Ferrari încheie disputa cu Ford, ironizând pick-up-ul F-150
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
La începutul acestui an, Ford a dat Ferrari în judecată pentru că echipa italiană a numit monopostul pentru sezonul 2011 F150, nume similar celui folosit de constructorul american pentru un pick-up vândut exclusiv în Statele Unite.
Ulterior, Ferrari a redenumit monopostul în F150th Italia, însă Ford a renunţat la proces doar după ce Scuderia a renunţat complet la litera F, noul nume al monopostului fiind 150 Italia.
"Suntem mulţumiţi că am reuşit să rezolvăm această problemă în mod amiabil. Această decizie asigură protecţia faimoasei şi distinctive marci înregistrate F-150", a declarat un purtător de cuvânt Ford pentru publicaţia Detroit Free Press.
Ferrari nu a ezitat însă să ironizeze situaţia creată de Ford în editorialul periodic publicat pe site-ul său oficial sub numele de "Horse Whisperer", amintintind de diferenţele majore dintre un monopost de Formula 1 şi un pick-up comercializat într-o singură ţară.
"Pentru a evita cel mai mic risc de confuzie între un monopost de Formula 1 şi un pick-up, oamenii de la Maranello au decis ca monopostul va pierde litera F ce precede numărul 150 şi care reprezintă Ferrari, aşa cum s-a întâmplat în numeroase ocazii când a fost vorba de a da un nume maşinii, fie ea de circuit sau de stradă."
"Se pare că asta ar fi putut cauza atât de multă confuzie în mintea consumatorilor din Statele Unite încât, în acelaşi timp cu renunţarea la F, numele va fi complet italienesc, înlocuind englezescul 'th' cu simbolul italian echivalent.
Prin urmare, numele monopostului va fi Ferrari 150° Italia şi ar trebui să fie clar chiar şi pentru oamenii cu cea mai îngustă minte că numele este un tribut pentru aniversarea unificării ţării noastre", precizează Ferrari pe site-ul său oficial.Via | Detroit Free Press | Ferrari
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Au început cu Crysler :))
Bine ca au redenumit monopostul ca daca il puneai langa tractorul de la ford nu le puteai deosebi..
Concernul Fiat,care-i mai tare ca GM. Nu demult in 2009 a cumparat o mare parte din concernul Chrisler care cuprinde si marca Dodge.Marca Jeep este singura marca a concernului Chrysler disponibila pe piata din Europa.
Cica "gigantul Ford" ma faci sa rid. A fost cindva odata...
Sa sti si tu :concernul VW cel mai puternic urmat de concernul Fiat
Iar americanii s-au bagat in seama doar pentru a face publicitate gratuita modelului lor. Doar nu credeti ca cineva merge la un showroom Ford si spune: "OK, trebuie sa ma decid intre camioneta dvs. si monopostul Ferrari. Cred ca o sa aleg Ferrari pentru ca pot ajunge mai repede la piata cu el si, daca am ceva de carat, ii pun remorca." :-))))
1) Intotdeauna e nevoie de publicitate, indiferent cat esti de vandut. Trebuie sa fii foarte naiv sa crezi altceva. Exemple? Coca-Cola e cea mai vanduta bautura racoritoare din lume si e plina piata de reclamele lor.
2) Nu e deloc sigur ca italienii pierdeau procesul si stiu ce vorbesc pentru ca, intamplator, sunt avocat specializat in proprietate intelectuala. Nu vreau sa intru in prea multe detalii pentru ca ar fi plictisitor, dar sa stii ca o marca (ma refer la una inregistrata, bineinteles) e protejata doar pe ceea ce se numeste "piata relevanta" ori e foarte discutabil daca o camioneta si un monopost F1 se afla pe aceeasi piata. La drept vorbind un monopost F1 nu se afla pe nici o piata pentru ca nu poate fi cumparat.
Repet, nu vreau sa tin o dizertatie, dar in opinia mea Ferrari avea prima sansa in acest proces (pentru motivele aratate mai sus plus multe altele) insa ei nu aveau nimic de castigat din acest litigiu. Onorariul unei firme de avocatura din vest i-ar fi costat milioane de euro, iar alaturarea numelui unui monopost aniversar cu o camioneta le-ar fi putut prejudicia lor imaginea, asa ca a fost mult mai simplu sa schimbe pur si simplu numele monopostului.
Ferrari nu castiga nimic la capitolul imagine daca isi asociau marca lor cu o camioneta pe cand Ford castiga daca isi asocia imaginea cu un monopost F1.
Cat despre opinia ta cu privire la sansele procesului, avand in vedere ca nu ai nici un fel de cunostinte juridice, sper ca iti dai seama ca esti ridicol... Sau poate nu-ti dai seama pentru ca altfel nu faceai afirmatiile. In orice caz, daca vrei sa ma combati adu contraargumente juridice, explica-mi in baza caror prevederi ale Conventiei de la Paris (referitoare la protectia internationala a proprietatii industriale) avea Ford atat de multe sanse sa castige si mai discutam.
Si de ce crezi tu ca Ford are de castigat daca isi asociaza imaginea cu un banal monopost F1? Eu cred ca e invers,camioneta F-150 are mare succes in SUA si italienilor nu le-ar fi stricat putina publicitate. Repet,italienii si-au dat seama ca nu au cum sa castige si au renuntat la proces. Ford isi apara valorile si ma bucur ca au facut asta. Poate data viitoare castiga si broscarii..........:))))))))
Cat despre milioanele de euro, te asigur ca nu exagerez deloc. Onorariile firmelor de avocatura din vest pentru un client de talia Ferrari incep de la cel putin 500-600 euro pe ora si pot ajunge usor la peste 1000 euro pe ora. Si se taxeaza pe fiecare om din firma care lucreaza la caz.
Chiar si in Romania onorariile pot ajunge la valorile astea. Spre exemplu, firma Musat & Asociatii a incasat pentru reprezentarea in cazul impotriva firmei americane ce cumparase Combinatul Siderurgic din Hunedoara un onorariu de 4,5 milioane de dolari. Tot in Romania ora de consultanta la casa de avocati NNDKP poate ajunge la 900 euro pe ora, in functie de cine anume din cadrul firmei se ocupa de cazul tau.
Daca ai curiozitatea, da o cautare pe google si afla care este cifra de afaceri a celei mai mari firme de avocatura din lume (e din SUA). Vei vedea ca au venituri de miliarde de dolari pe an.