Ferrari "fura" injectia directa de la Audi
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ferrari a anuntat oficial ca, incepand cu anul 2009, va introduce in echiparea motoarelor sale tehnologia de injectie directa dezvoltata de partenerul tehnic traditional al italienilor, Bosch. Primul model care va beneficia de aceasta tehnologie va fi viitoarea versiune a lui F430, ce va iesi pe piata in 2009, urmand ca restul gamei Ferrari sa primeasca si ea noile pachete tehnologice in anii care urmeaza.
Trecerea la injectia directa aduce beneficii evidente in raport cu actualele motoare Ferrari. In primul rand, puterea dezvoltata de motoarele italienilor va creste cu circa 10%. Cele mai importante parti sunt insa scaderea emisiilor poluante cu cel putin de 40% si imbunatatirea consumului.
Povestea sistemului de injectie directa Bosch a celor de la Ferrari nu este insa o necunoscuta pentru Audi, tehnologia FSI fiind dezvoltata cu ajutorul companiei germane. Italienii recunosc chiar faptul ca au privit peste gardul vecinilor atunci cadn au dezvoltat noul sistem: "Ne-am inspirat de la Audi pentru ca ei au muncit foarte mult timp la FSI si folosesc aceasta tehnologie in mai multe aplicatii pe motoare diferite", afirma Roberto Fedeli, directorul tehnic al celor de la Ferrari.
Britanicii de la Autocar ridica insa la fileu o problema importanta: pentru a face loc noii tehnologii, Ferrari va trebui sa schimbe conceptia si designul motoarelor sale. In afara de blocul motor si de cilindri, intregul sistem de injectie va fi nou: gurile de admisie vor fi noi, capetele cilindrilor vor fi si ele schimbate iar pachetul de valve va fi si el modificat.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Gorden Wagener, designerul șef al germanilor de la Mercedes-Benz, a declarat într-un interviu recent că ecranele mari, instalate în mașini, nu reflectă luxul. (24.02)
-
Stellantis a dezvăluit oficial noul său sistem de conducere autonomă, STLA AutoDrive. Noul sistem este de nivelul 3, iar acesta ar urma să fie disponibil cel mai devreme la sfârșitul acestui an. (21.02)
-
Au apărut noi detalii despre viitorul sistem de tracțiune integrală electrificată care va fi prezent la Dacia Duster și Bigster în viitorul apropiat. În premieră pentru Dacia, cele două modele vor avea versiuni cu tracțiune integrală și cutie automată în același timp. (17.02)
-
Skoda Octavia facelift primește o versiune cu tracțiune integrală
-
Șeful de design al Mercedes-Benz: Ecranele mari nu reflectă luxul
-
Teaser cu noul Audi A6 Avant. Data lansării, confirmată
-
Dacia Sandero, preferata europenilor: a fost cea mai vândută mașină în ianuarie
-
Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie
Comentarii (0)