Ferrari F70, urmaşul lui Enzo - primele imagini ale motorului

de Bogdan Mirică
Joi, 04.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a publicat primele imagini ale motorului V12 destinat supercarului F70, văzut ca un urmaş al lui Enzo. Unitatea convenţională va fi asistată de două motoare electrice.

Ferrari a publicat astăzi primele imagini ale motorului pe care îl vom vedea pe viitorul F70, urmaşul celebrului Enzo. Fotografiile confirmă practic un sistem de propulsie Hy-Kers pentru supercarul suprem al Căluţului Cabrat.

Sub caroseria din fibră de carbon se va ascunde un motor V12 de 7.3 litri, derivat din actualul propulsor de 6.3 litri, regăsit pe modelele Ferrari FF şi F12 Berlinetta. Unitatea va putea genera 800 de cai putere, la care se vor adăuga alţi 120, furnizaţi de un sistem similar celui de tip KERS, folosit în Formula 1.

Sistemul, adaptat pentru a putea funcţiona împreună cu transmisia automată cu dublu ambreiaj, va include două motoare electrice, dintre care unul, secundar, va fi destinat alimentării sistemelor auxiliare ale supercarului. Celălalt motor electric va putea livra constant şi imediat puterea pentru a ajuta unitatea convenţională. Ambele propulsoare vor fi asistate de o baterie litiu-ion, cu o capacitate mare de stocare şi o amplasare inteligentă, care să nu dezechilibreze raportarea masei totale pe ambele axe.

Esential 800 de cai putere ar putea oferi motorul V12 de 7.3 litri, instalat pe viitorul F70.
120 de cai putere vor oferi împreună cele două motoare electrice instalate pe Ferrari F70.
Prezenţa celor două motoare va avea rolul de a îmbunătăţi performanţele, dar şi de a reduce cu aproximativ 40% emisiile, comparativ cu o soluţie de propulsie similară convenţională. Sistemul Hy-Kers va optimiza aşadar gestionarea cuplului, controlul tracţiunii şi repartizarea frânării cu scopul de a obţine performanţe notabile în materie de manevrabilitate şi utilizare stradală.

În comunicatul oficial emis de Ferrari se arată că ”în timpul fazei de frânare, unul din motoarele electrice acţionează ca generator, recuperând astfel energia cinetică pentru a încărca bateria.

Gestionarea acestei energii se face cu ajutorul unei centraline dedicate, derivată de asemenea din Formula 1, care foloseşte motorul electric pentru a alimenta sisteme auxiliare, cum sunt servodirecţia, servofrâna, aerul condiţionat şi celelalte sisteme de la bord.”

În cadrul Salonului Auto de la Paris, Ferrari a mai făcut public un element pe care îl vom vedea pe viitorul urmaş al lui Enzo. Este vorba despre structura din fibră de carbon a supercarului, cu o rigiditate torsională mai mare cu 27%. 

via autoblog

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru