Ferrari îşi respectă clienţii dispuşi să plătească sute de mii de euro pentru un model produs la Maranello. Tocmai de aceea constructorul italian organizează evenimente private speciale pentru cei care au în garaj unul din produsele sale. Scopul este acela de a face cunoştinţă, înaintea tuturor, cu viitoarele modele.
În aşteptarea unui înlocuitor pentru Enzo, programat să debuteze chiar luna viitoare, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, Ferrari a organizat săptămâna aceasta un eveniment special la Maranello. În prim plan s-a aflat, după cum aţi intuit, chiar urmaşul lui Enzo, botezat cu numele de cod F150.
Deşi nimeni nu a aflat numele versiunii de serie, alte informaţii au ieşit la iveală, mulţumită celor prezenţi la eveniment.
Se pare că sub caroseria creată integral din fibră de carbon se va ascunde un motor V12, complet nou, creat la Maranello pentru a produce un sunet similar maşinilor de Formula1. Unitatea cu 12 cilindri va fi capabilă să producă 800 de cai putere, la care se vor adăuga alţi 150, oferiţi de un sistem KERS, similar celui folosit în Marele Circ.Aşadar, F150 va fi gata să livreze 950 de cai. Motorul garantează o turaţie maximă de 9500 rpm şi un cuplu motor generos, disponibil chiar de la 1000 de rotaţii. Resursele sunt printre cele mai generoase oferite de un supercar de serie şi garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 3 secunde. Şi mai impresionant este sprintul de la 0 la 200 de km/h, realizat în 7 secunde. Viteza maximă se va opri la 370 km/h.
Cum era şi normal, F150 a înregistrat deja cel mai bun timp din istorie pe circuitul de testare de la Maranello, cu Fernando Alonso în spatele volanului. Premizele sunt bune chiar şi pentru un record pe Nurburgring.
Caroseria din fibră de carbon, precum şi utilizarea kevlarului pentru podeaua plată vor face ca masa totală să nu depăşească 1280 de kilograme, incluzând aici şi cele 150 de kilograme ale sistemului auxiliar electric. Dacă cifrele se confirmă, inginerii din Maranello care au găsit soluţiile de reducere a masei sunt într-adevăr de apreciat.
Pentru a putea ţine în frâu exuberanţa celor 950 de cai, Ferrari va oferi un sistem de frânare extrem de performant, ce va putea opri supercarul de la 200 de km/h în doar 115 metri, ajutat şi de eleronul electric ce acţionează ca o frână aerodinamică.
Noul Ferrari F150 va atrage, probabil, atenţia întregului public de la Geneva.
Doar 499 de exemplare vor fi construite, fiecare cu un preţ de 1.2 milioane de euro. Primele livrări ale supercarului suprem din Maranello vor începe abia în luna decembrie a acestui an.via carscoop
In plus amarasteanul de pe Ferrari n-o sa stie nicioadata sa stea cu coatele in ulei la coltul blocului s-o modifice la peste 1500 CP. Si nici nu-si duce pitipoanca pe circuit sa-i sara sanii din sutien pe la curbe. Nah, nissan e king-u' mancatias.
Brava Ferrari