Presa internațională a relatat la începutul lunii august ca Ferrari intenționează să dezvolte un SUV pentru a crește vânzările și, implicit, profiturile. S-a speculat că Ferrari a creat și un nume special pentru segmentul din care va face parte noul model, și anume FUV (Ferrari Utility Vehicle), însă informațiile au fost confirmate abia acum de oficialii mărcii italiene.
Sergio Marchionne, președintele Ferrari și CEO-ul Fiat-Chrysler, a admis pentru prima oară că producătorul italian va dezvolta în mod cert un SUV în următorii ani.
"Suntem foarte serioși în această privință. Trebuie să învățăm cum să gestionăm această relație nouă între exclusivitatea și raritatea unui produs, apoi să echilibrăm această dorință de creștere cu extinderea portofoliului nostru de produse", spune Marchionne.
De asemenea, Marchionne a admis că producția SUV-ului va fi una limitată, iar o decizie cu privire la numărul exact de unități ce vor ieși pe porțile uzinei va fi stabilit în următorii doi ani și jumătate. Ferrari vrea să-și dubleze profitul până în 2022, iar un plan concret pentru îndeplinirea acestui obiectiv urmează să fie anunțat în prima parte a anului viitor.
Pe de altă parte, șeful Fiat-Chrysler a exclus varianta de a vinde Jeep ca unitate separată, după numeroasele speculații cu privire la interesul manifestat de chinezii de la Great Wall pentru aceasta marca.
Via Bloomberg
Straniu este că nimeni nu catadicseşte să-şi justifice apetenţa (uneori apărută peste noapte) pentru “profituri mai mari”. Un gest simplist în aparenţă, dar…inexistent (deocamdată). Evident că nu pot creşte costurile de producţie în mod semnificativ dacă nu intenţionezi să-ţi extinzi gama de produse. Pe de altă parte, high-tech-ul va deveni tot mai accesibil. Deci? De ce ai avea nevoie de mai mulţi bani? Fiindcă, eh!, ţinteşti profitul în sine, nu reinvestirea lui!
Tare mi-ar plăcea să mi se arate "negru pe alb" că mă înşel…
ce bataie de joc
De ce sa ti se dovedeasca faptul ca te inseli? Vorbim despre societati comerciale...recte entitati al caror scop este profitul.
Mi se pare pueril sa ne amagim cu povesti (de marketing) ca pasiunea..spiritul etc. Astea au fost la inceputuri...poate, dar si atunci masinile se vindeau pe bani multi, nu se donau, deci....
Si pentru ca Porsche a facut Cayanne si Macan (si Panamera) este si acum in viata si poate sa faca si 911 pentru cei putini care il cumpara.
Marchione a zis pas, directorul a plecat si Ferrari se apuca de SUV-uri.
da, numai ca Montezemolo voia maximum 7000 iar Marchionne 10 000
fara profit nu poti dezvolta,
fara sa dezvolti nu poti rezista in fata concurentei
atat timp cat se gaseste UN SINGUR producator sa abordeze o nisa de piata profitabila ceilalti il vor urma (mai devreme sau mai tarziu) pentru ca ar duce la dipsaritia sa ca entitate comerciala
de aia @inexorabil...de aia @arogantul
pentru ca viata merge inainte si clientul are asteptari. Nu e vorba doar despre profituri, povesti de marketing si istorie este vorbva despre biznsis si o bucata de tabla ce ajunge la client. Culmea, industria auto nici macar nu e nici cea mai profitabila. Numai este...
Ȋn fond și la urma urmei, ȋn dotarea lui FCA există taman Jeep! Aaaa, daaa: băieții cu foșnetul (banilor) emit pretenții de “premium”. Ce cretini, pardon! Ȋn general, Jeep dovedește abilități off-road excepționale. Ei, aș! zmekerii sunt interesați numai de “gonetă” pe șosea, de așa-zisul “lux sportiv” – este suficient să amintim cum o zbughesc de obicei – mai ales pe “interurban” – alde X5, Q7, GLE (ML) sau Cayenne.
Eh, de ani de zile ne ferim cu grijă să recunoaștem purul adevăr: noțiunea de SUV s-a demonetizat…Excepție de la regulă: Mercedes-Benz G-Class (apropo, cine poate concepe un eclectism și o blasfemie precum SUV Ferrari, ȋn loc să-și imagineze și să-și dorească producția ȋn serie a superbului și fiorosului concept Ener-G-Force?).
PS: De parcă nu era ȋndeajuns să vedem la tembelizor Ferrari-uri călărite de nababi balaoacheși pe la nunți de o risipă sfidătoare; SUV-uri mai trebuie să le furnizeze Căluțul Cabrat faraonilor plini de hhhaur.
Cinste vouă, Tatra și Lancia! Ați “murit” fără să cunoașteți păcatul supraȋnălțat.
Tare mă tem că, odată dedulcit cu porcoiul de lovele, ex-exclusivistul Ferrari va considera că supercarurile nu vor mai fi demne de atenție…Dacă până și neaoșa Dacie ia ȋn calcul concentrarea pe Duster (produs cam de șase ori mai mult decât Logan!), ce să mai discutăm?