Compania Jato Dynamics a realizat o amplă analiză cu privire la gradul de profitabilitate al producătorilor auto în funcție de numărul de mașini comercializate pe parcursul anului 2019.
Datele analizate arată că Ferrari a fost constructorul auto care a obținut cel mai mare profit raportat la fiecare unitate comercializată: 86.369 de euro.
Rezultatul nu este însă surprinzător, în contextul în care italienii au comercializat anul trecut puțin peste 10.000 de unități, producția fiind în mare parte limitată pentru a putea păstra caracterul exclusiv și de a solicita preturi mari.
"Adoptarea rapidă a noilor tehnologii, abilitatea de a se adapta la schimbări și un departament de marketing impresionant au permis celor de la Ferrari să navigheze cu succes prin această perioadă dificilă", menționează Jato în raport.
Pentru a ajunge la același profit de peste 86.000 de euro, BMW trebuie să vândă nu mai puțin de 30 de mașini, în timp ce Toyota reușește o performanță similară după vânzarea a 44 de unități, iar Volvo după 45 de unități.
În schimb, Nissan are parte de un profit similar după vânzarea a 926 de mașini.La polul opus, Tesla a înregistrat anul trecut pierderi de 61.6 milioane de euro, astfel că în medie a pierdut 168 de euro la fiecare mașină vândută. Rezultatul este însă mult mai bun decât cel din 2018, când Tesla pierduse în total peste 346 de milioane de euro.
Via Fiat Group World
1. Costurile nonOperationale (marketing, functii support, etc...) nu sunt incluse si este extrem de important pe ce serie de masini se aplica. Cu cat numarul de masini priduse este mai mare cu atat mai usor este de acoperit costurile nonoperationale.
2. Profitul net (real) nu este cunoascut.
3. Titlul promoveava o informatie incorecta iar graficul este interpretat eronat :)