Italienii sunt în plin scandal cu NHTSA (autoritatea americană pentru siguranţa în trafic). Organismul legislativ a amendat Ferrari cu 3.5 milioane de dolari pentru că producătorul nu a raportat trei accidente fatale petrecute la volanul maşinilor sale.
În SUA, NHTSA prevede ca fiecare constructor auto prezent pe piaţa americană, indiferent de volumul comercializat, să raporteze defectele maşinilor sale şi cauzele deceselor survenite în urma unor accidente. Având în vedere că e un constructor cu un volum mic pe piaţa din SUA, Ferrari nu a acordat o importanţă deosebită legislaţiei şi nu a depus un raport trimestrial din care să reiasă eventuale incidente sau defecţiuni tehnice ale supercarurile din Maranello.
Cu toate acestea, va fi nevoit să o facă în viitor, întrucât NHTSA ameninţă peninsularii cu amenzi şi mai mari. La rândul lor, italienii se apără şi susţin că au implementat deja noi proceduri şi chiar au angajat oameni dedicaţi respectării acestor norme.
via cnn
La noi in schimb citeam despre becali cum a depasit o coloana oficiala pe linie continua, politistul l-a urmarit pana acasa si cand I-a cerut carnetul de conducere imbecilul I-a ras in nas. Da, si Romania are legi cred ca si cand ai voie sa tragi o basina dar din pacate aplicarea lor este pur si simplu voluntara, in functie de contravenient si de dispozitia organelor legislative.
Este bine ca Ferrari a fost tras de maneca. Cu ocazia asta si altii vor fi mai atenti pe viitor daca le trece prin cap sa calce pe alaturi.
Eu de ex. i-am dat manuta rosie. Suntem smecheri si suntem pro infractiuni de orice fel. Fentam legea ori de cate ori putem, ii umilim pe politisti si corupem justitia. Ce mai vrei ? Hai PA PA !
3,5 milioane de dolari reprezinta o suma cam mica pentru 3 accidente fatale. Viata este nepretuita.
Amenda au luat-o doar pt ca n-au raportat decesele (in cazul asta mie nu mie se pare o suma chiar mica), care ar fi putut fi cauzate de orice: poate alt sofer, poate conditiile meteo, poate lipsa de experienta in stapanirea unei astfel de masini puternice, poate moarte naturala, de batranete, etc, oricare ar fi putut fi cauza - nu o stim.
Daca oamenii aia ar fi murit din cauza unui defect de fabricatie, tam-tam-ul ar fi fost cu siguranta mult mai mare si amenda, pe masura.
Daca oamenii mor din vina unui producator, de obicei primesc despagubiri substantiale, departe de ochii lumii.
De data asta Ferrari a primit amenda doar pentru ca nu a raportat decesele la timp. Nimic altceva.
@Someone, cred ca raspunsurile pe care le-ai primit sunt edificatoare.Genul asta de mistocari retardati, sunt "domnul Goe" ajunsi la maturitate, si fac rau oriunde dai de ei. Faptul ca fumega in fata calculatorului e nesemnificativ. Important e sa nu ajunga in posturi cheie si la o decizie serioasa sa aiba atitudinea de mai sus si sa nenoroceasca pe toti cei care lucreaza pentru ei sau sunt afectati in mod direct.
Salutare zarnesteanu :)
Asa este, am inteles pentru ce au primit amenda, insa consider pe mai departe ca nu te joci cu legislatia sau spui ca nu ai habar de ea, atata vreme cat vrei sa vinzi un produs. Mai exact, nu te joci cu statisticile despre vietile oamenilor, atata vreme cat este cazul sa informezi despre decese ce au avut loc in automobilele comercializate. Indiferent din ce cauza au avut loc acele decese, oamenii si cei interesati au dreptul sa stie.
Admir marca Ferrari, pentru masinile de exceptie pe care le-a dat de-a lungul timpului. In acest sens, ma gandesc la Ferrari F40, 250 GTO si multe altele. Le admir de la distanta, ca desigur nu am cum sa conduc vreodata asa ceva si mai sigur, nici sa imi permit un astfel de automobil. Comentariul anterior nu s-a vrut ca un atac la adresa marcii italiene, ci ca o idee ca de vreme ce vor sa joace pe anumite piete, este bine sa respecte regulile impuse de acestea. Si sa informeze la timp asupra ceea ce li se cere.
Numai bine !