Ferrari abordează trendul eco: emisiile vor fi reduse cu 20% până în 2021

de Sebastian Toma
Marti, 24.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toate motoarele V8 care vor fi lansate în gama Ferrari vor avea turbocompresoare, în timp ce motoarele V12 ale modelelor viitoare vor beneficia de un sistem hibrid menit să le asigure reducerea emisiilor de CO2, anunţă şeful departamentului de dezvoltare al motoarelor de la Ferrari.

La motoarele V12, ar fi trebuit să folosim patru turbine, ceea ce ar fi adus probleme de spaţiu în compartimentul motor şi ar fi generat prea multă căldură, aşa că am optat pentru un sistem hibrid.

Vittorio Dini
Şeful departamentului de propulsoare de la Ferrari
Ferrari a anunţat că va introduce turbosuflante în gama sa de motorizări V8 şi sisteme de propulsie hibride pentru motoarele V12 în vederea reducerii emisiilor de CO2 la nivel de gamă. Decizia italienilor este legată de normele europene, care afectează şi producătorii care au volume mai reduse şi se va aplica integral şi nerevocabil din 2021. Italienii vor să-şi reducă emisiile de CO2 cu 20% la nivel de gamă, media actuală fiind de 270 de grame pe kilometru. Pentru fiecare an, cei de la Ferrari vor să reducă emisiile cu 3% pe an, ceea ce ar însemna că maşinile fabricate şi vândute în 2021 vor respecta fără probleme aceste norme. În ultimii şapte ani, emisiile CO2 ale modelelor Ferrari au scăzut, în medie, cu aproape 40%.

LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie

În ciuda faptului că sunt o subsidiară a Fiat Chrysler Automobiles, Ferrari este tratată ca o companie independentă de Comisia Europeană, deoarece are un sediu diferit de compania-mamă, propriile centre tehnice şi produce în volume unitate.

Datorită acestor volume limitate, cei de la Ferrari pot să negocieze atât cu regulatorii europeni, cât şi cu omologii lor americani. Importantă în 2021 nu va fi valoarea medie a emisiilor CO2 obţinută de gama Ferrari, ci scăderea acesteia, care trebuie să fie la acelaşi nivel cu ceilalţi producători europeni. Ne putem aştepta ca şi alţi producători de supercar-uri, cum ar fi McLaren, Lamborghini, Pagani şi Aston Martin să anunţe decizii similare în următorii ani.

Ferrari California-T, facelift-ul surpriză din Maranello

Această ilustraţie ne arată sistemul hibrid al lui LaFerrari. Un model cu peste 300 CP mai puternic decât predecesorul său, dar cu emisiile reduse de la 545 grame CO2 pe km la 330 grame CO2 pe kilometru.

Ferrari va lansa câte un model nou în fiecare an, dar păstrează producţia limitată

Ferrari a introdus deja primul său motor turbo modern, în gama California, sub forma unui V8 de 3.9 litri, care asigură 552 CP şi emite cu 49 de grame de CO2 mai puţin pe kilometru faţă de predecesorul său, un V8 aspirat de 4.2 litri şi 483 CP.

În viitor, Ferrari vrea să reducă litrajul motoarelor sale V8 de serie şi să ridice nivelul de putere asigurat de acestea. În ceea ce priveşte motoarele V12 ale gamei, italienii vor păstra configuraţia aspirată şi vor adăuga un sistem hibrid, cum au făcut deja în cazul lui LaFerrari. Supercarul respectiv oferă în total 963 CP şi emite doar 330 grame de CO2 pe kilometru, totul cu un motor V12 de 6.3 litri, care livrează 800 CP.

20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... Ferrari

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (2)

  • Tehnologie in plus la Ferrari inseamna riscuri mai mari de a lua foc.
    1 2
  • probabil ti a luat foc ferrariul.....:)))...cum le stiti voi pe toate..:)))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru