Anul 2021 a fost, fără îndoială, unul plin de provocări pentru industria auto. Deși mulți analiști se arătau optimiști inițial cu privire la potențialul de revenire al industriei, criza semiconductorilor dar și alte probleme pe partea de aprovizionare au schimbat complet rezultatele obținute în final.
Conform celor de la Jato Dynamics, anul trecut marjele de profit au crescut, deși numărul de mașini vândute per total a înregistrat o scădere în foarte multe cazuri. Una dintre explicații ține de faptul că majoritatea discounturilor au dispărut și producătorii au vândut mai multe modele din gamele superioare de preț.
Astfel, cele mai mari companii auto din industrie au înregistrat vânzări de 1.89 trilioane de dolari, în creștere cu 13% față de anul complet pierdut 2020. Comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei, anul 2019, piața a scăzut în 2021 cu circa 6%. Cu toate acestea, mașinile vândute au fost, în medie, cu 11% mai scumpe decât în anul anterior, marja de profit urcând la 7.6%, cu 2% mai mult decât chiar și în 2019.
Cele mai bune numere din acest punct de vedere au fost înregistrate de Ferrari, cu o marjă de profit de 25.47%, cea mai mare din industrie.
Astfel, Ferrari a reușit să obțină un profit net de 4.27 miliarde de euro, trecând astfel peste pragul de 4 miliarde de euro pentru prima oară în istoria brandului.Pe locul al doilea s-a situat producătorul indian Tata, cu o profitabilitate de 16.17%. Un contributor important aici s-a dovedit partea britanică a conglomeratului Indian, respectiv brandurile Jaguar și Land Rover. Locul trei a fost ocupat de Tesla, producătorul american având o marjă de profit de 12.12%, cu doar 0.6 procente peste cel înregistrat de BMW Group.
Via: Profit.ro
Tu vezi Ferrari la orice colt de Strada? Personal pentru asta imi si place Volvo: e mai deosebit si sper sa ramana asa, nu vreau sa se vanda la kg, ca BMW, totusi e o marca premium, nu de volum sa vanda ca VAG, Toyota si altele. Nici Ferrari nu vinde milioane :))
Dar pana sa ajungi tu sa iei un Volvo nou, deocamdata mai ai de facut cheta sa iei un litru de motorina sa iti misti troaca.
Daca e sa ne luam dupa meseriasii romani cunoscatori :))
https://car-recalls.eu/reliability/tuv-report-2022-4-5-years/
Conform TUV report in GERMANIA, la masinile vechi de 4-5 ani BMW Seria 5/6 ocupa ultima pozitie :))
Sa mai mentionam ca nu e nici un model BMW peste Volvo V40 sau Volvo XC60.
Deci cum zici ca sta Volvo ca fiabilitate?
Nici la masinile noi BMW Seria 5 nu pare sa o duca prea bine:
https://car-recalls.eu/reliability/tuv-report-2022-2-3-years/
Poate ca le explici tu la samsari cat de bune sunt BMW-urile si cat de furate si cam cati km se dau inapoi la ele.
Dupa ce te mai luminezi putin, mai scrie pe aici comentarii, dar sa vii si cu date, nu cu vorbe, ca nu sunt toti cu mintea in papuci si la gradinita.
Hai sa vedem si JD power in Germania:
https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-germany-vehicle-dependability-study-vds#:~:text=Toyota%20ranks%20highest%20in%20vehicle%20dependability%20among%20all%20brands%2C%20with,the%20highest%2Dranked%20premium%20brand.
"Toyota ranks highest in vehicle dependability among all brands, with a score of 101 PP100. SEAT and Volvo rank second in a tie, with 103 PP100, followed by Škoda with 104 PP100 and Hyundai with 105 PP100. Volvo is the highest-ranked premium brand."
A se Citi: Volvo era in 2018 IN GERMANIA, cea mai apreciata marca premium.
https://europe.jdpower.com/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study
In 2019, tot la germani acasa:
“Volvo—the leading premium marque—and most major volume brands rank well above the German brands. Audi, BMW and Mercedes-Benz need to improve the reliability and robustness of the premium features and materials before customers look elsewhere.”
Pentru 2020, 2021 si 2022 nu am gasit top in GERMANIA, dar il poti pune tu, daca gasesti.
Volvo meu e vechi, de pe vremea cand BMW era ultimul in topul fiabilitatii din Germania :))
Sper ca nu este pre complicat sa reții un punct de vedere… ca doar nu cunoaștem adevarul absolut ;)
Tot timpul a existat un procent de oameni care își pot permite si își doresc anumite produse exotice, de lux, de nisa etc.
In afara de Tesla cine crezi ca va mai trece de 1.000.000 electrice/an si când. Ca sa conteze Electricele trebuie sa treacă de 20.000.000 pe an, când crezi ca se va întâmpla?
Raportul se va schimba clar pentru dieseluri, care cel mai probabil in 3 ani vor fi la vanzari ca electricele acum, iar in 5 ani, deja piese de muzeu.
Cum bine zici, masinile electrice sunt ca gadgeturile si gadgeturile evolueaza si se vand rapid, daca ne uitam la telefoane, TV, laptop-uri si altele.
Era una pe autostrada, mergea cu 80, incurca traficul, era depasita de toate loganurile, fa un Bucuresti- Constanta dus intors in aceeasi zi cu o masina electrica, mers 130 pe autostrada, cu aerul conditionat pornit, poti, evident ca nu.
Concluzia, sunt niste masini de oras scumpe si atat.