Esential
50 | de mm este diferenţa dintre garda la sol a versiunii de serie 458 Italia şi 458 Challenge, varianta destinată circuitului. |
50 | de mm este diferenţa dintre garda la sol a versiunii de serie 458 Italia şi 458 Challenge, varianta destinată circuitului. |
Prima zi a Salonului Auto de la Bologna a adus şi primele surprize. La standul Ferrari, oficialii au dezvelit noul 458 Challenge, versiunea extremă a supercarului 458 Italia. Derivatul pentru circuit va concura începând cu anul viitor în competiţia monomarcă Ferrari Challenge Trofeo Pirelli, unde se va bate cu fraţii F430, 360, F355 şi 348.
Sub capota modelului italian se află acelaşi propulsor V8 de 4.5 litri, capabil să dezvolte 570 de cai putere la 9000 de rotaţii. Principalele modificări apar însă la nivelul cutiei de viteze, care a fost recalibrată şi a primit rapoarte modificate.
Totodată, inginerii de la Maranello au încercat să reducă pe cât posibil masa totală prin folosirea unor materiale uşoare cum este fibra de carbon şi Lexan-ul. Oficialii nu au vrut însă să declare numărul de kilograme pe care le-a pierdut 458 Challenge în urma programului de slăbire.
Şasiul supercarului a fost şi el modificat, beneficiind acum de o suspensie mai rigidă, special croită pentru circuit. garda la sol coborâtă cu 50 de mm.
Nu lipsesc nici frânele Brembo CCM2, regăsite şi pe 599XX, nici jantele de 19 inch cu pneuri Pirelli şi niciÎn premieră pentru un model Ferrari dedicat circuitului, 458 Challenge a primit un diferenţial electronic E-Diff şi un sistem de control al tracţiunii F1-Trac.
Potrivit comunicatului oficial emis de Ferrari, noul 458 Challenge poate genera forţe laterale de până la 1.6g şi poate parcurge circuitul de test de la Fiorano într-un minut şi 16.5 secunde, cu două secunde mai puţin decât F430 Challenge şi cu 8.5 secunde mai puţin decât versiunea de serie a modelului.
via | Ferrari
Comentarii (0)