Ferrari 458 primeşte în primăvară un facelift echipat cu un motor V8 twin-turbo

de Sebastian Toma
Luni, 20.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari va lansa în primăvară un facelift în gama 458. Varianta actualizată va beneficia de un motor V8 twin-turbo şi de alte modificări, lansarea sa fiid programată pentru Salonul Auto de la Geneva.

Esential 650 CP este aşteptată să dezvolte motorizarea V8 twin-turbo din gama Ferrari 458 Italia.
Ferrari 458 Italia este programat să primească un facelift în primăvara lui 2015, care va include şi o motorizare V8 twin-turbo, titrează englezii de la Autocar. Noul model va fi primul Ferrari lansat cu Sergio Marchionne la cârma companiei, cu toate că întreaga dezvoltare a acestuia a fost realizată când frăiele Scuderiei erau controlate de Luca di Montezemolo. Numele proiectului care se ascunde în spatele lui 458 facelift este 142M, ceea ce semnifică o versiune modificată a proiectului 142, acesta din urmă fiind denumirea internă desemnată lui Ferrari 458 Italia. Actualizarea din gama Ferrari 458 va aduce sfârşitul versiunii aspirate de 4.5 litri a motorului V8, propulsorul fiind înlocuit cu o unitate V8 twin-turbo de aproximativ 4.0 litri, derivată din cea a lui Ferrari California facelift.

Luca di Montezemolo a părăsit Ferrari, dar trasează viitorul companiei: fără SUV-uri şi un singur Ferrari american

Prima diferenţă dintre viitoarea motorizare V8 twin-turbo din gama 458 şi cea a lui California-T, este la nivelul băii de ulei, propulsorul lui 458 urmând să aibă carter uscat. În plus, italienii ar putea să-i crească nivelul de putere la aproximativ 650 CP. Acest nivel l-ar echivala pe cel al lui McLaren 650S şi ar putea fi obţinut chiar dintr-o unitate de 3.5 litri, sugerează englezii de la Autocar.

Pentru moment, aceste speculaţii nu au fost confirmate, fiind posibilă echiparea unei motorizări care să aibă o cilindree de 4.0 litri sau apropiat de această valoare. Motivul alegerii unui motor mai mic de patru litri este legat de piaţa din China, unde Ferrari 458 Italia este dorit de clienţi, dar taxele specifice pieţei respective sunt prohibitive achiziţiei.

Ferrari abordează trendul eco: emisiile vor fi reduse cu 20% până în 2021

California-T este primul Ferrari modern care primeşte un motor supraalimentat.

Ferrari California-T, facelift-ul surpriză din Maranello

Urmareste Automarket

Englezii de la Autocar sugerează şi soluţii diferite de supraalimentare, fiind discutată şi posibilitatea unei turbine electrice alimentate de un sistem electric separat, care funcţionează la 42 de volţi.

Cu toate acestea, se vorbeşte şi despre o configuraţie twin-turbo convenţională, adevărul urmând să fie dezvelit la Salonul Auto de la Geneva din primăvara anului 2015. În ceea ce priveşte aspectele estice ale modelului, viitorul facelift din gama 458 Italia este lucrat de Centro Stile Ferrari, sub conducerea directorului Flavio Manzoni, aşteptat să aleagă o direcţie evoluţionară pentru design şi să opereze actualizări aerodinamice.

20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... Ferrari

Via Autocar

Comentarii (3)

  • Suleyman Cunoscatoru
    Imi explica cineva care-i treaba cu ,,carter uscat" ? Multumiri !
    10 3
  • Motoarele care au carter uscat prezintă un rezervor separat de ulei de unde acesta pleacă pe traseul obişnuit de ungere atunci când motorul este în funcţiune.

    Spre comparaţie, motoarele care au carter ”umed”, cum sunt majoritatea unităţilor destinate maşinilor ”obişnuite”, păstrează uleiul în ceea ce se numeşte baia de ulei şi de acolo îl trage pompa (de ulei) în vederea ungerii şi îl duce înapoi.

    Fiecare soluţie tehnologică are avantajele şi dezavantajele sale, dar motoarele care au carter uscat sunt preferate aplicaţiilor de performanţă, deoarece asigură o presiune constantă a uleiului indiferent de cât de mari sunt forţele laterale la care este supus vehiculul şi au un motor mai puţin înalt datorită carterului mai mic. Dar sistemul este mai complex decât unul convenţional, pentru că implică două pompe de ulei sau una din două părţi, alături de un traseu mai complex de ungere.
    22 0
  • Suleyman Cunoscatoru
    Multumesc, nici ca se putea un raspuns mai bun.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru