În urmă cu 59 de ani, Ferrari câștiga cursa de 24 de ore de la Le Mans cu modelul 250 LM by Scaglietti. Exemplarul care a câștigat celebra cursă de anduranță a fost construit în 1964 și are o poveste interesantă despre cum a ajuns să concureze la Le Mans și să câștige ulterior această cursă. La început, exemplarul cu numărul de șasiu 5893 a fost vândut către Luigi Chinetti Motors, un dealer american deținut de un apropiat al lui Enzo Ferrari. Mașina a trecut, pentru o scurtă perioadă, în mâinile unui colecționar privat din Statele Unite, înainte ca exemplarul să ajungă înapoi la Chinetti.
De acolo, proprietarul dealer-ului american a decis să înscrie această mașină la ediția din 1965 a cursei de 24 de ore de la Le Mans. Exemplarul a fost dat în mâinile echipei North American Racing Team (NART), iar piloții au fost americanul Masten Gregory și austriacul Jochen Rindt, care avea să devină ulterior și campion mondial de Formula 1 în 1970.
Pentru ediția din 1965 a cursei de la Le Mans, au fost înscrise nu mai puțin de 12 mașini Ferrari.
Exemplarul 250 LM s-a calificat pe locul al 11-lea și a avut un start foarte lent în cursă. După 4 ore, mașina era doar pe locul 18, însă probleme mecanice pentru rivali i-a permis echipajului Gregory/Rindt să urce în clasament. Cu 6 ore rămase în cursă, mașina a urcat până pe locul 2. La scurt timp, aceeași mașină a preluat conducerea cursei după ce liderul precedent făcuse pană.
Victoria a fost una memorabilă nu numai datorită startului foarte lent în cursă, dar și datorită faptului că exemplarul era operat de o echipă privată. De altfel, este singura dată când un Ferrari operat de o echipă privată a reușit să câștige cursa de 24 de ore de la Le Mans. Același exemplar a mai luat startul la Le Mans de încă două ori și a concurat și în cursa de 24 de ore de la Daytona de 3 ori, înainte ca acesta să fie retras din competiție în 1970.
De atunci, exemplarul Ferrari 250 LM cu numărul de șasiu 5893 este expus în cadrul Muzeului de la Indianapolis Motor Speedway.
Sub capota acestui model se ascunde un motor V12 de 3.3 litri.Exemplarul Ferrari care a câștigat cursa de la Le Mans în urmă cu 59 de ani a fost scos la licitație de către RM Sotheby’s. Este de așteptat ca această mașină să fie vândută la un preț de 25 de milioane de euro.
via RM Sotheby's
Comentarii (1)