Ediția 2018 a cele mai cunoscut curse de anduranță din lume, Cursei de 24 de ore de la Le Mans, s-a terminat cu victoria japonezilor de la Toyota.
Considerați mari favoriți după ce rivalii de la Audi și Porsche s-au retras pe rând din categoria prototipurilor în ultimele două sezoane, cei de la Toyota au învins fără drept de apel echipele private care au concurat în clasa-regină LMP1, conducând cursa de la început la final. Poate și mai important este faptul că prototipurile Toyota au terminat cursa fără probleme de fiabilitate majore după ce în anii anteriori japonezii au fost nevoiți din aceasta cauză să abandoneze în timp ce se aflau la conducerea ostilităților.
Cursa de 24 de ore de la Le Mans s-a terminat cu cele două prototipuri aliniate de Toyota pe primele două poziții ale clasamentului, mașinile mărcii nipone trecând linia de sosire în ordinea în care au început cursa și în care au terminat și calificările.
Deși au fost favoriți la victorie, cei de la Toyota s-au asigurat că vor domina competiția aliniind una dintre cele mai puternice linii de piloți din istoria brandului. Astfel, mașina Toyota cu numărul 8, cea care a câștigat cursa de pe circuitul La Sarthe, i-a avut la volan pe parcursul celor 24 de ore pe Fernando Alonso, Kazuki Nakajima și Sebastien Buemi.
Pe locul al treilea în clasamentul clasei-regină a terminat mașina Rebellion Racing cu numărul de concurs 3.
La clasa LMP2, competiția a fost câștigată de G-Drive Racing Team prin mașina cu No. 26, iar pe locurile următoare s-au clasat mașina No 36 Signatech Alpine și mașina No 39 Graff-S024.
Cea mai disputată categorie a fost, așa cum era de așteptat, GTE Pro. Porsche și Ford au oferit 24 de ore de dueluri la limită care au adus foarte mult suspans. La final, categoria GTE Pro a fost câștigată de mașina Porsche "Piggy" cu No 92, urmată de mașina Porsche cu numărul 91.
Ford-ul GT No 68 al Chip Ganassi Racing a completat podiumul.Categoria GTE Am a fost câștigată de asemenea de Porsche, prin Dempsey-Proton Racing (mașina Porsche 911 RSR cu No. 77), pe podium urcând și două mașini Ferrari 488 GTE: No. 54 al echipei Spirit of Race și No. 85 al echipei Keating Motorsports.
Clasamente finale pe categorii:
#LEMANS24 #LMP1 classification
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 17, 2018
⏱️Hour 24
1️⃣ @toyota_hybrid #8
2️⃣ @toyota_hybrid #7
3️⃣ @RebellionRacing #3 @fiawec pic.twitter.com/E7SuqyWonx
#LEMANS24 #LMP2 classification
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 17, 2018
⏱️Hour 24
1️⃣ @GDrive_Racing #26
2️⃣ @SignatechAlpine #36
3️⃣ @GraffRacing #39 @fiawec pic.twitter.com/7Xwdd9DvO5
#LEMANS24 #LMGTEPRO classification
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 17, 2018
⏱️Hour 24
1️⃣ @PorscheRaces #92
2️⃣ @PorscheRaces #91
3️⃣ @CGRsportscar #68 @fiawec pic.twitter.com/yaYcP3mhKh
#LEMANS24 #LMGTEAM classification
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 17, 2018
⏱️Hour 24
1️⃣ @ProtonRacing #77
2️⃣ SPIRIT OF RACE #54
3️⃣ KEATING MOTORSPORTS #85 @fiawec pic.twitter.com/2OfcLKmTtk
Loc | No. de concurs | Mașina | Clasa | Tururi |
1 | 8 | Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 388 |
2 | 7 | Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 386 |
3 | 3 | Rebellion R13 | LMP1 | 376 |
4 | 1 | Rebellion R13 | LMP1 | 375 |
5 | 26 | Oreca 07 | LMP2 | 369 |
6 | 36 | Alpine A470 | LMP2 | 367 |
7 | 39 | Oreca 07 | LMP2 | 366 |
8 | 28 | Oreca 07 | LMP2 | 366 |
9 | 32 | Ligier JSP 217 | LMP2 | 365 |
10 | 37 | Oreca 07 | LMP2 | 361 |
11 | 31 | Oreca 07 | LMP2 | 360 |
12 | 38 | Oreca 07 | LMP2 | 356 |
13 | 29 | Dallara P217 | LMP2 | 356 |
14 | 33 | Ligier JSP 217 | LMP2 | 355 |
15 | 23 | Ligier JSP 217 | LMP2 | 352 |
16 | 35 | Dallara P217 | LMP2 | 345 |
17 | 92 | Porsche 911 RSR | GTE Pro | 344 |
18 | 91 | Porsche 911 RSR | GTE Pro | 343 |
19 | 68 | Ford GT | GTE Pro | 343 |
20 | 67 | Ford GT | GTE Pro | 343 |
21 | 63 | Chevrolet Corvette C7R | GTE Pro | 342 |
22 | 47 | Dallara P217 | LMP2 | 342 |
23 | 52 | Ferrari 488 GTE EVO | GTE Pro | 341 |
24 | 66 | Ford GT | GTE Pro | 340 |
25 | 51 | Ferrari 488 GTE EVO | GTE Pro | 339 |
26 | 95 | Aston Martin Vantage AMR | GTE Pro | 339 |
27 | 71 | Ferrari 488 GTE EVO | GTE Pro | 338 |
28 | 77 | Porsche 911 RSR | GTE Am | 335 |
29 | 54 | Ferrari 488 GTE | GTE Am | 335 |
30 | 93 | Porsche 911 RSR | GTE Pro | 334 |
31 | 85 | Ferrari 488 GTE | GTE Am | 334 |
32 | 99 | Porsche 911 RSR | GTE Am | 334 |
33 | 84 | Ferrari 488 GTE | GTE Am | 332 |
34 | 80 | Porsche 911 RSR | GTE Am | 332 |
35 | 50 | Ligier JSP 217 | LMP2 | 332 |
36 | 81 | BMW M8 GTE | GTE Pro | 332 |
37 | 56 | Porsche 911 RSR | GTE Am | 332 |
38 | 61 | Ferrari 488 GTE | GTE Am | 332 |
39 | 97 | Aston Martin Vantage AMR | GTE Pro | 327 |
40 | 70 | Ferrari 488 GTE | GTE Am | 324 |
41 | 69 | Ford GT | GTE Pro | 311 |
42 | 5 | Ginetta G60-LT-P1 | LMP1 | 289 |
43 | 86 | Porsche 911 RSR | GTE Am | 283 |
44 | 44 | Ligier JSP 217 | LMP2 | 334 |
DNF | 11 | BR Engineering BR1 | LMP1 | 315 |
DNF | 48 | Oreca 07 | LMP2 | 312 |
DNF | 90 | Aston Martin Vantage | GTE Am | 304 |
DNF | 22 | Ligier JSP 217 | LMP2 | 288 |
DNF | 64 | Chevrolet Corvette C7R | GTE Pro | 259 |
DNF | 10 | BR Engineering BR1 | LMP1 | 244 |
DNF | 25 | Ligier JSP 217 | LMP2 | 237 |
DNF | 88 | Porsche 911 RSR | GTE Am | 225 |
DNF | 82 | BMW M8 GTE | GTE Pro | 223 |
DNF | 40 | Oreca 07 | LMP2 | 197 |
DNF | 34 | Ligier JSP 217 | LMP2 | 195 |
DNF | 6 | Ginetta G60-LT-P1 | LMP1 | 137 |
DNF | 17 | BR Engineering BR1 | LMP1 | 123 |
DNF | 94 | Porsche 911 RSR | GTE Pro | 92 |
DNF | 98 | Aston Martin Vantage | GTE Am | 92 |
DNF | 4 | ENSO CLM P1/01 | LMP1 | 65 |
Ma bucura revenirea Bmw, dar consider ca de la anul ar trebui sa aiba cel putin trei masini.
Ati castigat o cursa care v-a fost pusa pe tava de FIA. Absolut dezgustator si scarbos.
De ce? De asta?
Reguli noi anul asta la Le mans. Special pentru Toyota ( nu de alta da erau capabili sa se bata singuri):
1. Hybridele au voie sa stea 11 tururi inainte de pit stop, restul prototipelor de la LMP1 au fost obligate sa stea maxim 10 tururi. Daca nu intrai in maxim turul 10 erai penalizat.
2. Hybridul era obligat sa stea minim 30 de secunde/pit stop. Restul 35 de secunde/pit stop.
Chiar atat de frica le-a fost ca o sa piarda? probabil doar e Toyota!!!
Pe langa asta....a fost scarbos cum au incercat din rasputeri sa faca masina lui Alonso castigatoare. Sa nu bagi sa realimentezi cat timp este Safety Car-ul pe pista....nu....asteapta sa iasa si imediat dupa ce iese bagi...ca doar asa putea trece cealalta masina in fata. Si pe final inventezi o falsa pana de carburant ....vezi doamne a uitat pilotul sa intre.....
Puteti cobori mai jos de atat Toyota! Sunt convins ca puteti dar faceti-o in alta parte nu va mai bateti joc de aceasta cursa legendara.
A trebuit sa plece Titanii pentru a putea castiga si voi....ca de atfel mai asteptati si alti ani....
Sper sa se intoarca adevaratii Titani ai cursei precum Porsche, Audi Ferrari, Ford, Peugeot si multi altii care au facut curse memorabile la Le mans, nu Toyota care are nevoie sa fie singurica pentru a castiga...si se pare ca si atunci le este frica.
Josnica chiar si pentru voi cursa de astazi! Lasati-va de sportul asta ca nu este pentru voi!
Imi pare rau pentru BMW, in prima jumatate de cursa, masinile au mers foarte bine.
Despre echipele nord americane, numai cuvinte de lauda. Fordurile au aratat superb.
Porsche, meh...am sperat totusi sa ajunga un Ford pe 2.
Pe de alta parte , hai sa nu fim rai. si sa nu uitam ca in ultimii ani Toyota s-a tot apropiat de performantele celor de la Audi. Poate ca le-a lipsit experienta. Insa nu cred ca poti sa zici ca nu au perseverat. Pana la urma o victorie, e o victorie.
Puncte negative:
1. LMP1 cei de la Toyota s-au ținut doar de volan
2. Regula stupida 10/11 tururi, daca cei de la Rebelion aveau aceeași mașină anul trecut erau campioni! Este extrem de complicat de amestecat hibrid/ ne-hibrid
Puncte pozitive:
1. LMP1 Revenirea lui Alonso in sesiunea de noapte
2. LMP2 G-Drive le-a dat peste bot stupizilor de la Alpine (daca vrei sa te dai rotund demonstrează!)
3. Super cursa la GTE
link: http://sportscar365.com/lemans/wec/lmp2-winning-g-drive-oreca-excluded/
#36 Alpine mosteneste provizoriu victoria la clasa; G-Drive si TDS vor face apel la decizie.
@automarket
de acord si cu observatia de mai sus: Alonso a fost fara indoiala exceptional de bun - si nu ma asteptam la nimic altceva - insa victoria a fost adusa de o echipa de 3 piloti: Buemi si Nakajima lipsesc din titlu
Chiar si așa cei de la Alpine trebuie sa facă mult mai mult, după mine trebuiau sa concureze la GTE, nu poți sa mergi la mica ciupeala tot timpul (sunt de acord ca, costurile sunt foarte mari, dar vor sa relanseze brandul Alpine, mașină subţire totuși°
Eu personal am fost mai interesat de masinile din GTE, atat Pro cat si Amator, desi Ferrari s-au facut de ras la Pro, la Amantor au avut doua masini foarte bine clasate, dar au fost cateva lupte foarte bune, plus multe greseli :P Nu stiu cat ati urmarit din cursa, dar pentru mine ce-a mai interesanta parte a fost evident... cursa pe timp de noapte :P (si numarul de cafele baute :P)
Sincere felicitari celor de la Toyota, poate era mai bine daca castigau cu Audi sau Porsche pe teren dar deh, bine ca au castigat si asa :P Sincere felicitari pentru Alonso, era super bucuros ca a castigat, dar si pentru Buemi si Nakajima :P
Si restul sezonului din WEC se anunta interesant :P