Federal Mogul a lansat trei inovaţii tehnologice pe piaţa din România

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 20.09.2011
Braţul de suspensie din imaginea alăturată a stat 720 de ore într-o incintă cu ceaţă salină. Este făcut din strat dublu de tablă şi a fost vopsit prin cataforeză, tehnologie utilizată de marca Moog a celor de la Federal Mogul.

Cei de la Federal Mogul au dezvoltat o tehnologie de vopsire prin cataforeză, care oferă proprietăţi de rezistenţă la rugină componentelor de suspensie aftermarket. Totodată, aceştia au lansat şi un nou sistem de fixare a plăcuţelor de frână Ferodo pentru vehicule comerciale şi un nou strat de acoperire a plăcuţelor de frână Ferodo, Coat+. Respectivele tehnologii îmbunătăţesc calitatea pieselor de schimb OE oferite de celebra corporaţie şi oferă un plus de siguranţă consumatorului.

Mai precis, braţele de suspensie şi de direcţie vopsite prin cataforeză au o durată de viaţă mai mare decât cele vopsite în câmp electrostatic, iar acestea prezintă şi o rezistenţă mai bună la impact, vopseaua rămânând intactă în urma testelor standard din industrie. Cei de la Federal Mogul spun că vor oferi noile piese la acelaşi preţ cu componentele care folosesc tehnologia veche, acoperind integral costul noii tehnologii.

În cazul discurilor de frână Ferodo, acestea au primit un strat special de acoperire, care prezintă o rezistenţă crescută la rugină şi nu necesită curăţare chimică sau mecanică înainte de montare. Acesta prezintă un luciu deosebit, care va fi apreciat de utilizatorii cu jante din aliaj cu o geometrie deschisă. Noile discuri de frână Ferodo Coat Plus sunt disponibile imediat de la principalii distribuitori de piese de frânare din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

Federal Mogul a lansat şi o gamă de plăcuţe de frână cu o nouă lamelă de fixare, destinată vehiculelor comerciale. Noile plăcuţe Ferodo ProTec S prezintă o lamelă de fixare sudată, care nu permite reutilizarea lamelei la montare şi reduce vibraţiile în timpul mersului şi sunetele neplăcute la frânare. În plus, performanţele la frânare sunt mărite graţie acestei tehnologii, oferite pentru moment doar pe piaţa vehiculelor comerciale.

 

 

BRAŢE DE SUSPENSIE/DIRECŢIE VOPSITE PRIN CATAFOREZĂ VERSUS METODA CLASICĂ

Explicaţie foto: În stânga - braţe Moog din tablă vopsite prin cataforeză (fond alb, testate în ceaţă salină; fond negru, testate cu o forţă mecanică de 100 kg/cm pătrat)

În dreapta - braţ suspensie din tablă, vopsit prin pulverizare electrostatică, testat 240 de ore în incintă cu ceaţă salină. Fond negru, acelaşi braţ, suspus la aceeaşi forţă ca braţul vopsit prin cataforeză.

Acoperirea prin cataforeză presupune o pre-tratare eficientă a componentei, înainte de procesul special de acoperire.

Piesa este introdusă într-o baie de vopsea cu sarcină electrică, care acoperă toate suprafeţele - interioară şi exterioară - cu un strat consistent. Federal Mogul este singurul furnizor de piese Original Equipment care foloseşte această tehnologie. În rest, vopsirea prin cataforeză le este rezervată doar pieselor de prim montaj, pe care le obţin doar fabricile de automobile.

Cei de la Federal Mogul susţin că nu există o altă metodă comparabilă de protecţie a pieselor de suspensie sau de direcţie deoarece constructorii de automobile nu consideră că respectivele tehnologii pot proteja componentele de mediul înconjurător la standardele lor. Potrivit oficialilor Federal Mogul, braţele Moog din strat dublu de tablă acoperite cu noua tehnologie de cataforeză nu au prezentat nicio urmă de coroziune după 750 de ore de testare la ceaţă salină, iar braţele din strat simplu de tablă nu au prezentat urme de coroziune, nici măcar după 850 de ore.

 

 

 

NOILE DISCURI DE FRÂNĂ FERODO COAT PLUS

Cei de la Ferodo au proiectat o gamă specială de discuri de frână pentru posesorii automobilelor echipate cu jante din aliaj. Discurile Ferodo Coat Plus au un tratament special anticoroziv care prezintă avantaje atât pentru utilizatori, cât şi pentru mecanicii care le montează. Practic noile discuri elimină atât operaţiunile de îndepărtare a stratului de ulei protector la montare, economisind timp, cât şi cele de curăţare butuc la demontare. Clienţii se bucură de un aspect mai lucios, lipsit de rugină chiar şi la expunerea îndelungată la soluţie salină, alături de performanţe optime la frânare.

Noile discuri Ferodo Coat Plus pot fi identificate în gamă cu un sufix "C" adăugat la codul discului de frână deja existent şi sunt disponibile imediat la principalii distribuitori de piese de frânare din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

 

 

NOILE PLĂCUŢE DE FRÂNĂ FERODO PROTEC S

Noua gamă de plăcuţe de frână Ferodo ProTec S cu lamelă elastică a luat naştere în baza unei colaborări cu nemţii de la Knorr-Bremse şi cu principalii producători europeni de echipamente originale pentru vehicule comerciale. Tehnologia lamelei elastice ProTec S aduce o durată mai lungă de viaţă şi o funcţionare mai silenţioasă. Totodată, frânarea este mai sigură şi mai eficace, în timp ce contrafacerea pieselor este imposibilă datorită design-ului unic al lamelei, sudate pe plăcuţa de frână.

Soluţia de sudare a lamelei elastice de fixare pe plăcuţa de frână reduce vibraţiile din timpul mersului, evită reutilizarea lamelei de fixare şi creşte forţa de apăsare a pistonaşelor de frână pe toată plăcuţa. Graţie design-ului special, plăcuţa de frână se retrage mai repede de pe disc la eliberarea pedalei de frână, ceea ce duce la reducerea uzurii atunci când nu este acţionată frâna.

Via | FederalMogul

Comentarii (6)

  • Alex Radoi
    1. Din cele cateva tipuri de placute de frana pe care le-am testat de-a lungul timpului, cel mai multumit am fost de Ferodo Premier. Aderenta mare si uzura scazuta a discurilor.

    2. Zimmermann ofera de ceva vreme discuri de frana cu o acoperire anticoroziva similara cu cea prezentata in articol, deci nimic deosebit. Insa fiind fan FERODO, consider ca e un lucru bun.

    Probabil vor fi urmatoarele mele discuri - chiar trebuie sa le inlocuiesc pe cele actuale.
    4 2
  • Vasilica
    Sunt proaste ferodo am avut si nu va sfatuiesc oricum nu vin cu ceva concret doar ceva de suprafata. Va recomand cu caldura texar alta treaba e ca si un upgrade mai ales la franare!
    4 5
  • @Alex Radoi
    Romanul e destept foc. Umbla numai dupa 'afaceri' ieftine.

    O placuta de frana care rezista mai mult la uzura este mai slaba din punct de vedere performanta. O fi ea mai ieftina sau o rezista mai mult in timp/km (adica taranul roman de la volan nu trebuie sa schimbe placutele mai des sau daca se poate niciodata) dar franarea este slaba. Lucru care evident este neimportant probabil.

    Exista placute de frana care se duc la 5000km, dar care sunt incredibil de performante. Nu zic sa dam in extrema cealalta, dar dupa parerea aspectul franarii este cat se poate de important, iar eu nu as cumpara placute de frana care rezista mai mult de 20-30.000km.

    Cat despre discuri, este foarte bine ca rezista la coroziune, important este de asemenea sa nu devina casante, sa nu se deformeze in timp si sa se consume gradual uniform. De asemenea consider ca discurile bune trebuie sa se consume pana in 100.000km. Cifra la care recomand schimbarea completa a discurior + placutelor.
    De asemenea recomand cumpararea unor discuri bune pentru ca datorita calitatilor lor ajuta intr-un mod clar la eficienta franarii si mai ales la eficienta in timp a franarii.
    9 3
  • Cred ca asta de mai sus e posesor de renault ca prea are pretentii de cazatura de masina care sa ceara repede consumabile :))
    3 3
  • cojocaru
    Ii dau dreptate colegului ''eu'' . Lucru testat de mine cu placute de frana turcesti care m-au tinut pe un bmw foarte exploatat, undeva la 55.000 km. La schimbarea acestor placute de frana ieftine a trebuit sa schimb si discurile deoarece erau sever tocite. De asemenea avand si ''pastila'' cu material mai mica, au creat un guler imens pe partea exterioara a discurilor. Recomand cu caldura totate piesele ce vin pe original - OEM, in speta ATE / BOSCH pentru BMW.
    4 1
  • @eu
    ai si n-ai dreptate.in functie de producator..sa-ti spun ca pe masina mea sistemul de franare are ~50000km si placutele au uzura la jumate doar?si masina este din categoria sport (clasa mica), iar sistemul de franare depaseste o gramada de masini premium (audi,bmw,mercedes).crede-ma.ca am testat treaba asta.si uite ca sistemul original inca ma tine.am sa vad ce marca sunt placutele cand le voi schimba(clar ceva japonez ca si masina).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru