Febra motoarelor turbo se extinde şi la Lexus: IS200t se pregăteşte de lansare

de Bogdan Mirică
Vineri, 30.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus a dezvăluit primul său motor turbo luna trecută, iar acum se pregăteşte să îl introducă pe cât mai multe modele. Următorul candidat este berlina medie IS, rivalul lui BMW Seria 3.

Luna trecută, în cadrul Salonului Auto de la Beijing, s-au scris două pagini importante în istoria brandului Lexus. Divizia de lux a celor de la Toyota a dezvăluit versiunea de serie a modelului NX, destinat a se bate cu BMW X3 şi Audi Q5, şi a prezentat publicului primul motor turbo din istoria sa.

Lexus NX - imagini oficiale cu rivalul japonez al lui Audi Q5

Unitatea a fost expusă sub capota noului crossover, botezat NX200t şi programat a reprezenta propunerea entry-level pe piaţa din Statele Unite.

Cum era şi normal, Lexus încearcă să extindă disponibilitatea motorului turbo şi pe alte modele, iar următorul candidat este sedanul de clasă medie IS, rivalul lui BMW Seria 3 şi Audi A4. Se pare că Lexus a înregistrat deja titulatura IS200t şi se pregăteşte să ofere publicului şi o berlină cu motor turbo.

Esential 235 de cai putere va oferi IS200t.
204 cai putere livrează IS250.
Vă reamintim că unitatea are patru cilindri şi o capacitate de 2.0 litri, fiind capabilă să dezvolte 235 de cai putere şi un cuplu motor de 350 Nm.

Având în vedere că actualul IS250, versiunea entry-level a modelului japonez, livrează doar 204 cai putere şi 250 de Nm dintr-un motor de 2.5 litri, este foarte probabil ca agregatul turbo să-i ia locul celui convenţional.

Ne putem aştepta, aşadar, la înlocuirea versiunii IS250 cu noua IS200t.

Comentarii (10)

  • a dat dumnezeu si maica domnului sa se trezeasca si astia!
    Hai si cu niste transmisii moderne si e bine!!!
    32 7
  • Asadar si Lexus incepe sa cocheteze cu lipsa de fiabilitate...
    19 15
  • probabil ca asta e "avantajul" relatiei cu BMW
    6 7
  • Avantajul relatiei cu BMW sunt sasiurile primate de la nemti. Japos ,tot timpul au vrut sa traiasca ca occidentalii. De asta se"inspira" mereu.
    4 4
  • Hai și cu niște transmisii gen DSG, care sunt cu mult mai "bune" decât CVT-urile lor și s-au făcut și japonezii de cacao. De dragul modei au trecut și japonezii la turbo. Prostie mare!!! Țăranii care nu știu ce sunt alea motoare cauta și frumusețe, iar la capitolul asta stau prost japonezii. Pana acum puteau miza pe fiabilitate și chiar dacă modelele lor nu erau frumușele, măcar nu te lăsau în drum. Acum ca au stricat și motorizările, nu pot spune decât: și urate și proaste. Măcar la un Audi sau BMW ai ce admira când stai și aștepți platforma sa te ridice și sa-ți ducă jaful în service ca sa-ți schimbe motorul turbo. Și uite-așa va trece iar GM pe primul loc la vânzări curând.
    10 7
  • Ce ai a admira la un Audi sau BMW? :)
    4 6
  • Motorul abia a fost prezentat si " expertii" deja stiu ca nu va fi fiabil.
    9 1
  • AndreiRN
    Masini de scurta folosinta pt tineri de azi.
    8 6
  • Robertulexus! E invers! Tu deja stii cat de fiabil este motorul asta.Esti singurul care l-a testat foarte riguros.Si inca nici nu este lansat in serie!
    Domnul Tesla,bine ai revenit.Ai cam lipsit in ultima perioada.Credeam ca ai fost la stadii de pregatire.Pentru cei doi de "i".Se pare ca nu! Oricum,bine ai revenit!
    9 3
  • Suleyman Cunoscatorul
    Imi place cand vad cati ingineri pe care gigantii auto inca nu stiu ca ii au in laboratoarele de cercetare-dezvoltare, isi dau cu parerea cum ca nu va fi fiabil.
    O turbina nu afecteaza fiabilitatea masinii intr-un mod drastic. Vedeti si voi o gramada de motoare turbo cu peste 300.000km care nu au nimic. Sau poate voi vreti sa faceti milionu fara sa umblati deloc in motor ?
    Lexus pana acuma mergea pe cuplul motor clasic + electric. Deci sa ofere motoare care nu sunt electrice ar mari numarul de vanzari deoarece cel putin eu nu mi-as cumpara o masina hibrid.
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru