Nu mai e un secret pentru nimeni că Ferrari vrea să se axeze pe supraalimentarea motoarelor sale pentru a obţine mai multe resurse şi pentru a eficientiza consumul. Se pare însă că italienii iau în calcul şi adoptarea unor motoare cu o cilindree mai mică, din aceleaşi considerente.
Febra downsizing-ului cuprinde încet, dar sigur şi producătorii de supercaruri. Potrivit publicaţiei britanice Car, Ferrari lucrează deja la o motorizare V6, o arhitectură de propulsie care nu a mai fost folosită de la modelul Dino.
Totuşi, se pare că italienii au în plan o unitate cu şase cilindri în V şi o capacitate de numai 2.9 litri. Chiar şi cu o asemenea capacitate, motorul va fi capabil să producă 500 de cai putere şi 609 Nm.
Deşi mai multe voci susţineau că un motor mic va veni la pachet şi cu un Ferrari entry-level, aceste zvonuri sunt sunt infirmate de planurile constructorului din maranello, care vrea să limiteze producţia actuală la numai 7000 de maşini pe an, pentru a asigura exclusivitatea.În schimb, noul motor V6 bi-turbo ar putea fi oferit pe o versiune entry-level, cu performanţe mai modeste, ale actualului 458 Italia, cu ocazia faceliftului programat în 2015. El ar putea să fie botezat 456, pentru a respecta numărul cilindrilor de sub capotă.
Dacă vom avea două tipuri de 458 Italia rămâne de văzut, însă Porsche aşteaptă cu nerăbdare să afle dacă actualul 911 va avea un rival în persoana unui potenţial 456.
via carscoops
Stiti si voi ca voi fi depasit de ele, dar cred ca pricepeti ideea. Cand zici Ferrari ar trebui sa fie putin diferit fata de ceilalti ca tot dai o caruta de bani pe ele.
pt cei care nu s-au prins, eram sarcatic
Ma refer desigur la prima masina de strada construita aproape integral din fibra de carbon adica Ferrari F40 care avea vreo 500HP la 1100Kg.
In 1988 F40 ul avea aproape acelasi power/weight ca un Bugatti Veyron. Daca ii pui cauciucuri moderne are 0-100 in sub 3 sec. Deci un Ferrari de 2.9 L e orice numai lent nu.
Nu exista o definitie expres matematica a termenului "downsizing", dar este limpede ca vizeaza cilindreele sub 1.5 L, care trebuie asociate cu turbo- sau supercharger.
Deci sa nu cautam senzationalism doar de dragul ideii. A, ma rog, daca, vreodata, din nefericire, Ferrari va fi absorbita de psihoza "really small engine" si inca pe toata gama, atunci, vazand inmarmurit cum se va duce pe copca si acest "ultim mohican" al autenticitatii in automobilism, imi voi aminti cu certitudine de promisiunea de a deveni biciclist (al istoriei :D)