FEATURE: Taurii care au inspirat numele modelelor Lamborghini
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sunt constructori auto care se laudă cu cele mai ieftine produse. Alţi se laudă cu o calitate exemplară. Unii vin cu cele mai bune motoare, iar majoritatea se laudă cu un consum mic. Puţini reuşesc însă să facă maşini simbolice, care atrag privirile mulţimii şi smulg aprecieri la scenă deschisă chiar şi după ce au ieşit la pensie.
Lamborghini este unul din exemple. Constructorul din Sant'Agata Bolognese, a cărui istorie începe în 1963 din dorinţa de a detrona Ferrari, este unul dintre numele care se înscrie în clasa elitistă a creaţiilor pe patru roţi. Chiar şi simpla rostire a numelui rezonează puternic în conştiinţa pasionaţilor şi trezeşte proiecţii exotice. De-a lungul anilor, Feruccio Lamborghini a implantat în subconştientul tuturor nume precum Miura, Diablo sau Murcielago, demne de a scrie istorie.
LAMBORGHINI AVENTADOR
În primăvara aceasta, la Sant'Agata Bolognese s-a născut însă un nou simbol, determinat să ducă mai departe moştenirea unui Feruccio care a iubit atât de mult taurii. Cum probabil intuiau mulţi, numele lui Aventador, cea mai nouă creaţie a constructorului italian, îşi trage seva din acelaşi pământ spaniol, udat cu sânge: corida.
Şi de această dată vorbim tot de un taur, ca în cazul predecesorilor Murcielago sau Diablo. Aventador este numele unui exemplar, crescut în grajdurile lui Celestino Quadri Vides, care în 1993 face furori în arena de la Zaragoza. Aici, animalul primeşte Trofeo de la Pena La Madronera, pentru curajul incredibil de care dă dovadă de-a lungul confruntării violente şi sângeroase. Astfel, numele ales de oficialii italieni cinsteşte onoarea lui Feruccio Lamborghini, care a decis ca semnul său zodiacal să devină o filosofie pentru brandul auto.
Aventador era pe buzele tutror încă din noiembrie 2010, atunci când în presă au apărut primele informaţii furnizate de oficiul de înregistrare a numelor. O bună perioadă însă, supercarul a fost recunoscut după indicativul LP700-4, care poate fi tradus foarte uşor. Literele LP reprezintă abrevierea de la Longitudinale Posteriore, poziţia motorului fiecărui model Lamborghini creat, începând cu prototipul Countach LP5000 din 1971.
PRIMII "TAURI": MIURA şi ESPADA
Ideea de a boteza viitoarele sale creaţii pe patru roţi cu nume de tauri celebri i-a venit lui Feruccio în 1962, după o vizită la grajdurile Miura, de lângă Sevilla, deţinute de Don Eduardo Miura Fernandez. Forţa brută şi agilitatea exemplarelor deţinute de Don Eduardo au constituit o sursă de inspiraţie pentru Feruccio.
În 1966 ia naştere primul automobil semnat de Lamborghini cu numele unui taur.
Nu putea fi altul decât Miura, un omagiu adus omului care din pasiune a dat naştere unei rase de tauri cu totul specială. Cel de-al patrulea exemplar Miura creat de Feruccio i-a fost oferit cadou lui Don Eduardo, chiar la ferma sa de tauri, în semn de recunoştinţă.Modelul a fost primit cu entuziasm de public şi a inaugurat o tradiţie de botez, care care s-a repetat până în zilele noastre, cu mici excepţii.
După Miura, Lamborghini a lansat modelului cu patru locuri Espada, dedicat oamenilor care asistă în permanenţă toreadorul în arenă. Construit între 1968 şi 1978, Espada a devenit cel mai de succes model Lambroghini al vremeii, totlizând 1217 exemplare vândute.
REVENTON ŞI ISLERO, TAURII CARE AU UCIS ÎN ARENĂ
A urmat apoi Islero, un omagiu adus taurului din rasa Miura, care a reuşit să-l ucidă pe vestitul matador Manolete în data de 28 august 1947. Taurul, al doilea pentru Manolete în ziua fatidică, i-a secţionat acestuia artera, intrând astfel în istoria coridelor spaniole.
Un alt nume devenit celebru după uciderea unui toreador este Reventon. Taurul, aparţinând grajdurilor celebrului crescător Don Heriberto Rodriguez, a reuşit o performanţă extraordinară în 1943, atunci când l-a ucis pe toreadorul mexican Felix Guzman. În spaniolă, cuvântul înseamnă explozie sau aprindere.
Numele a fost folosit de Lamborghini pentru a boteza unul dintre cele mai exclusiviste supercaruri ale sale. Reventon a debutat la Frankfurt în 2007 şi a fost produs în doar 20 de exemplare. Deşi designul său radical, inspirat din aviaţie, a impresionat publicul, din punct de vedere mecanic Reventon era aproape identic cu fratele său Murcielago.
DIABLO ŞI MURCIELAGO ŞI-AU CÂŞTIGAT DREPTUL LA VIAŢĂ
Poate unul dintre cele mai populare modele Lamborghini din istorie, Diablo îşi trage numele de la un taur crescut în grajdurile lui Duca de Veragua. Exemplarul a devenit celebru în 1869, atunci când a dus un duel epic cu celebrul toreador El Chicorro.
Povestea este similară şi pentru Murcielago, modelul pe care îl vedem şi astăzi destul pe stradă. Murcielago este numele unui alt taur care a făcut istorie în Spania, 10 ani mai târziu după Diablo.
Mai precis, în 1879, Murcielago a reuşit să îi ţină piept unui alt matador faimos, Rafael El Lagartijo Molina Sanchez. Viaţa sa a fost cruţată pentru curajul de care a dat dovadă.
GALLARDO ŞI JALPA, RASE DE TAURI CU TRADIŢIE
Nu trebuie să uităm nici de modelul sportiv Jalpa, care a fost botezat după o rasă de tauri de luptă din Spania. Jalpa s-a dorit a fi un model mai abordabil decât Countach, echipat cu un motor V8, capabil să dezvolte 258 de cai putere. Desenat de Bertone, modelul sportiv a fost vândut din 1981 până în 1988, atunci când italienii au fost preluaţi de către Chrysler.
Produs şi astăzi de Lamborghini, Gallardo este fără îndoială cel mai popular produs al italienilor, fiind produs în aproape 10.000 de exemplare din 2003, anul lansării, şi până în prezent. Numele a fost inspirat de o faimoasă rasă de tauri, una dintre cele cinci tradiţionale spaniole crescute pentru competiţie. În spaniolă, numele "gallardo" poate fi tradus prin "galant".
Prezentat în 2008, conceptul Estoque a păstrat şi el tradiţia, numele său fiind inspirat de sabia tradiţională folosită de matadori în timpul coridelor pentru a da lovitura finală.
COUNTACH A RUPT TRADIŢIA
Au fost însă şi câteva modele celebre care au rupt tradiţia numelor inspirate de lumea coridei şi a taurilor de rasă. Unul dintre dintre ele a fost Countach, în 1974, botezat după o exclamaţie piemontează, pe care bărbaţii o foloseaua la vederea unei femei frumoase. Se spune că designerul lui Countach, Nuccio Bertone, a folosit această exclamaţie atunci când a văzut prima dată schiţa a modelului. Au urmat apoi vehiculul 4x4 LM002 şi modelul Silhouette.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Lamborghini in Romania
-
Lamborghini Huracan LP 610-4 Preţ: 211.501 €
-
Lamborghini Huracan Performante Preţ: 234.093 €
-
Lamborghini Urus Preţ: 206.018 €
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Frumos subiect de articol oricum!