FEATURE: Super Bowl şi reclamele auto de milioane de dolari
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fiecare început de an aduce americanilor o sărbătoare, celebră în toată lumea. Nu este vorba despre Valentine's Day, dacă la asta vă gândeaţi, ci despre cel mai important eveniment sportiv al anului în America de Nord, celebrul Super Bowl, meciul decisiv care încununează un sezon de National Football League (NFL).
Ce înseamnă Super Bowl?
Confruntarea a luat naştere în 1967, atunci când în SUA existau două ligi profesioniste de fotbal american: AFL (American Football League) şi NFL. Meciul decisiv aducea faţă în faţă echipele care au triumfat de-a lungul anului în fiecare campionat. În 1970 cele două campionate au fuzionat şi competiţia a devenit unitară, echipele fiind de atunci împărţite în confederaţii.
Popularitatea celebrului meci de final de sezon a crescut, treptat, de-a lungul anilor şi a ajuns ca în prezent să reprezinte cel mai urmărit spectacol sportiv de dincolo de Ocean. La nivel mondial, Super Bowl-ul este al doilea eveniment sportiv ca audienţă după finala de fotbal Champions League.
Anul acesta, meciul decisiv, disputat în 6 februarie între Pittsburgh Steelers şi Green Bay Packers, a stabilit un nou record de audienţă: 111 milioane de telespectatori. Finala NFL a devenit astfel cel mai urmărit eveniment din întreaga istorie a televiziunii americane, depăşind ultimul episod al iubitului serial M*A*S*H după câteva decenii.
3 milioane de dolari pentru 30 de secunde
Audienţa extraordinară de care se bucură meciul anual de Super Bowl a făcut ca închirierea spaţiului publicitar să atingă sume impresionante, mereu în creştere. Chiar şi aşa, marile branduri nu se sfiesc să cheltuie milioane pentru doar câteva secunde de expunere.
Trebuie precizat de la bun început că cei de la Fox, canalul care a transmis anul acesta meciul dintre Pittsburgh Steelers şi Green Bay Packers, au perceput un preţ destul de piperat pentru spoturile ce vor rula în timpul meciului.
Este vorba despre nici mai mult nici mai puţin de 3 milioane de dolari pentru fiecare 30 de secunde de publicitate.O sumă impresionantă, la care se adaugă şi banii cheltuiţi de fiecare constructor în parte pentru elaborarea unei reclame cât mai interesante, cu priză la public. Aşadar, şi marile agenţii de publicitate şi-au frecat mâinile, încasând sume mari în această perioadă.
Miza foarte mare a făcut şi ca reclamele să devină adevărate creaţii de referinţă pentru industria de gen. Printre cele mai avide companii care visează la câteva secunde de expunere în cadrul unui meci de Super Bowl se numără şi marii constructori auto. Anul acesta, şi-au făcut simţită prezenţa nouă nume mari din industrie. Este vorba despre două conglomerate din Detroit şi alte şapte din Europa şi Asia. Nu au lipsit nici cei de la Bridgestone, dar nici site-ul specializat cars.com, care a investit de asemenea enorm în mai multe reclame.
9 constructori auto, un site, un dealer şi Bridgestone
Faptul că General Motors şi Chrysler înregistrează profit după o lungă perioadă de timp (GM din 2004 şi Chrysler din 2005) a făcut ca cele două simboluri auto din Detroit să investească masiv în spaţiul publicitar de la Superbowl. Chrysler este însă o prezenţa constant în finala confederaţiilor, şi anul trecut numărându-se printre cei şase constructori auto cu reclame la Super Bowl, în ciuda dificultăţilor financiare.
De dincolo de Ocean au poposit anul acesta constructori de renume, cum sunt BMW, Mercedes, Audi, Suzuki, Volkswagen, Hyundai şi Kia. Din rândul furnizorilor de talie mondială, doar Bridgestone a fost prezent în liga granzilor cu două reclame. Lista continuă cu cel mai mare lanţ de comercializare a maşinilor second-hand din statele Unite, Carmax, care vine de asemenea cu două spoturi.
Nu în ultimul rând, site-ul american cars.com, al doilea ca mărime la nivel mondial, a oferit publicului două spoturi.
45 de minute de publicitate
Mulţi analişti economici s-au grăbit să pună revenirea numelor mari din industria auto pe seama revigorării pieţei de profil. Lucru complet adevărat. Clientul american este mult mai deschis atunci când vine vorba despre achiziţionarea unui automobil, decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, cei care privesc spre segmentul produselor premium sunt acum mai atenţi decât erau înainte.
Ca o concluzie a fenomenului în care s-a tranformat meciul de Super Bowl, precizăm că şi anul acesta au fost 60 de minute de fotbal american la nivel înalt. Spaţiul publicitar alocat evenimentului a depăşit însă 45 de minute, semn că publicitatea a acaparat şi ea destul de mult din timpul telespectatorilor.
Hyundai: Good things come in threes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Hai ca esti simpatic.
Automarket, chiar asa... Opel? Citroen? Dacia? Nimic?
:))
bre in usa se vand numai bunatati si alea la juma de pret....credam ca v-ati prins,
pai ori sunt barosani ori nu mai sunt...
Am si o intrebare: Ordinea filmuletelor a fost data de cotizanti?
Cu aluzia la concurenta (volvo, mercedes) ne-am obisnuit. Dar, repet, mi se pare o reclama realizata fara imaginatie. Parerea mea.