FEATURE: Povestea John Cooper Works
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În această săptămână, John Cooper Works va lansa cel mai nou produs: noul GP. Va fi cel mai puternic şi rapid model modificat de celebra firmă de tuning specializată în automobile MINI. John Cooper Works (prescurtat JCW) este deja un nume celebru, dar istoria sa nu este atât de bogată. Compania a fost înfinţată în anul 2000 de către John Cooper. Numele său este purtat de companie, Cooper fiind un inginer celebru care a intrat în istoria motorsportului britanic în anii '60. Din păcate, John Cooper avea să moară la scurt timp după înfinţarea firmei de tuning care îi poartă numele. Conducerea afacerii era preluată de fiul său, Mike Cooper. John Cooper Works începe să dezvolte kituri pentru modificarea şi amplificarea performanţelor modelelor Mini imediat după ce Mini lansează noul model în 2001.
În decembrie 2006, grupul BMW achiziţionează drepturile de a folosi marca John Cooper Works de la Mike Cooper. Înţelegerea avea să fie perfectată la începutul lui 2007 şi îi acorda grupului BMW oportunitatea de a dezvolta un brand special pentru Mini-urile puternice. Mike Cooper a rămas consultant pentru BMW Group şi a dezvoltat proiectul R5X Cooper S tuning kit. Acest kit a fost lansat în anul 2007. Deşi compania Cooper Car nu mai produce kituri sau acesorii sub numele John Cooper Works, aceasta produce accesorii pentru diverşi clienţi corporate. Cooper Car Company furnizează celor de la BMW AG componente hardware pentru kitul de tuning dedicat actualului model Mini hatchback precum şi filtre de aer sport şi sisteme de evacuare pentru modelul BMW seria 3. Aceste componenete poartă numele John Cooper Works sau BMW Performance, în funcţie de marca care le foloseşte.
Nu există un acord formal de colaborare între Cooper Car Company şi BMW, dar cele două companii au creat deja o relaţie de succes şi vor rămâne partenere pentru mulţi ani de acum înainte.
Marca John Cooper Works se poate mândri cu câteva realizări importante. În afară de modelele speciale dedicate celei mai recente game de modele Mini construite la uzina de la Oxford şi de automobilele pentru competiţia Mini Challenge în 2008, John Cooper Works a creat o lungă serie de kituri de tuning aftermarket şi modele modificate din fabrică.
Iată lista completă:
2001-2004 John Cooper Works 126 CP Tuning Kit pentru Mini Cooper
Conţinea un filtru de aer modificat, un sistem de evacuare mai performant, un modul electronic de control remapat şi alte câteva modificări.
La nivel optic, modelele cu acest kit primea şi câteva embleme John Cooper Works. Motorul dezvolta astfel 126 CP la 5.750 rpm şi 154 Nm la 4.750 rpm.2003-2004 John Cooper Works 200 CP Tuning Kit pentru Mini Cooper S
Modificări la mecanica motorului, evacuare cu amortizor din inox, compresor modificat, bujii de capacitate mare, modul electronic remapat, embleme John Cooper Works, protecţie motor de culoare argintie cu emblemă John Cooper Works, certificat de autenticitate John Cooper Works.
Au fost vândute 1.197 de kituri în Marea Britanie. Kitul mărea puterea modelului Mini Cooper S la 200 CP, iar cuplul motor atins era de 245 Nm la 4.500 rpm. Viteza maximă: 230 km/h, 0-100 km/h6.6 secunde.
2004-2006 John Cooper Works 210 CP Tuning Kit pentru Mini Cooper S
Kitul de 200 CP a fost upgradat la 210 CP prin intermediul unui filtru de aer nou, injectoare diferite şi remaparea modului de comandă. Maşinile modificate mai primeau un diferenţial autoblocant, frâne mai mari şi, bineînţeles, embleme John Cooper Works. Au fost vândute 1.209 unităţi în Marea Britanie. Mini Cooper S cu kit John Cooper Work dezvoltau astfel 210 CP, dar tot 245 Nm.
2005-2006 Kit de sunet pentru Mini Cooper
Acest kit nu îmbunătăţea performanţele modelului Mini Cooper, dar îl făcea să sune mai bine. Au fost vândute dor 525 kituri în Marea Britanie. Kitul conţinea un filtru de aer nou, evacuare sport din inox, modul de control modificat şi embleme John Cooper Works.
2006 Mini Cooper S cu John Cooper Works GP Kit
Acest kit a fost produs doar în 2.000 de exemplare din care 454 şi-au găsit proprietar în Regatul Britanic. Kitul conţinea diferenţial autoblocant, ASC+T, EBD, DSC, eliminarea banchetei spate pentru a introduce o ranforsare, discuri de frână JCW, vopsea Thunder Blue sau Pure Silver cu capace de oglinzi roşii, filtru de aer modificat, injectoare noi, bujii de capacitate mare, evacuare sport din inox, modul remapat, jante de 18 inch cu anvelope speciale, kit aerodinamic John Cooper Works GP, scaune sport Recaro, sistem audio Bose şi embleme JCW.
Cu Modificările aduse, motorul dezvolta 218 CP, iar cuplul motor era de 250 Nm la 4.600 rom. Viteza maximă: 240 km/h, 0-100 km/h 6.5 secunde.2007-2011 John Cooper Works Tuning Kit pentru Mini Cooper S
Conţinea evacuare sport cu elemente finale cromate, filtru de aer, modul de control modificat, embleme JCW. Puterea livrată este de 192 CP, iar cuplul motor este de 250 Nm disponibil între 1.500 şi 5.000 rpm. Cu funcţia overboost, cuplul motor este de 270 Nm între 1.750 şi 4.500 rpm. Sprintul 0-100 km/h se face în 6.8 secunde.
2009 John Cooper Works (oficial)
În oferta actuală Mini există modelul John Cooper Works. Oferă 211 CP şi 260 Nm prin intermediul unei admisii de aer upgradate, sistem turbo nou şi o cutie de viteze cu şase trepte manuală modificată. Kitul mai conţine frâne mari, ambreiaj upgradat, sistem de evacuare JCW, modul de comandă optimizat, jante de aliaj JCW uşoare, diferenţial cu control electronic, vitezometru modificat.
2011 John Cooper Works Tuning Kit pentru Mini Cooper S
Kit aftermarket pentru actualul model Mini Cooper S ce conţine evacuare sport cu partea finală cromată, filtru de aer, modul de control modificat, embleme John Cooper Works. Puterea livrată este de 200 CP la 5.700 rpm şi 250 Nm între 1.250 şi 5.000 rpm. 0-100 km/h 6.6 secunde, viteză maximă 235 km/h.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mini in Romania
-
Mini Cabrio facelift Preţ: 22.432 - 39.378 €
-
Mini Clubman Preţ: 23.622 - 39.309 €
-
Mini Countryman Preţ: 27.489 - 40.915 €
-
Mini Hatch 3 usi facelift Preţ: 19.219 - 35.213 €
-
Mini Hatch 5 usi facelift Preţ: 20.171 - 30.524 €
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (1)