- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
General
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
FEATURE: Opel Ampera a sosit oficial în România
Masa maximă admisă 2000 kg
---------------------------------------------------------
Sarcina utila 268kg !?! PANA SI LASTUNUL CARA MAI MULT (330kg )
14 ani de cand vand hibride in masa...
Si vb totusi de Toyota nu de Opel...
ar fi mai transparent un calcul cu costurile de intretinere
Cat despre caracteristiciule masinii... e un inceput.
Cum vor sta lucrurile in practica vom afla in urma unui drive test amanuntit.
Un motor pe benzina are un randament de cel mult 30%.Deci puterea obtinuta de la un litru de benzina este de:P=9176*0,3=2754 wh/l
Din 1.2l se pot obtine 1.2*2,754kwh =3 . 30kwh adica aproape de cinci ori mai putin decat necesarul declarat chiar de constructor-aprox 16 kwh/100km ( si asta fara a mai lua in considerare pierderile date de procesul de transformare a energiei cinetice a motorului in energie electrica ! ).
AUTONOMIE MAXIMA - 500KM
CE REZULTA ? 1.2% ?
Eh , e grea aritmetica!
Cine isi permite o masina electrica de 40k euro nu sta la bloc! Il duce capul sa utilizeze banii pentru confortul locuintei spre exemplu. Daca vrei sa stai la bloc, exista parcari subterane in care iti poti lasa masina la incarcat (tarile civilizate). La noi urbanismul lasa de dorit si foamea de bani face ca in mutle din blocurile nou construite confortul sa lase de dorit.
@Flavius "Sarcina utila 268kg !?! PANA SI LASTUNUL CARA MAI MULT (330kg )" --- Asta nu-i masina de carat sacii de cartofi.
Masina e ideala pentru 80% din populatie, serviciu- acasa - si pe unde mai vrei sa te plimbi. Eu conduc 99% in mediul urban, e ideala pentru mine.
Tehnologia e relativ noua, se va perfectiona, indiferent ca o sa fie bazata pe electricitate sau hidrogen. Cei care blameaza noile tehnologii o sa ramana cu buza umflata, in cativa ani pretul combustibililor conventionali o sa fie prea mare pentru a-si misca masinile din parcare. E o pentru cei cu mintea deschisa nu pentru cei care se uita la 1-2 litri de combustibil in plus fata de cifra producatorului. Eficienta centralelor termoelectrice e mai mare decat a motoarelor termice, iar transportul combustibililor implica o eliberare de CO2 in atmosfera mai mare decat cea emisa de combustibilul propriu-zis.
si se vor folosi in regimuri diferite.
15000km bucuresti (deh si asta e oras)
15000km drumuri lungi
15000km combinat
pt a realiza acest versus trebuie o credibilitate uriasa, si eventual pentru rrrrromania recomand o uniune a mai multor reviste de notorietate(top gear/auto-motor-sport & altii)
pt testul de oras nu este obligatoriu sa mergi sub 40km cat tine bateria. realitatea cotidiana te forteaza sa mergi mai mult. si nu vei gasi o priza prietenoasa in 99% din cazuri care sa iti reincarce masina :D acolo unde ai treaba
Cheers !
Acum, legat de consum +un ton mai serios :
in SUA se "zvoneste" ca, daca ai grija cum incarci acumulatorii si iti planifici un pic drumurile poti ajunge si la performante de 1000mile intre plinurile de benzina - asta inseamna 1600km pe 35l benzina ... ceea ce da un consum destul de "spectaculos" :)
In ceea ce priveste emisiile ... se mananca kkt cu lingurita de argint : Masina consuma aproximativ 1kWh la 8km (10kWh la 80 km, cantitatea maxima de energie ce poate fi scoasa din acumulatori vs. autonomia maxima declarata). In romania se emit ~400g CO2 pentru fiecare kWh ce iese din priza ... aritmetica simpla spune ca masina emite cel putin 50g CO2 pe km, in modul pur electric ... pentru ca atunci cand porneste motorul pe benzina ...
E naspa ce propune Ampera, dar mai intai informati-va cum functioneaza sistemul pentru ca vad ca majoritatea nu a inteles aproape nimic.
D'aia l-a angajat(furat) Bmw pe seful proiectului Volt/Ampera Frank Weber, pt ca masina asta e naspa, tot sistemul voltec e naspa si pt ca nu au ce face s-au gandit sa scoata pe piata i8.
adica de fapt ai un motor electric care pune puterea jos, dar tot pe benzina mergi. dar benzina de fapt e generator pt motorul electric.
e foarte buna ideea, din pdv al producatorilor, pt ca acum, la inceput pot sa manance putin kk, ca deh, e masina electrica.
dar dupa cum punea foarte bine in evidenta un coleg de mai sus, daca ajungi sa cuantifici cat mai exact poluare (ca deh, de aia e electric sa nu mai polueze) nu prea mai bate cu reclama.
si da, producatorii vor zice ca daca vrei sa obtii cifrele alea trebuie sa mergi circumspect, eficient si atent. asa ca de fapt muta vina in curtea clientului, si vor da vina pe inabilitatea lui de a folosi masina la capacitatile maxime.
dar o masina e facuta sa circule intr-o plaja larga de medii si conditii (de aia vezi cum se testeaza la polul nord, desert, etc... diversele modele). electricul, daca da frigul, urca un deal, etc...incepe sa gafaie si sa suga la curent instant. plus ca bateriile vor avea acel memory effect.
si cum la laptop se ofera garantie de 6 luni, pt ca asa si pe dincolo si la masini va fi la fel. ca din cauza unor consumatori prosti nu tre sa sufere fabrica. pai de ce se propun solutii tehnice neviabile???
si mai sunt multe de zis, dar clar orice metoda care poate sa ia responsabilitatea din carca producatorilor (in special cu poluarea acum) va fi un avantaj concurential enorm