FEATURE: Mercedes, constructorul cu cele mai mari emisii din Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mercedes este constructorul de autoturisme cu cele mai mari emisii de CO2/km din Europa. Într-un studiu realizat de organizaţia europeană JATO Dynamics şi publicat în această săptămână, marca din Stuttgart ocupă ultimul loc între mărcile prezente în Europa la acest capitol, media emisiilor de CO2/km pentru modelele constructorului german fiind de 172.2 de grame CO2/km.
Celelalte două mărci germane premium se află la egalitate, cu emisii mai coborâte decât cele ale Mercedes. Vorbim de 152.9 grame CO2/km, valori atinse fie datorită tehnologiilor noi (în cazul BMW), fie datorită lansării unui model mic de oraş (în cazul Audi cu noul A1). Pe penultimul loc în acest clasament se află Volvo, suedezii reuşind însă cea mai mare scădere a mediei emisiilor în raport cu anul 2009 (-13.8 grame CO2/km, până la 157.4 grame).
Dacia se află pe locul al cincilea de la coadă la capitolul emisii de dioxid de carbon, cu 147.6 grame CO2/km. Marca românească a reuşit să-ţi îmbunătăţească media de emisii cu 3.7 grame faţă de anul trecut, dar depăşeşte doar mărcile premium ale Europei, cunoscute pentru faptul că oferă modele sportive cu emisii ridicate.
TOP 5 - Mărcile cu cele mai mari emisii
MARCA | EMISII 2009 (g CO2/km) | EMISII 2010 (g CO2/km) | Diferenţă |
Mercedes-Benz | 176.4 | 172.2 | -4.2 |
Volvo | 171.2 | 157.4 | -13.8 |
Audi | 160.9 | 152.9 | -8.0 |
BMW | 157.2 | 152.9 | -4.4 |
Dacia | 151.3 | 147.6 | -3.7 |
La capătul opus al clasamentului se află Fiat, care devine pentru al cincilea an consecutiv cel mai ecologic brand prezent pe piaţa europeană. Media emisiilor modelelor constructorului italian este de 123.1 grame CO2/km, mult sub nivelul de 130 de grame pe care Uniunea Europeană îl impune producătorilor auto începând cu anul 2013. Pe locul al doilea stă Toyota (128.2 grame CO2/km), cei doi producători fiind, de altfel, singurii care reuşesc să treacă încă din 2011 de o barieră pe care oficialii europeni o vor impune peste doi ani. Pe ultima poziţie a podiumului regăsim marca spaniolă Seat, care graţie unei scăderi importante a emisiilor (-9.6 grame faţă de 2009) a ajuns la o medie a gamei de doar 131.3 grame CO2/km
TOP 5 - Mărcile cu cele mai mici emisii
MARCA |
EMISII 2009 (g CO2/km) |
EMISII 2010 (g CO2/km) |
Diferenţă |
Fiat |
127.8 |
123.1 |
-4.7 |
Toyota |
130.1 |
128.2 |
-1.9 |
SEAT |
140.9 |
131.3 |
-9.6 |
Peugeot |
133.5 |
131.4 |
-2.1 |
Citroen |
137.9 |
131.8 |
-6.1 |
via | JATO
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
daca tot au facut statistici "la nivel de gama" de ce nu raporteaza statisticile astea la cilindreea "medie" a motoarelor vandute in gama constructorilor . . . probabil dacia ar fi pe la coada, acompaniata de "fruntasii" clasamentului verde de mai sus.
Datele prezentate in articolul vostru picteaza in mintea omului de rand imaginea cum ca fiat are cele mai "green" motoare iar Audi, BMW si Mercedes fac niste tractoare fumegatoare care omoara natura. Tocmai de aceea ar fi interesant de prezentat un raport intre emisii si greutatea masinii care scoate acele emisii - rezultatul nu cred ca ar fi surprinzator pentru nimeni, marcile "premium" ar pica pe primele pozitii ( pozitii pe care le merita poate prin prisma banilor cheltuiti pe R&D pentru a avea motorizari noi la fiecare lansare de model nou ... spre deosebire de niste grupuri "de volum" care inlocuiesc motoarele la 10-15ami. )
ideea e ca unele chiar sunt "niste tractoare fumegatoare care omoara natura", pt ca dc te duci cu "mertanul" la supermarket la 10 km, emiti 1700 g, dc mergi cu fiatul, 1200.
Nu conteaza ca per kg de masina polueaza mai putin, per total, masina polueaza mai mult, ca doar nu mergi cu 5 kg de masina la plimbare, mergi cu toata masina, nu???
Si nu e vb ca "verzi" au neaparat motoare mici; poate unii s-au preocupat sa puna filtre de particule, etc, pe cand pe altii ii doare undeva - vezi harta cu tarile verzi si rosii/visinii la poluare
Filtrul de particule ( diesel ) nu cred ca are vre-o influenta asupra emisiilor de codoi ;)
Clientii isi explica unele decizii luate, scotand in fata avantaje green, defapt interesul ramane cilindree, marca, consum, confort, pret (ordonate in diferite variante, dupa gandire)
Macar in cursele auto este necesar un astfel de motor dar chiar si in F1 se alearga cu 2400 cmc fara turbo, dar nu-i nimic mercedes si altii sunt de parere ca pentru strada ai nevoie si de 6000 cmc:).
Si daca compari mercedes cu fiat la ACEEASI cilindree, tot fiat are emisii mai scazute.
Iar mercedes si restul constructorilor de automobile premium cu motoare mari care una bucata masina are un pret de cateva zeci de mii de euro NU au posibilitatea unei reduceri a emisiilor si consumului, de premium ce sunt :), se presupune o performanta mai buna si implicit motoare cu piese din materiale mai bune si lucrate cu o precizie de fabricatie mai mare, tehnologie mai buna din care sa rezulte un consum si noxe mai scazute, asta ar fi posibil in clasa premium ca doar pretul este usturator de piperat pt o astfel de masina.
Dar asta NU se intampla la premium.:)
Fiat are de cativa ani buni flota de motoare cu cea mai scazuta emisie de CO2. (comparativ cu aceeasi cilindree de la alti producatori).
"dar chiar si in F1 se alearga cu 2400 cmc fara turbo," - Ai idee ce emisii co2 au acele motoare de doar 2.4 l? Iti dau un hint, consumul e de 75 L / 100km.
Rezumat: ai fost cam pe langa!
Si nici constructia unor masini excesiv de scumpe ca mercul nu este necesara si o tot putem lungi asa in dezbateri insa nu are rost.
pt mine masinile de gen focus, auris, polo, mazda 3,2 sunt masini numa bune cam pt orice, sau un qashqai, chiar un fiat 500 pt urban si tot asa depinde de nevoi dar cred ca ai cam inteles ce vreu sa spun.
restul le consider un exces.
da chiar te rog compara 1.5 mercedes cu ceva asemantor fiat sau toyota sa vezi care sunt emisiile, ba vei gasi si mase ale masinilor aproape identice.
motorul de fiat 500 in 2 cil este motorul anului in lume si pe buna dreptate are si de ce:), nu ca sunt eu fan fiat pur si simplu admir un asemenea progres:).
pana si in clasa de lux mercu e batut de lexus bmw si altele si chiar la sport de ferrari si porsche bmw etc la emisii si la pret chiar dar nu intru in aceste clase care pt mine nu-s relevante.
cred ca am spus adevarul, nu am fost pe langa,
iti dau si eu un hint: cunosc destul de bine arhitectura si specficatiile unui motor de F1:), dar nu a fost o comparatie la emisia de co2 ci doar ca sa scot in evidenta cretinitatea producatorilor de masini premium cu motoare mult PREA mari si inutilitatea lor.
cred ca de la 2 L in jos turbo azi iti satisfaci destul de bine nevoia de viteza cam cu orice autoturism azi si ai si destul cuplu, nu e nevoie de motoare de capacitati potrivite unui TIR.
cred ca asta se cheama a vedea realitatea MAI BINE:) si adevaratele cerinte de propulsie necesare pt un autoturism.
partea proasta e ca tu respiri ceea ce scoate mercedesul si alte masini pe esapament eu zic ca ar trebui tie si altora sa le pese.
ma limitez la cat am spus desi e poluata rau lumea asta:)
Apoi raportarea emisiilor la un alt element (cilindree, greutate) a fost o discuţie foarte aprigă în uniunea europeana. Costructorii francezi şi italieni au impus raportarea la greutate, în timp ce nemţii vroiau o raportare la ampatament.
Un criteriu care poate măsura nivelul de tehnologie este şi raportarea emisiilor la putere şi performanţă.
Cât despre tabel, din listă lipsesc producătorii de automobile supersport care cred că sunt undeva la nivelul de 200 g/km.
Apoi presupunem ca am:
1. un BMW 335i - CO2 - 228g/Km si merg pe an 10 000Km
2. Fiat Grande Punto 1,3D - CO2 - 119 g/Km si merg pe an 20 000km cu el
Care dintre masini polueaza mai mult??????
Folositi mintea macar sa stiti ce se intampla nu ca s-ar putea face ceva, dar macar sa fiti ''oi'' inteligente conduse de ciobani
Fiat 1.6diesel -- motor 1600cmc 120cp, emisii 125g/km
78.125(g/km)/l
Mercedes 2.0diesel -- motor 2000cmc 140cp, emisii 139g/km
69.5(g/km)/l
date luate de pe AM din sectiunea masini noi a Fiat Bravo si MB A lass
din cate vad tot fiat are cele mai reduse noxe, 2l cu 1.6 e o diferenta de 400 cmc, eu nu o sa mai comantez acest topic, ceea ce este evident este evident in diferentele de filozofie si gandire(proasta si numai de profit pentru marcile defavorizate de mine) dintre construtorii auto , nu mai fac nici remarci ca nu are rost dupa cum observ.
admir toyota, fiat, mazda, honda.
si pentru motive bune:)
sa aveti o zi buna.
Si da, fa km mai putini istetule, nu trebuie sa mergi 200-300m cu masina sa iti cumperi o apa minerala, mai las-o in garaj, parcare.
Admira tu toyota cat vrei. Ramai cu admiratul
e un top al celor mai fiabile masini prezentat mai nou de automarket
mai clar de asa nu cred ca se poate,