FEATURE: Fascinaţia eleganţei auto - Concorso d'Eleganza Villa d'Este
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un concurs de eleganţă pentru automobile este locul în care se întâlnesc cele mai frumoase şi îngrijite maşini clasice. Poate cel mai celebru concurs de acest gen din Europa este cel organizat an de an pe malul lacului Como. Concursul poartă numele gazdei, Grand Hotel Villa d'Este, un loc deosebit din orăşelul Cernobbio. În luna mai aici se strâng cele mai frumoase maşini clasice, motociclete şi automobile concept. Este o oportunitate bună şi pentru marii constructori să prezinte modele speciale. De exemplu, Aston Martin a prezentat aici exclusivistul coupe One-77 la ediţia din 2009.
ISTORIE
Concursul de eleganţă de la Villa d'Este a avut prima ediţie în 1929, fiind denumit iniţial Coppa d'Oro Villa d'Este. Competiţia a fost organizată de Automobile Club Como, Grand Hotel Villa d'Este şi Comitato di Cura di Como. Concursul a fost organizat până în 1949, apoi a fost dat uitării timp de 40 de ani.
Prima încercare de a reînvia concursul a avut loc în 1986 şi 1987. Fără succes. Au trecut apoi încă nouă ani până la ediţia din 1995, care a fost continuată cu greu, în pofita problemelor financiare şi de prezenţă. Salvatorul concursului a purtat însă haine bavareze, deoarece concursul a intrat apoi în atenţia grupului BMW: din 1999, marca germană a devenit patronul Concorso d'Eleganza Villa d'Este sub conducerea lui Christian Eich, directorul diviziei BMW Classic.
ATMOSFERĂ ARISTOCRATICĂ
Cheia succesului versiunii "reinventate" este atmosfera de top pe care organizatorii reuşesc să o recreeze în fiecare an. Aceştia mizează pe un aer de aristocraţie adevărată în loc de atmosfera comercială întâlnită de obicei la asemenea evenimente. În ultimii 10 ani, concursul a fost organizat sub patronajul grupul BMW, care colaborează strâns cu Grand Hotel Villa d'Este. De obicei, aproximativ 50 de automobile istorice pot fi admirate şi jurizate de un grup prestigios de arbitri prezidat de către Lorenzo Ramaciotti. Cel mai important premiu acordat de acest concurs este Trofeul BMW Group acordat celei mai frumoase maşini prezente la concurs. Publicul joacă şi el un rol important la concursul de eleganţă de la Villa d'Este, acordând prin vot Trofeul Coppa d'Oro.
Concursul de eleganţă de la Villa D'Este va rămâne un reper important în lumea automobilelor clasice şi nu numai. Evenimentul european de pe malul Lacului Como din Italia este un prilej pentru public de a se apropia de automobile rare şi elegante, iar pentru marii constructori un prilej bun pentru a îşi prezenta ultimele studii de design sau modele unicat.
CÂŞTIGĂTORII Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2012
Ediţia din acest an a fost un bun prilej pentru BMW de a prezenta un model unicat al cărui design a fost conceput împreună cu carosierul italian Zagato. BMW Zagato Coupe a uimit audienţa prin liniile sale de inspiraţie istorică. Modelul unicat BMW Zagato nu a fost înscris în concurs.
Premiul cel mare al ediţiei 2012 pentru concepte şi prototipuri revenit modelului Alfa Romeo 4C. Acest premiu a fost acordat prin referendum public.
La categoria automobile istorice, un singur model a atras aproape toate premiile importante. Premiul Coppa d'Oro Villa d'Este, Trofeo BMW Group şi Trofeo BMW Group Italia au fost acordate modelului Alfa Romeo 6C 1750 GS Figoni din 1933. Acest model a strâns practic toate trofeele importante de la această ediţie Concorso d'Eleganza Villa d'Este.
Câştigătorii pe clase:
CLASA A - Graceful open-air style: Mercedes-Benz 540 K, Spezial Road., Mercedes Sind, 1939
Menţiune: Cord, 812 S/C, Phaeton, Cord, 1937
CLASA B - Interpretations of Elegance: Delahaye, 145, Coupé, Chapron, 1937
Menţiune: Chrysler, Town & Country, Station Wagon, Wood Prod., 1941
CLASA C - The Art of Streamlining: Alfa Romeo, 6C, 1750 GS, 6th Series Coupé, Figoni, 1933
Menţiune: Tatra 87, Sedan, Aerodynamic, Ringhoffer, Tatra Werke, 1939
CLASS D - Little Jewels: Abarth – Fiat, 500, Coupé, Zagato, 1957
Menţiune: Porsche, 550/1500 RS, Spider, Porsche, 1954
CLASA E - Stars of Rock'n'Roll Era: BMW, 507, Roadster, Baur, 1958
Menţiune: Ferrari, 212 Inter, Cabriolet, Pinin Farina, 1952
CLASA F - The Ferrari 250 Dynasty: Ferrari, 250 GT, Berlinetta, Zagato, 1956
Menţiune: Ferrari, 250 GT SWB, Berlinetta, Scaglietti, 1962
CLASA G - La Dolce Vita: Ferrari, 400 Superamerica, Aerodynamic, Pininfarina, 1962
Menţiune: Lamborghini, LP 400, Countach, Coupé, Bertone, 1975
CLASA H - Gentleman's Sports Car: Alfa Romeo, 6C 2500, Cabriolet, Ghia, 1947
Menţiune: Alvis, TD 21 2nd Series, Coupé, Graber, 1962
CLASA I - Heroes of Le Mans: Aston Martin, DBR1, Open Two Seater, Aston Martin, 1959
Menţiune: Ford, GT 40 Mk3, Coupé, Ford, 1968
Premiile Speciale ale Juriului:
Trofeo FIVA - Cel mai bine păstrat automobil clasic anteblic: Avions Voisin C 25 Berline Aerodyne (1935)
Trofeo ASI - Cel mai bine păstrat automobil postbelic: Porsche 917/K Coupé (1969)
Trofeo BMW Group Classic - Cea mai bună restaurare: Ford GT 40 Mk3 Coupé (1968)
Trofeo Rolls-Royce - Cel mai elegant Rolls-Royce: Rolls-Royce Silver Ghost Picadilly Roadster carosat de Rolls-Royce Custom Coach Work (1922)
Trofeo Vranken Pommery - Cel mai bun automobil iconic: Mercedes-Benz 300 SL Coupé Gullwing (1956)
Trofeo Foglizzo - Cel mai bun interior: Ferrari 250 Europa Coupé carosat de Vignale (1954)
Trofeo Auto & Design - Cel mai bun design: Lamborghini LP 400 Countach Coupé carosat de Bertone (1975)
Trofeo Automobile Club di Como - Automobilul care a parcurs cea mai mare distanţă până la concurs: Tatra 87 Sedan Aerodynamic Ringhoffer carosat de Tatra Werke (1939)
La categoria motociclete, premiul cel mare - Trofeo BMW - a revenit unui model Gilera Rondine 500 din 1939.
Învingătorii pe clase la categoria moto:
CLASA A - Roaring Twenties: Koehler-Escoffier Tourisme, 1925
CLASA B - Stylish Thirties: Zündapp K 800, 1934
CLASA C - Swinging Fifties: Maico Taifun 400, 1955
CLASA D - Launch into the Future: BSA Rocket 3, 1968
CLASA E - Racing Through the Decades: Gilera Rondine 500, 1939, Museo Piaggio Pontedera
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Alvis imi aduce aminte de Merc Roadster 300SL