Steve Jenny are, cu siguranță, un loc de muncă la care mulți visează. Mai exact, el este pilotul senior de teste al celor de la Bugatti, omul care are oportunitatea de a conduce cele mai multe modele exotice al constructorului francez, cunoscut în epoca modernă pentru Veyron și Chiron.
Jenny a trăit o bună parte din viață în Alsacia, Franța. Acolo, el a descoperit pasiunea pentru mașini și motorsport, devenind pilot și copilot de raliu, pentru ca mai târziu să devină mecanic și inspector al calității în cadrul companiilor Mahle și BBS. Întrucât lucra în apropiere de cartierul general Bugatti din Molsheim, a fost martorul dezvoltării modelului Veyron.
Curiozitatea l-a împins pe Jenny să aplice pentru poziția de pilot de teste în cadrul Bugatti. A devenit membru al companiei în 2004. De atunci, Jenny a condus 90% dintre toate exemplarele Bugatti comercializate, iar, conform constructorului, el a parcurs un total de 350.000 de kilometri cu modelele Veyron, Chiron și Divo.
CUM SE TESTEAZĂ FIECARE BUGATTI PRODUS?
Înainte ca un model Bugatti să fie livrat unui client, mașina trebuie să fie testată pe drumurile publice timp de 5 ore.
Astfel, Jenny este primul om care urcă la volanul unui Bugatti, după ce iese din fabrică. Fiecare exemplar este diferit, în funcție de preferințele clienților. Astfel, Jenny ia în calcul și regiunea unde va fi livrată mașina, pentru omologarea necesară.Un exemplar Bugatti gata de livrare va parcurge 300 de kilometri pe drumuri publice. În această fază, Jenny verifică toate detaliile cu privire la răspunsul pedalelor și al direcției și ascultă cu atenție dacă apare vreun zgomot ciudat în timpul testului. Mai mult, fiecare exemplar va rula și pe o porțiune acoperită cu piatră cubică, pentru a testa suspensia.
Odată ce este completat testul pe drumurile publice, Jenny trece mai departe, adică la testele de mare viteză. Pentru acestea, Bugatti se folosește de o pistă de decolare și aterizare din cadrul unui fost aeroport, în apropiere de Molsheim. Aici, fiecare exemplar Bugatti este testat la un regim de viteză de peste 300 km/h, iar Jenny verifică și sistemele de control al stabilității, de launch-control și frâna aerodinamică.
Tot aici, sunt efectuate și manevre de slalom la viteze mari, precum și un test de frânare de la 200 la 0 km/h.După aceste teste, mașinile sunt aduse înapoi la Molsheim. Acolo sunt înlocuite anvelopele și uleiul de transmisie și sunt montate ultimele elemente de caroserie. Apoi, exemplarele sunt testate iarăși timp de o oră înainte de a fi aprobate pentru livrare.
via Motor Authority
Comentarii (0)