Caracterul și poziționarea mărcii Dacia nu le-a oferit celor de la Renault până acum ocazia de a dezvolta o versiune sportivă de serie a lui Sandero, model care este cumpărat în Europa mai ales pentru pachetul în care iese în evidență prețul său accesibil. Asta chiar dacă potențialul sportiv al gamei de bază Dacia a fost deja demonstrat prin adaptările de competiție operate pe Logan și Sandero.
Iar setea de sportivitate a fanilor Dacia nu este stinsă decoamdată decât de o versiune Sandero RS pe care Renault o vinde în Brazilia, o piață pe care modelul subcompact poartă pe grilă sigla mărcii franceze. Cu un motor pe benzină de 2.0 litri și 152 de cai putere, Sandero RS este unul dintre punctele de interes ale gamei Renault în America de Sud.
Ei bine, dacă până acum am privit cu poftă către versiunea braziliană a lui Sandero RS, Renault a lansat astăzi o variantă și mai interesantă a acestui model. Prezentat ca un concept, noul Sandero RS Grand Prix este de fapt un Show Car cu modificări estetice față de versiunea de serie care a văzut lumina zilei la Salonul Auto de la Sao Paolo, alături de Duster Extreme Concept, despre care puteți citi mai multe aici.
Noul Sandero RS Grand Prix are sub capotă același motor pe benzină de 152 CP, dar adaugă elemente care-l transformă într-un model cu aspect mult mai agresiv decât în versiunea de serie.
Dominat de o nuanță neagră asortată cu inserții aurii, Show Car-ul prezentat de Renault în Brazilia evocă schema de culori a monopostului de Formula 1 aliniat de Renault în ediția din acest an al Campionatului Mondial de Formula 1. De altfel, aceeași schemă de culori se regăsește și la interior, unde scaunele acoperite cu piele neagră oferă inserții și cusături contrastante de nuanță aurie.
La fel ca în cazul "fratelui" Duster Extreme, Renault Brazilia susține că versiunea Grand Prix a lui Sandero RS nu a fost dezvoltată pentru comercializare.
Există însă șanse ca unele detalii regăsite pe acest Show Car să fie montate ulterior pe versiuni speciale ale modelului pe piața din Brazilia.
http://www.caradisiac.com/sandero-rs-la-sportive-low-cost-enfin-a-l-essai-109370.htm
...e doar unul din link-urile unde se pot afla mai multe despre modelul asta dorit si de europeni (dupa reactiile comentatorilor), dar care nu va trece probabil Atlanticului - cel putin nu cu motorul asta "aspirat" de generatie mai veche, reciclat de Renault pentru sud-americani.
Daca tot am reintrat insa, merita punctate citeva chestii:
- Tinuta de drum a RS-ului e remarcabila (nici nu putea fi slaba cu implicarea Renault Sport), dar suspensiile nu-s inconfortabile.
- Performantele-s suficiente - e mai mult un "Warm-Hatch" (0-100 km/h in 8,5 s, Vmax 200 km/h.)
- Consumul e insa cam mare (pina la o medie de 10,4 l/100 km rulind mai dinamic.)
Personal, RS-ul Sandero cred c-o sa fie totusi introdus si-n Europa, dar motorizat cu viitorul 1.3 TCe Renault de cca. 150 CP.
Paradoxul este că e greșit să spui 150 de cai, dar nu pentru că ar avea 145, ci pentru că are 152 :)
Uite ce zice comunicatul de presă oficial: "Based on the Sandero R.S. 2-liter 150hp hot hatch, the first Renault Sport model manufactured and marketed in Brazil (...)"
150 HP, adică unitatea de măsură a puterii utilizată peste Ocean, înseamnă 152 de cai putere europeni. Sau PS, de la acronimul germanului Pferdestärke, unitatea metrică pe care o utilizăm noi în Europa.
Desigur. Doar că:
1. Puterea nu are legătură cu echiparea.
2. Nu vorbim de o mașină de familie, ci de una de segment B+ ca dimensiuni, iar în segmentul ăsta nu prea găsești mașini la 150-200 de cai decât dacă au nume precum RS, OPC, ST și așa mai departe. Deci e cumva o sportivă entry-level în segmentul subcompact. Ceea ce e perfect corect.
În logica ta, putem să ne plângem că Passat nu are V12 și 500 de cai, ca Bentley.
1. Ba poți. Analizează puțin piața braziliană și vei vedea și de ce :)
2. E RS Grand Prix
3. E un concept care pune accent mai degrabă pe estetică decât pe motorizare and shit. Particula "Grand prix" se referă la simbolistica nuanțelor de caroserie utilizate.
4. Nu se va vinde, e un Show Car.
5. Dacă pui toate astea cap la cap, îți iese de un exercițiu stilistic interesant.
Si ai dreptate, ar fi putut sa-i puna si ce au pus pe Clio, anume acele embleme cu F1 Renault :) macar era un BS total (BS de la Business Solution, nu bullshit :) ).
Motoru-i in orice caz o versiune un pic dezumflata a Clio-ului sportiv din 2001 (de 172 CP) si pare OK, cel putin pentru America de Sud. Repet, propulsat d-un TCe de cca 150 CP ar avea succes si-n Europa, ba chiar si la noi daca n-ar costa peste 15.000.
Si, ca si curiozitate, motoarele pe Flex Fuel dezvolta mai mult cuplu si putere decat in benzina (In Europa avem benzina E5-E10). Bine In Romania avem E5 (5%alcool).