Cunoscuți pentru gama de autoturisme cu pedigree dinamic, cei de la BMW încearcă să acopere în ultima perioadă gusturile unor segmente atipice de consumatori. Dacă divizia de motociclete este una cunoscută și are o istorie bogată, zona de biciclete produse de marca bavareză nu a fost una foarte populară în România până în acest an. În prima jumătate a anului 2016, însă, BMW a reușit să vândă în România 65 de biciclete din gama proprie în condițiile în care bavarezii au vândut anul trecut în aceeași perioadă doar 6 biciclete.
Creșterea de 11 ori a numărului de biciclete vândute de BMW în România se datorează, spun oficialii mărcii, faptului că noua gamă de modele de familie, precum Seria 2 Active Tourer sau Seria 2 Gran Tourer, schimbă profilul clienților care trec pragurile showroom-urilor mărcii. În plus, bicicletele din gama BMW încep să fie utilizate de dealeri în zona de showroom pentru a sublinia aspectul ceva mai aventuros al unora dintre modelele brandului bavarez, așa cum sunt SUV-urile din gama X.
Patru biciclete pe gustul fiecăruia
BMW are patru biciclete la vânzare în România.
Cea mai scumpă este BMW Cruise e-Bike, care costă 14.600 de lei. Aceasta este o bicicletă ajutată de un motor electric care funcționează cu energia acumulată de bateriile de 400 Wh. Conform datelor oferite de BMW, bateria bicicletei are o autonomie de circa 150 de kilometri și reduce efortul necesar la pedalat, fiind astfel o soluție excelentă pentru cei care își doresc o alternativă la transportul urban.Gama de biciclete "clasice" este formată din BMW Cruise Bike (4.600 de lei) și BMW Cruise M Bike (5.200 de lei, inspirată de gama BMW M), BMW oferind începând cu acest an și o bicicletă dedicată copiilor: BMW Cruise Bike Junior, care costă 2.100 de lei.
Design-ul bicicletelor BMW este unul special și este semnat de biroul DesignWorks - am vorbit despre oamenii de creație din cadrul DesignWorks într-un material-portret cu și despre Tommy Forsgren, designerul celei de-a doua generații X6 - și oferă soluții tehnice și tehnologice pe care BMW le împrumută din zona moto.
Legături între biciclete și mașini
Evident, BMW nu putea rata ocazia de a-și lega gama de autoturisme de gama de biciclete.
Dacă BMW Cruise M Bike beneficiază de o ediție specială limitată la 1500 de exemplare și inspirată din designul și liniile noului M2, monovolumele de generație nouă ale mărcii oferă opțional suporturi dedicate care pot găzdui până la două biciclete (plus una printr-un prelungitor special) și care sunt stocate atunci când nu sunt utilizate sub podeaua portbagajului mașinii."Am observat în ultimii ani o schimbare clară a clientului BMW. Ne păstrăm latura emoţională, dar acum putem să oferim şi modele cu un caracter practic tot mai pronunţat. Ne bucurăm, de asemenea, de succesul bicicletelor BMW, care arată un interes special din partea clienţilor activi, care au acest hobby. Iar cu BMW Seria 2 Active Tourer şi BMW Seria 2 Gran Tourer cred că avem un model perfect pentru aceştia", spune Cristian Vlașin, Sales Manager BMW Group.
Cadrul este dezvoltat de BMW (aluminiu). De aceea designul distinctiv.
Despre componente:
Schimbatorul este Schimano XT.
Motorul şi bateria pentru sistemul electric sunt Bosch.
Franele sunt Shimano BR-M395.
Furca este Suntour NCX.
Seaua este Royal Seta S1.
Alex
Multumesc frumos pentru apreciere si pentru informatii. De fapt, "ochiul fin" nu m-a facut atat de sigur incat sa nu oscilez intre XT si XTR -::)). In mod cert, vor exista carcotasi care sa intrebe critic de ce nu are XTR, fara sa realizeze ca pentru scopul caruia i-a fost destinata bicicleta, XT ete mai mult decat suficient.
Eu, in calitate de impatimit al bicicletei, afirm cu mana pe inima ca sunt superbe!
Bvo ! Vad ca te pricepi. Las rautatile in urma si te felicit in acest caz. De si obsesia mea pt. echiparile de top de multe ori combinate de mine ma fac sa nu cumpar niciodata o bicicleta standard indiferent de marca, aceste modele BMW sunt misto. Nimic de zis. Am avut pana acum peste 15 biciclete de la diferite branduri si categorii. 3 din ele le-am preparat sa zic asa eu cu cativa specialisti din domeniu pt. ca nu le-am gasit in echiparea dorita de mine. Personal prefer echiparea XT full la cele cross/Trekking dar sunt bune si LX si SLX ! Cand vine vb de MTB / Downhill XTR-ul e baza. Dar prefer oricand un SRAM de preferat XX1 Eagle dar e foarte scump. Merge si XX-ul. La cursiere Campagnolo Super Record mi se par cele mai potrivite daca nu exista limita de bani. Dar merge si un SHIMANO DURA-ACE sau de ce nu Ultegra. Din pacate astfel de echipari nu prea le gasesti decat daca ti-o modifici sau comanzi tu. Eu am preferat pe actuala bicicleta de cross full XT mai nou, XTR doar deraiorul spate. Am avut butucii ultegra dar am renuntat la ei si am pus tot XT. Isi merita banii ! Poti sa ai orice cadru....daca nu ai echipare buna pe ea degeaba !
Amice, "rautatile" nu au fost "rautat"i. Ti-am atras atentia doar asupra unor pareri radicale facute pe tonul aluia care detine adevarul absolut si care-i considera pe toti cei cu opinii diferite niste fraieri. Dar iti urmez exemplul si trec, la randul meu, peste.
Legat de biciclete, ei bine, sa stii ca, asemeni masinilor, conteaza foarte mult ce faci cu ea. Pe o bicicleta de sosea, asta daca faci ture lungi de zeci de km, nu ai ce sa faci cu un XT sau cu un XTR. Eu pe sosea la ture lungi si in oras folosesc un o bicicleta de cross cu schimbatoare Shimano Alivio si chiar nu am nevoie de mai mult. Merg aproape zilnic cu bicicelta asta de cativa ani de primavara pana toamna si nu mi-a facut absolut nicio problema
Am si un MTB cu slx fata si spate, pe care am noroit-o de foarte multe ori grav si nu am simtit nevoie de mai mult. Am facut ture de zeci si zeci de km pe coclauri insotit de oameni care aveau bicicelte dotate cu Altius, Alivio sau Acera si nici unii dintre noi nu au avut probleme cu schimbatoarele. Ca unul schimba mai usor, ca altul face zgomot mai mare, e altceva. Dupa opinia mea pe un MTB, XT sau XTR merita, doar daca pedalatul a depasit sadiul hobby-ului sau al necesitatii si a devenit pasiune sau pur si simplu faci performanta.
Legat de comparatia SRAM vs Shimano, ei bine din experienta iti spun ca, daca vorbim de gamele de varf, pot spune despre SRAM ca schimba mult mai usor. Insa are problema ca este mult prea rigid si astfel in teren accidentat nu preia atat de bine din socuri si crapa. Tocmai de accea, asa cum spuneai si tu, pe bicicletele de DH se folosesc XT si XTR.
Dincolo de dotari, cel mai important lucru este sa mergi cu bicicelta. Am vazut destui oameni cu adevarate bijuterii de biciclete expuse pe balcon pe care le scot lunar la o tura prin parc, astfel incat comparatia cu aia de-si cumpara SUV-uri ca sa mearga exclusiv pe sosea, mi se pare extrem de potrivita in ceea ce-o priveste.