Fast and Furious 7: cât de realiste sunt cascadoriile cu maşini?

de Daniel Popescu
Miercuri, 08.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În locul tradiţionalelor curse cu maşini, filmul Fast and Furious 7 propune numeroase scene de acţiune cu supercaruri ce sfidează logica prin cascadoriile în care sunt implicate

Esential 2.8 secunde este timpul in care supercarul W Motors Lykan Hypersport accelereaza de la 0-100 km/h
Pe parcursul a 14 ani, Fast and Furious a devenit cea mai importantă franciză a studiourilor Universal, cu venituri globale de peste 2.5 miliarde de dolari.

Articolul din revista Vibe despre cursele de maşini din New York de la care a plecat ideea fundamentală a seriei Fast and Furious reprezintă însă acum o simplă amintire.

În Fast and Furious 7 nu este vorba despre curse ilegale de maşini. Nu este vorba nici măcar despre femei frumoase, chit că Ramsey, interpretată de Nathalie Emmanuel, poate fi considerată de unii drept cea mai sexy hackeriţă din lume. Fast and Furious 7 este, de fapt, un film de acţiune cu bătăi, explozii şi, desigur, maşini. Iar maşinile nu doar că nu întârzie să apară, ci o fac într-o manieră spectaculoasă.

FF7 beneficiază de mult maşini frumoase

Cu W Motors Lykan Hypersport dintr-o clădire în alta

Nimic nu este mai trist ca o fiară în cuşcă. E timpul să dezlănţuim fiara.

Dominic Toretto
Piesa de rezistenţă este, fără îndoială, W Motors Lykan Hypersport, primul supercar dezvoltat în Orientul Mijlociu, pe care îl poţi încerca şi tu în jocul Asphalt 8: Airborne disponibil pentru iPhone şi Android. Dotat cu un motor de 3.7 litri care dezvoltă 755 de cai putere, supercarul atinge o viteză maximă de 380 km/h şi ajunge la 100 km/h în numai 2.8 secunde, iar preţul de achiziţie este estimat la 3.5 milioane de dolari.

În toată lumea există doar şapte exemplare, iar în FF7 unul dintre ele îi aparţine unui prinţ arab care "l-a ascuns" de priviri indiscrete la etajul 74 al unuia dintre turnurile Etihad Towers din Abu Dhabi.

"Nimic nu este mai trist ca o fiară în cuşcă. E timpul să dezlănţuim fiara", spune Toretto în film. Numai că modul în care Toretto şi O’Conner au dezlănţuit-o sfidează aproape orice lege a fizicii: cei doi ajung în ipostaza de a sări cu maşina dintr-o clădire în alta fără să păţească nimic, trecând prin sticlă şi oţel şi parcurgând în aer cei circa 30 de metri care separă turnurile.

Ajunşi cu bine la „destinaţie”, protagoniştii rămân fără frâne şi nu au altă soluţie decât să sară într-o a treia clădire.

W Motors Lykan Hypersport sare de pe o cladire pe alta

Tot în această parte a filmului apar şi alte maşini sportive, precum McLaren P1, Ferrari 458 sau Bugatti Veyron, ultimul aflat de altfel la final de producţie.

Zbor la înălţime

Am folosit doar maşini pentru cascadorii şi toate sunt vehicule operaţionale.

Dennis McCarthy
Coordonator masini FF7
Probabil însă că secvenţa care atrage cel mai mult atenţia este cea în care întreaga echipă a lui Toretto sare dintr-un avion militar C-130 la bordul unor maşini echipate cu paraşute care asigură o aterizare lină şi fără probleme a protagoniştilor.

Cât de plauzibil este? Contrar aparenţelor, nu numai că este plauzibil, dar legile fizicii spun că două corpuri cad la fel în absenţa forţei de rezistenţă a aerului, indiferent de greutatea acestora. În plus, există paraşute capabile să încetinească căderea unui obiect de o asemenea greutate: Curiosity, cel mai nou robot prezent pe suprafaţa planetei Marte, cu o masă de aproape 1 tonă, a amartizat în siguranţă în august 2012 cu ajutorul unei paraşute special construite în acest sens.

De fapt, Dennis McCarthy, coordonatorul tuturor maşinilor din Fast and Furious 7, susţine că maşinile au fost cu adevărat lansate dintr-un avion de la 3.000-3.800 de metri altitudine (fără pasageri, evident), însă admite că scenele au fost ulterior realizate pe calculator.

"Am avut nevoie de 6 Subaru WRX, 8 Dodge Chargers, 8 Dodge Challenger, 6 Jeep Rubicon X şi 6 Chevrolet Camaro. Am folosit doar maşini pentru cascadorii şi toate sunt vehicule operaţionale. Atât timp cât paraşutele au funcţionat corect, am putut să le conducem înapoi pe trailer. Nu pot spune că fiecare lansare a decurs perfect, dar cele mai multe au fost reuşite. Am pierdut trei sau patru maşini", explică McCarthy într-un interviu acordat publicaţiei americane CNET.

O’Conner ştie să sară

O'Conner sare de pe un autobuz pe spoilerul unui Dodge Challenger SRT 392.


Brian O’Conner, personajul în jurul căruia gravitează întregul film prin prisma tragicului accident suferit de Paul Walker, este la rândul său protagonistul unei scene spectaculoase, dar fără prea mult sens din punct de vedere fizic: el sare de pe un autobuz pe spoilerul unui Dodge Challenger SRT 392 condus de Letty în timp ce făcea un drift pentru a evita căderea într-o prăpastie. Desigur, secvenţa este la fel de plauzibilă ca şi posibilitatea ca Jim Carrey să joace rolul principal în următorul Die Hard.

O\'Conner sare de pe un autobuz pe spoilerul unui Dodge Challenger

Printre atâtea "exponate" de gală, eroul negativ Jason Statham, interpretul lui Ian Shaw, iese în evidenţă la volanul unor maşini precum Jaguar F-Type R, Maserati Ghibli, Lamborghini Aventador, dar şi al unui Aston Martin DB9 din 2008 cu motor V12 de 6 litri care generează 456 de cai putere. Printre atâtea bijuterii moderne şi-au făcut însă apariţia şi maşini clasice precum Ford Gran Torino din 1969, Maximus Ultra-Charger din 1968 sau Plymouth Barracuda din 1970, cu care Letty Ortiz s-a "distrat" şi în precedentul film din serie.

Dacă eşti fan Fast and Furious, ai astfel toate motivele să vezi cea mai nouă parte a francizei, întrucât nu vei fi dezamăgit de numeroasele maşini prezente în film.

Reţine totuşi că este important să intri în sala de cinema fără să te gândeşti prea mult la logica secvenţelor de acţiune sau a scenariului.

În schimb, începutul şi sfârşitul filmului pun accent pe cel care a fost Paul Walker, iar din acest punct de vedere există un singur lucru cert. "Eu nu am prieteni, am familie", sunt cuvintele simple prin care Dom transmite tuturor ce a însemnat Paul Walker.

Comentarii (4)

  • ...l-as trece la sf-uri,linistit la unele faze depaseste cu mult matrixul care drept vorbind,a adus primele efecte speciale de genul....
    16 6
  • Matrix are fro' 15 ani, probabil mai batran decat unii dintre cei care comenteaza aici.
    10 2
  • Ford Gran Torino, Maximus Ultra Charger, Plymouth Barracuda... sunt de admirat, chiar daca nu avem in tara drumuri si conditii pentru astfel de masini.
    Ford Gran Torino apare si in Fast & Furious 4: Piese originale, cat si in filmul Gran Torino, in care personajul principal este interpretat de Clint Eastwood.

    In ceea ce priveste scena in care Brian sare de pe autobuz, masina condusa de Letty are in partea din spate un cadru metalic, vizibil in filmulet la 1:24, cat si la 1:29, cand Brian se prinde de acest cadru. Nu am vazut filmul, insa cunoscand modul de desfasurare al partilor anterioare, cred ca scena a fost conceputa special asa. Adica Letty a condus special masina in drift pe marginea prapastiei, pentru ca Brian sa se poata prinde de acel cadru metalic. Ca-n filme adica, stilul celor de la Hollywood. Vor sa realizeze scene spectaculoase, in care sincronizarea actiunilor sa fie perfecta, chiar daca nu sunt posibile in realitate asa cascadorii.

    Apare ceva asemanator in Matrix, cand Neo aflat pe acoperisul unei cladiri inalte, tine de capatul unui cablu fixat in interiorul unui elicopter ce se prabuseste. Protagonista aflata in elicopter, respectiv Trinity, trage un foc de pistol pentru desprinderea cablului si se agata in ultima secunda de acesta, salvandu-se. Oarecum similara secventa din Matrix cu secventa saltului lui Brian.

    Fara suparare, insa dupa Fast & Furious 4, restul filmelor seriei au devenit cam comerciale, atat prin modul de prezentare a unora dintre masini, cat si prin efectele prelucrate pe calculator. Si in primele 4 filme ale seriei apar scene neverosimile, insa acestea parca s-au inmultit in filmele mai recente. Admir insa masinile deosebite ce apar si cred ca din anumite replici avem ce invata.

    Cu parere de rau pentru disparitia timpurie a lui Paul Walker.
    Aveti grija de voi si aveti grija cum conduceti.
    8 0
  • Ca si la seria Rambo, dupa 1, apoi 2, hai si 3... dar pe urma deja e ca Dallas-ul; nu se mai termina, JR ba moare, ba viseaza Bobby etc. Deja , publicul se cam satura...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru