Farurile consuma 5% din combustibil
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford a anuntat ca, in medie, 5% din consumul actual al masinilor pe care le conducem este generat de energia necesara alimentarii farurilor, stopurilor si celorlalte lumini conexe acestora.
Mahendra Dassanayake, unul dintre specialistii Ford in tehnologie, explica: "De fiecare data cand o masina functioneaza, sistemele electrice au nevoie de putere iar acea putere vine din alternator. Alternatorul este actionat de o centura legata de motor si, ca fiecare element legat de motor, aceasta consuma o anumita cantitate de putere din capacitatea totala a propulsorului. Pentru a mentine performantele la acelasi nivel in paralel cu adaugarea unor surse care cheltuiesc energie, este nevoie de mai multa putere si, deci, de mai mult combustibil ars".
Specialistul Ford afirma ca unul dintre modurile de reducere a consumului este eliminarea, pe cat posibil, a sistemelor parazite de absorbtie a puterii motorului. Acesta este, de altfel, motivul pentru care marii constructori se orienteaza spre sisteme de asistare electronica a directiei, care tind sa inlocuiasca deja clasicele directii hidraulice mecanice (in primul caz, directia "fura" putere de la motor doar in cazurile de necesitate extrema).
De asemenea, unul dintre marii consumatori de energie este sistemul de iluminare (atat exterioara cat si interioara), care incepe insa sa recupereze prin instituirea "dictaturii LED". Becurile de tip LED utilizeaza o cantitate de energie evident mai mica pentru a produce aceeasi cantitate de lumina.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
si mai ales ca unii conducatori auto obisnuiesc sa mearga si pe timp de zi cu soare cu farurile aprinse.
Mazda deja contemplaideea unui ambreiaj la alternator care sa intre in functiune numai cand bateria este sub 80% incarcata.
O noua solutie folosita in California sunt celulele solare de pe acoperis care incarca bateria in timpul zilei continuu.
Soluti ar fi dar va trebui ca unul dintre mari producatori sa le puna in functiune.
Cum ar fi Prius care a unit alternatorul cu starterul simplificand constructia.
Oare de ce nu se foloseste intensiv? Daca s-ar produce in serie (foarte) mare, sigu pretul ar deveni competitiv. Si mai e si ecologica
Nu se vorbește de poluare care ne afectează pe toți.
Copii tineri bunici.
Dacă o masina consuma cu 2% mai mult combustibil dacă merge cu farurile aprinse, atunci 100000 ...sau mai multe vor creste cu 2% poluarea zilnica.
Accidentele grave se produc datorita vitezei foarte mari cu care se circula, lipsei de experienta, teribilismul.....Nu se respecta codul rutier...ex: motocicliștii nu sunt amendați pentru depășirea vitezei....fac slalom printre mașini....
Deci nu luminile sunt cauza accidentelor grave.
La ex de permis ai fost la oftalmologie..Pai dacă ești chior....este un cuvânt urat...dacă nu vezi bine pune ochelari asigura te bine.
Mergem ca tâmpiții pe un soare orbitor cu lumini aprinse. Becuri consumate ...poluare..Noaptea când trebuie sa aprinzi farurile se circula mai puțin...poluare mica. Sa mergem cu lumini aprinse unde sunt separatoare de beton....De ce????? Sa ne vada în oglinda cel din fata...
Dragilor
Ca și pe vremea comunismului tot ce fac conducătorii este sa ne facă rău să ne streseze sa ne ia bani din orice sa pună biruri
Am orbit cu toții...sa aprindem farurile și în oraș...eu zic sa le aprindem și în parcare sa ne vadă lumea mai bine......Unde esti Caragiale ?.. unde Ești tu Eminescule "sa i împărți în doua cete de smintiti și de misei....
Imi pare rau ca ar fi multe de spus, dar va plictisesc...
Au crescut stâlpișori galbeni, bile de beton ...peste tot...
Vrei sa eviți un accident I....intri în stâlpișori...
Din doua benzi pe sens este numai una ...ca se mergea prea fluent..
Plăcinte de pamant din giratorii sunt cât mai înalte sa nu te poți asigura....
Semne puse aiurea ...într un giratoriu cu patru intrari sunt patru de cedează trecerea...toți cedam trecerea
În loc sa fie reguli simple și clare .....facem stanga de pe un drum cu sens unice pe stanga .....da ce ! Noi circulam pe stanga ca englezii???
Tovarăși...puneți mana pe carte..
În loc de un semafor cu buton...pentru pietonii care au numai drepturi....se pun stalpi se vopsește asfaltul în rosu ...numai tâmpenii scoase din puțul gândirii...