Start-up-ul american cu finanţare chineză Faraday Future a dezvăluit în sfârşit primul său model, la un an de la prezentarea unui concept futuristic şi la capătul a numeroase teasere mai mult sau mai puţin spectaculoase. Botezat Faraday Future FF 91, noul model a fost prezentat la Consumer Electronics Show (CES) într-o versiune foarte apropiată de cea de serie înainte de startul producţiei în 2018.
Din punct de vedere al designului, Faraday Future FF 91 este un crossover care va rivaliza cu Tesla Model X şi este echipat cu 4 motoare electrice care generează echivalentul a 1.050 de cai putere şi un cuplu de 1.800 Nm, iar producătorul susţine că maşina va fi capabilă să accelereze de la 0-96 km/h în numai 2.39 secunde.
FF 91 mizează pe o baterie cu capacitatea de 130 kW dezvoltată împreună cu LG Chem care asigură o autonomie de peste 700 de kilometri conform standardului european NEDC, iar acumulatorul poate fi încărcat la o capacitate de 50% în mai puţin de 4 ore şi jumătate la 240 de volţi prin intermediul unui încărcător inclus în pachet.Faraday Future nu a publicat nicio imagine cu interiorul, însă compania susţine că acesta a fost optimizat pentru a oferi un spaţiu cât mai generos, iar scaunele spate se pot rabata la 60 de grade pentru un confort sporit.
Deloc surprinzător, FF 91 va include şi o serie de funcţii autonome prin intermediul a 13 radare cu rază scurtă şi lungă de acţiune, 10 camere video, 12 senzori şi un sistem Lidar. autonomie de care va fi capabil FF 91, însă acesta se va putea parca singur.
Faraday Future nu a menţionat exact nivelul deCompania acceptă deja rezervări pentru primul său model şi solicită un depozit rambursabil de 5.000 de dolari. Primele 300 de unităţi vor face parte din seria limitată FF 91 Alliance Edition. În ultima perioadă, Faraday Future a înregistrat numeroase probleme financiare, care au determinat oprirea construirii primei sale fabrici în Statele Unite şi demisia mai multor oficiali din cadrul companiei.
In 5 ani vom vedea caracteristici din ce in ce mai bune si preturi accesibile, a.i. numarul electricelor pe strada va fi unul destul de mare.
In 20 de ani, o sa radem de masinile pe GPL si Diesel ;)
Da, si benzina polueaza, stiu.
Peștele de la cap se împute...
@marius: de ce zbieri? Înca auzim bine, nu ne-am hodorogit.