Fara reguli de circulatie in Europa!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Incredibil: sapte orase si unele regiuni ale Uniunii Europene au eliminat total regulile de circulatie din trafic.
“Noi respingem orice forma de legislatie”, spunea fondatorul anarhismului, Mihail Bakunin. Chiar daca anarhismul s-a dovedit un experiment istoric nereusit se pare ca o parte din ideile lui nu au fost uitate sau desconsiderate.
Proiectantii europeni ai traficului viseaza la existenta unor strazi libere si lipsite de reguli de circulatie. Ei isi doresc ca pietonii si soferii sa interactioneze intr-un mod liber si printr-o intelegere umana si nu prin intermediul semnelor sau regulilor de circulatie.
Stim ca intelegerea unor astfel de reglementari pare a fi de domeniul SF-ului, mai ales pentru un cetatean bucurestean din anul 2006, sau chiar pentru un sofer din middle class-ul londonez. Exista tari in spatiul european unde gradul de civilizatie si gradul de intelegere reciproca a cetatenilor intr-un ecosistem social bine gandit este foarte mare, astfel incat, eliminarea normelor de circulatie acolo unde traficul nu este aglomerat nu pare si nu mai este un moment de ratacire a unor baieti care stau in birourile de la Strasbourg si gandesc la viitorul comunitatii umane intr-o Europa Unita.
Proiectul lichidarii semnelor de circulatie a fost deja implementat in orasul Ejby din Danemarca, in Ipswich din Anglia si Ostende din Belgia. Ceea ce poate fi numita utopie a devenit realitate si in regiunea Drachten, un oras olandez din provincia Frisia de Vest. Regiunea cu o populatie de 1000 de locuitori a fost lipsita de orice fel de semn de circulatie. Nu exista marcaje pe strazi, nu exista linia de separare a sensurilor, nu exista nici macar stopuri la intersectii, ce sa mai vorbim de semafoare?! Oricat de ciudat ar parea, numarul accidentelordin aceste regiuni a scazut dramatic dupa implementarea noilor "non-reguli". In Drachten au sosit experti din Argentina, din Statele Unite si din Londra pentru a analiza noua situatie. Londra este atat de interesata de acest proiect incat modelul este deja testat intr-un orasel aflat la marginea capitalei Marii Britanii, Kensington.
Olandezul Hans Monderman, cel care a dezvoltat aceasta idee si acest proiect, a declarat: ”Prea multe reguli ne indeparteaza de un lucru foarte important: abilitatea de ne gandi la ceilalti. ”. Ne pierdem capacitatea pentru un comportament social responsabil
In Germania sunt omologale circa 648 de semne de circulatie, iar micile orasele cu trafic redus arata ca o padure cu semne de circulatie. Psihologii au studiat impactul semnelor de circulatie asupra omului si au venit cu marturii stiitifice ca peste 70% dintre ele sunt ignorate de catre soferi. Iin timpul condusului, soferul isi foloseste mai degraba intuitia decat sa-si arunce privirea dupa un semn sau altul. Se pare ca principalul mod de a imbunati comportamentul soferilor la volan este cel de a-i da mai mult libertate si prin lucru acesta mai multa responsabilitate.
Nu trebuie uitat ca in conditii de trafic ultra aglomerat regulile de circulatie devin inutile si sunt total ignorate de participanti, singura lege viabila devenind intelegerea umana. Acestea sunt concluziile specialistilor care gandesc evolutia traficului in Europa viitorului.
Proiectantii europeni ai traficului viseaza la existenta unor strazi libere si lipsite de reguli de circulatie. Ei isi doresc ca pietonii si soferii sa interactioneze intr-un mod liber si printr-o intelegere umana si nu prin intermediul semnelor sau regulilor de circulatie.
Stim ca intelegerea unor astfel de reglementari pare a fi de domeniul SF-ului, mai ales pentru un cetatean bucurestean din anul 2006, sau chiar pentru un sofer din middle class-ul londonez. Exista tari in spatiul european unde gradul de civilizatie si gradul de intelegere reciproca a cetatenilor intr-un ecosistem social bine gandit este foarte mare, astfel incat, eliminarea normelor de circulatie acolo unde traficul nu este aglomerat nu pare si nu mai este un moment de ratacire a unor baieti care stau in birourile de la Strasbourg si gandesc la viitorul comunitatii umane intr-o Europa Unita.
Proiectul lichidarii semnelor de circulatie a fost deja implementat in orasul Ejby din Danemarca, in Ipswich din Anglia si Ostende din Belgia. Ceea ce poate fi numita utopie a devenit realitate si in regiunea Drachten, un oras olandez din provincia Frisia de Vest. Regiunea cu o populatie de 1000 de locuitori a fost lipsita de orice fel de semn de circulatie. Nu exista marcaje pe strazi, nu exista linia de separare a sensurilor, nu exista nici macar stopuri la intersectii, ce sa mai vorbim de semafoare?! Oricat de ciudat ar parea, numarul accidentelordin aceste regiuni a scazut dramatic dupa implementarea noilor "non-reguli". In Drachten au sosit experti din Argentina, din Statele Unite si din Londra pentru a analiza noua situatie. Londra este atat de interesata de acest proiect incat modelul este deja testat intr-un orasel aflat la marginea capitalei Marii Britanii, Kensington.
Olandezul Hans Monderman, cel care a dezvoltat aceasta idee si acest proiect, a declarat: ”Prea multe reguli ne indeparteaza de un lucru foarte important: abilitatea de ne gandi la ceilalti. ”. Ne pierdem capacitatea pentru un comportament social responsabil
In Germania sunt omologale circa 648 de semne de circulatie, iar micile orasele cu trafic redus arata ca o padure cu semne de circulatie. Psihologii au studiat impactul semnelor de circulatie asupra omului si au venit cu marturii stiitifice ca peste 70% dintre ele sunt ignorate de catre soferi. Iin timpul condusului, soferul isi foloseste mai degraba intuitia decat sa-si arunce privirea dupa un semn sau altul. Se pare ca principalul mod de a imbunati comportamentul soferilor la volan este cel de a-i da mai mult libertate si prin lucru acesta mai multa responsabilitate.
Nu trebuie uitat ca in conditii de trafic ultra aglomerat regulile de circulatie devin inutile si sunt total ignorate de participanti, singura lege viabila devenind intelegerea umana. Acestea sunt concluziile specialistilor care gandesc evolutia traficului in Europa viitorului.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
O adevarata utopie!
Azi dimineata, cand am vrut sa iau masina sa plec la servici ia-o daca poti! Un destept a parcat in asa fel incat sa nu o pot eu scoate. Nu conta ca in parcare erau libere inca 3-4 locuri si ca daca o parca cu o jumatate de metru mai la dreapta nu incurca pe nimeni, e mai cool asa, enervezi pe unu' pe altu', e super! Te doare pe tine-n cot de ceilalti, ce mare lucru daca o iau si ei pe jos!?
Nu mai vorbesc de bun simt in trafic. Lipseste cu desavarsire. Dar traim in Romania, orice e posibil, nu!?
Stire joke.
Vine politaiul:
- Dom'ne care esti mai nesimtit aici?
-Pai stiti ca...
-Iti permiti? Gata, am gasit vinovatul!
:))
Ce porcarie... se vede cine se plictiseste pe banii bugetarilor...
Adaugati la situatia actuala un dram de bun simt (si cam atat ;-) ) si apoi vedeti rezultatul. Nu cumva nici acum nu se respecta semnele de circulatie??? Punem pariu ca in peste 50% din intersectii atat pietonii (mai ales) cat si masinile trec pe rosu?
Daca stam sa analizam mai bine am putea da dreptate (probabil in peste 50% din cazuri) ambelor parti. Cum asa?
1. pietonii spun "noi trecem cand nu vin masini" - 100% adevarat in marea majoritate a cazurilor - in felul asta se creaza o fluenta si nu mai stai sa treaca carduri de pietoni
2. masinile spun: "noi trecem pe rosu doar atunci cand se poate" - nu e chiar in 100% din cazuri, dar.... - sau "o luam pe dupa refugiu tocmai ca sa fluidizam traficul - 100% adevarat in majoritatea cazurilor
Deci? Oare nu credeti ca tot ce ne lipseset este acel dram de bun simt si "balls"-urile (pt cine intelege ;-)) sa implementam o astfel de solutie???
fara legi de circulatie esti calcat ca in jocul armagedon
PS. si asa cum spunea cineva mai sus... Daca nu mai sunt reguli nici Ghercea nu mai are ce face, ceea ce ar fi destul de trist, trebuie sa recunoastem.
Daca vreti sa scapati de ambuteiaje, nu acuzati nici politia (care are si ea un scop si nu-i chiar atat de negru pe cat credeti) si nici semnele de circulatie. In schimb, mai puneti mana pe o bicicleta ca sa va duceti pana dupa colt cand n-aveti tigari, sau dimineata cand mergeti la servici si n-aveti de carat chintale si vagoane de produse alimentare si-aveti sa vedeti cat de mult se aerisesc strazile.
Pe de alta parte, cred eu ca lipsa semnelor de circulatie n-ar ajuta zonele in care trec mai mult de doua masini pe minut.
In primul rand ar trebui educati soferii ...pornind de la a lua examenul pe bune. Cred ca 90% din persoanele pe care le-am auzit ca dau examenul au dat spaga sa il ia, iar restul au picat de o gramada de ori la traseu... De ce au picat? "Nu ai dat bani...atunci ia sa te frec un pic"
Exemplu: daca te intalnesti cu cineva venind din fata circuli pe dreapta drumului (sau stanga la englezi). Fara regula asta simpla trebuie sa opresti ori de cate ori te intalnesti cu cineva, sa comunici prin semne cu mana sau semnalizare etc.
E clar ca fara reguli scade nr accidentelor: toata lumea e supraprecauta! ....dar adio fluiditate!
Experimentele se refera probabil la eliminarea unor reguli si a unor semne de circulatie [ceea ce ar fi bine!] nu la anarhie totala la volan!
Apoi e vorba de zone rurale cu trafic redus nu de metropole!
Vi se pare ceva ciudat la felul in care am inceput?
Probabil faptul ca i-am salutat pe cei care si-au dat cu parerea si pe cei care citesc opiniile noastre...
De aici tragem o concluzie simpla.Sunt singurul care a salutat.De aici se mai trage o concluzie:nivelul de bun simt si de respect este foarte scazut intre noi si atunci, normal ca peste 95% din parerile de pe acest forum sunt negative, apropo de ce se incearca cu lipsa regulilor de circulatie.
Sunt total de acord cu ce a sustinul alexuss mai sus in legatura cu dramul de bun simtz.
Prin exprimarea acestor pareri ajungem la rezultatul incredibil ca o foarte mare parte dintre noi nici macar nu VISEAZA sa aplice reguli de buna conduita.
Cei care au postat aici banuiesc ca sunt niste oameni care au trecut macar printr-un liceu daca nu si prin facultati adica, asa zisa clasa de mijloc care ar trebui sa faca legea intr-o tara ca Ro.De ce nu se intampla asta?Datorita ignorantei tuturor si datorita faptului ca e mult mai usor sa aplici o scuza decat sa te chinui sa faci ceva bine!Daca "ala din fata s-a bagat pe rosu, de ce sa nu ma bag si eu, ce sunt mai prost?Daca ala nu m-a lasat sa ies din parcare eu de ce sa il las?"Raspuns:Pentru ca exemplul tau bun poate fi asimilat si celalalt la fel ca si lucrurilr rele care ne fac sa innebunim pe strazi.
De ce incerc sa ii respect cat mai mult pe toti cei din jur??? Pentru ca sper la ziua in care toti vor face la fel, urmarind exemplul meu si al altora care nu prea se regasesc printre raspunsurile de pe forum.
Ma intristeaza tare faptul ca extrem de multi(apropo de cei care au scris aici)in loc MACAR SA INCERCE abordarea unei mentalitati bazata pe TOLERANTA, RESPECT si BUN SIMT mai bine acuza GUVERNUL,STATUL...LEGILE,etc si arunca vina la VECINU' in ograda, cand de fapt NOI suntem GUVERNUL,STATUL...LEGILE si VECINU'!!!
Si atunci???? Ce facem va intreb? Oare sunt o persoana care gandeste aiurea...fara nici o ratiune si fara nici o speranta la posibilitatea schimbarii mentalitatii noastre in BINE???
Intrebari:Cum credeti voi dragi conationali ca putem sa ne depasim conditia de....vezi mai sus comentariile??
Avem vreo sansa sa ne respectam indeajuns incat sa putem aplica la un moment dat o astfel de "regula de circulatie" daca nu mai mult?? Si daca da, ce putem schimba...FIECARE DINTRE NOI pentru a avea succes???
Multumesc pentru rabdare ca avem nevoie si sper intr-o gandire pozitiva si respectuoasa pentru noi TOTI!
CIAO.
Asociaþia Victimelor Accidentelor de Circulaþie (AVAC), membru al Global Road Safety Partenership (GRSP), al Prevention Routiere International (PRI) ºi al Federaþiei Europene a Victimelor Accidentelor de Circulaþie (FEVR) apreciazã eforturile recente ale mass-media privind analiza consecinþelor accidentelor de circulaþie ºi pentru informarea populaþiei în domeniul siguranþei rutiere.
Anual, în lume se înregistreazã peste 1,26 milioane de decese ºi 35 milioane de rãniþi în accidente pe drumurile publice, aceasta constituind cauza numãrul unu pentru mortalitatea tinerilor între 16 ºi 24 de ani ºi cauza mortalitãþii numãrul doi pentru grupa de vârstã 15- 44 ani.
Conform datelor statistice, în România s-au înregistrat în 2005 aproximativ 7000 de accidente rutiere grave, soldate cu aproximativ 2592 de morþi ºi 5852 de rãniþi grav, costurile suportate de societate, familiile victimelor ºi de cei vinovaþi fiind greu de estimat.
AVAC apreciazã cã în þara noastrã, deºi s-au adoptat mãsuri importante, mai ales prin efortul Consiliului Interministerial de Siguranþã Rutierã ºi al Poliþiei Române, problema îngrijoreazã masiv opinia publicã. Prezenþa zilnicã la televizor a consecinþelor accidentelor creºte intensitatea emoþionalã a cetãþenilor, fãrã a sensibiliza suficient autoritãþile centrale ºi locale, instituþiile ºi specialiºtii, societatea civilã.
Ca atare, având în vedere apropiata integrare a României în U.E., declararea în 2007 a Municipiului Sibiu - Capitalã Europeanã a Culturii (ceea ce va atrage un aflux deosebit de cãlãtori din strãinãtate) ºi reflectând preocuparea majorã a presei ºi a populaþiei în legãturã cu problematica semnalatã AVAC propune un Program Naþional în 10 puncte privind demersurile ce trebuie întreprinse pentru a se diminua numãrul ºi gravitatea accidentelor de circulaþie:
1. Ridicarea siguranþei rutiere la nivel de politicã de stat, adoptarea de mãsuri în consecinþã: modificarea legislaþiei, programe de educaþie, investiþii în managementul traficului ºi în infrastructurã etc.
2. Declararea perioadei 2007-2016 „Deceniul siguranþei rutiere în România “ ºi adoptarea unei strategii care sã aibã în vedere reabilitarea ºi modernizarea drumurilor, construirea de autostrãzi, iluminarea ºi semnalizarea corespunzãtoare, construirea de pasarele ºi garduri, supravegherea modernã a traficului etc.
3. Introducerea factorilor de risc corespunzãtori în strategia de siguranþã naþionalã.
4. Modificarea legislaþiei pentru constituirea unor instanþe judecãtoreºti specializate în domeniul accidentelor de circulaþie, adoptarea unor proceduri adecvate, formarea de specialiºti ºi experþi independenþi, reglementarea transportului de persoane, înãsprirea sancþiunilor, plata despãgubirilor accidentului de cãtre vinovat (ºi nu din bugetul statului).
5. Realizarea unor campanii media ºi instituirea unei zile a victimelor accidentelor de circulaþie (a 3-a duminicã din noiembrie, conform hotãrârii Adunãrii Generale a ONU).
6. Introducerea cunoºtinþelor de siguranþã ºi educaþie rutierã pe toatã durata ºcolii.
7. Realizarea unui sistem de reintegrare socialã a victimelor accidentelor de circulaþie ºi de consultanþã psihologicã a acestora ºi a familiilor lor.
8. Educaþia publicului privind politeþea rutierã, acordarea primului ajutor, sprijinirea autoritãþilor care efectueazã cercetarea.
9. Adoptarea de mãsuri pentru adaptarea la standardele europene în ce priveºte dotãrile ºi gradul de securitate activã ºi pasivã a autovehiculelor.
10. Organizarea la standardele europene a sistemului de asigurãri ºi al asistenþei medicale în cazul accidentelor de circulaþie.
Director executiv
Ion MIHAIL
.
Nu-mi vine sa cred la ce s-au gandit ... e strigator la cer! :)))))
Am citit cu interes(desi mor de somn) TOT ceea ce s-a scris .
Consider ca sisupower a exprimat cam tot ceea ce voiam sa spun si eu . Si alexuss a facut un calcul just . Evident , pt cine are un iq destul de ridicat sa-l inteleaga !
Dar sa va spun despre mine ... Eu fac parte din acea categorie de nebuni care gonesc pe sosea . Cat poate masina , atata ii dau ! Si poate ! Daca am liber . Eu ma bag pe stanga refugiului de tramvai . Eu fac slalom printre soferii de duminica care dorm in trafic , desi ar putea merge pe banda lor... Dar tot eu sunt rupt de foame dupa un drum de 100 km . De ce ? Pentru ca sunt ATAT de atent la tot ce fac incat consumul meu energetic e imens . Si tot eu plec de la semafor primul ,ca macar sa nu ma injure vreun vatman ca i-am ocupat linia si nu poata trece din cauza mea ... Si tot prostu` de mine il lasa pe cel din parcare sau dintr-o strada fara prioritate sa iasa , mai ales daca eu sunt in coloana , si coloana nu se prea misca . Si am oprit si circulatia , pentru ca in mijlocul strazii era un catel lovit , sau alta data , o sticla sparta ... si am dat si primul ajutor la un accident , odata si mi-am facut varza pantofii Calt din piele intoarsa , pt ca m-am umplut de sange de la o victima...STIU CA SUNT RESPONSABIL ! VOI SUNTETI ?
Ce vreau sa spun e ca...uneori uitam sa fim oameni...uitam sa traim frumos...uitam de 7 ani de acasa...uitam sa zambim !
Eu cred ca fara semne e posibil ! Eu ma simt in stare ! 2 reguli sunt suficiente : circulatul pe dreapta si prioritatea de dreapta .
Asta am vrut sa spun.
Va doresc tuturor sa fiti sanatosi si sa va ajute Dumnezeu !
... the cab driver
Parerile sunt impartite, dar eu cred ca intotdeauna depinde din ce parte vrei sau poti privesti lucrurile. mi-a placut f mult parerea lui Dragos. In lumea in care traim, eu incerc sa adopt ceea ce ma ajuta pe mine mai mult, fara ai afecta nagativ pe cei din jur. daca mai supar pe cineva din cand in cand, asta e! Motto-ul meu e: orice ai face, bun sau rau, nu poti multumi pe toata lumea. Imi place sa ajut si sa respect pe cine merita, dar nici nu ma dau in inapoi cand trebuie sa ripostez. Cred ca e o regula aplicabila in toate domeniile vietii. Drum bun!
Sunt de aceeasi parere cu Dragos. Pana la un punct. Se poate si fara prioritate de dreapta. Uneori este chiar mai bine. De ex in Canada nu au prioritatea de dreapta. Intr-adevar, gradul de civilizatie de acolo nu se compara cu al nostru, dar se poate si la noi fara "preoretate" de dreapta. Se intampla k intr-o intersectie sa fie aglomerat si cu toate astea se mai baga cate unu' asa... k sa se mai inghesuie si el un pic...k deh... "are preoretate dom'le" si nu ii lasa p ceilaltzi sa treaca nici batut. Alta ar fi situatia in cazul in care s-ar aplica REGULA BUNULUI SIMT si nu regula prioritatii de dreapta.
De ex., ieri, eram intr-o intersectzie si trebuia sa fac la stanga. Din sens opus veneau masini. Am asteptat sa treaca pana in secunda in care, inevitabil, s-a blocat circulatia. Din cauza cui oare? Din cauza unui dobitoc cu un Touareg care mai are si tupeul sa spuna k el nu putea sa opreasca k avea verde. Ii explic animalului k in decret scrie clar k nu ai voie sa treci nici p culoarea verde a semaforului daca exista riscul sa blochezi intersectia, la care el imi replica: " Nu scrie dom'le asa ceva in regulament". De parca picturile alea p asfalt cu romburi si semnele cu "Nu blocatzi intersectzia" sunt puse k sa fie admirate, nu respectate. Deci e cam klar k animalu' si-a luat permisul p spaga, nu? In consecintza, eu zic k inainte de a trimite un om la examenul auto, ar trebui sa il trimita la o scoala de bune maniere si bun simtz si atunci s-ar putea renunta si la regula prioritatzii de dreapta. Iar primii care ar trebui civilizatzi sunt politistii. sunt unii super de treaba, dar majoritatea sunt vai de mama lor... BAFTA NATZIUNE !
Ar fi o treaba sa experimentam si noi chestia asta pt o saptamana. Asa putem observa ce grad ce civilizare avem.
Legea care ar trebui introdusa pe la noi este "Legea Bunului Simt" (cu amenzi usturatoare pentru cei care nu o respecta :D )
Bafta si la o Romanie cat mai buna ...
PS romania TREZESTE-TE
Nu pot sa ma abtin si sa nu comentez din nou... Chiar urmaresc parerile celor care au postat aici. Consider , ca intr-o anumita masura , reprezinta parerea natiunii... Asa , ca intr-un sondaj.
Deci , draga Hell...nu NOI , cei care am afirmat ca am putea sa conducem si fara reguli ( deci care consideram ca propria RESPONSABILITATE ne e suficienta pentru a supravietui ) trebuie sa ne trezim , ci VOI , cei care aveti nevoie de reguli!
VOI nu va simtiti in stare sa faceti fata situatiei ! Voi , care in cazul unui accident (si aici il vizez si pe Bebe) simtiti nevoia sa va disculpati si sa iesiti basma curata - folosindu-va de reguli !
Si ma mai gandesc...vai de noi , cei responsabili , ca suntem inconjurati de iresponsabili !
Am avut parte de accidente . Uneori am fost vinovat . Face parte din riscul pe care mi l-am asumat cand am ales sa sofez . Tin minte ca unul , odata , se lamenta ca i-am stricat masina... Si stiti ce i-am zis ? "Fi multumit ca traiesti , ca n-ai nimic rupt , ca te poti duce diseara la familie si copii ! " Probabil ca in secunda urmatoare ar fi vrut sa-mi suceasca gatul . Dar n-a facut-o . Probabil pentru ca si-a dat seama de adevarul afirmatiei mele... Probabil ca in acel moment a devenit mai responsabil...si mai OM !
Dragos
In afara de titlul aberant (ca in orice articol romanesc), nu se vorbeste de eliminarea REGULILOR, ci a SEMNELOR dec circulatie. Nu e acelasi lucru...
e de discutat.
cred ca la reguli trebuie umblat si nu la abolirea lor,.
societatea umana nu poate functiona decat dupa niste reguli si standarde.
daca nu am scrie toti la fel in clasa intaia ANA ARE MERE...acum nu ne-am intelege scrisul unul altuia.......totul pleaca de la un standard comun
Ajungi intr-o intersectie te bagi puternic , dai in ei , mai ales intr-un orasel mic ca sa stie a doua oara ca tu esti ala smecher. Eu daca m-as muta in una din regiunile alea proaste de europeni cu creieru spalat in 2 - 3 luni as fi primar , cred ca ar fi de bun simt sa ma lase sa-i conduc nu ? Ca doar sunt mai destept ca ei si cand dau cu Dacia 1300 ca are tabla groasa pe ala il fac praf si eu trec mai departe linistit, ce lipsa de bun simt din partea lui sa nu ma lase sa trec nu? El n-a vazut ca nu am frane ?
Lasa ca n-o sa-i tina mult, de la 1 JAN 2007 se duc romanii in zonele alea slab populate si dupa 2-3 zile sa vezi ce reguli si semne de circulatie baga aia pe acolo.
Iar aiureala cu stopurile,cum ca oricum se trece pe rosu nu porneste de la soferi ci de la niste tampiti care pun stopuri functionabile noaptea la ora 1 la treceri de pietoni de nu trece nici tipenie de om, iar ziua stau pe galben intermitent si e puhoi de lume. Si cine ii opreste sa le ia masinile nu carnetele la aia de fac teroare pe sosea, care efectiv terorizeaza pietonii si pe ceilalti participanti la trafic?
De ce nu se educa soferii sa aiba bunul simt sa astepte 1 minut la un stop ca oricum e un orasel mic si nu cred ca se grabeste undeva?De ce pentru ca dupa regulile de circulatie azi maine sa-ti ia si regulile de viatza si te trezesti cu un glont in cap ca nu ai asteptat sa intre altu in magazin inaintea ta, rectific ca nu ai avut bunul simt.