Presa britanică a anunţat recent că Audi va renunţa la dezvoltarea întregii familii de motoare V8 pentru a se concentra pe motoare turbo de cilindree mai mică şi pe ansambluri hibride sau electrice.
Iată însă că, în ciuda acestei schimbări de strategie, fanii Audi nu au motive reale de ingrijorare, întrucât vor fi "salvaţi" de colegii de la Porsche din cadrul grupului Volkswagen.
Astfel, Porsche va oferi şi altor branduri din cadrul grupului VW, în special Audi şi Bentley, noul motor V8 biturbo pe care l-a prezentat la începutul lunii mai. Primele modele non-Porsche care vor folosi acest motor vor fi noile generaţii Audi A8 şi Bentley Continental GT.
Vă reamintim că noul propulsor Porsche va fi disponibil pe viitoarele generaţii Porsche Panamera şi Cayenne, iar în cazul primului model va genera 549 CP şi un cuplu de 770 Nm. Indiferent de model, unitatea va beneficia de tehnologia de dezactivare a cilindrilor atunci când motorul rulează la sarcini cuprinse între 950-3.500 rotaţii pe minut. Acest lucru va contribui la reducerea consumului de carburant cu până la 30% şi a emisiilor de dioxid de carbon degajate în atmosferă comparativ cu actualul propulsor V8 turbo de 4.8 litri.Noul motor este construit la o fabrică inaugurată săptămâna trecută unde 400 de muncitori vor produce zilnic circa 200 de unităţi. Tot acolo, Porsche va produce şi trenurile de rulare pentru modelul electric Mission E, programat să fie disponibil la vânzare începând din 2018.
Via Motor1
oricum ducem lipsa vechiului 4.2 FSi