Peugeot traversează o perioadă extrem de dificilă, vânzările în continuă scădere şi instabilitatea financiară afectând serios constructorul francez. Potrivit unor surse citate de Reuters, familia Peugeot, cea care a pus bazele companiei, ar putea să se retragă de la conducere pentru a lăsa loc celor de la General Motors.
Conglomeratul american ar putea profita de pe urma lipsei de resurse financiare a celor de la PSA. Mai mulţi analişti susţin că grupul francez nu va putea să îşi permită susţinerea companiei până la finalul anului 2013. GM va prelua controlul doar dacă va fi dispus să demareze o investiţie importantă în cadrul PSA.
Dacă zvonurile se vor adeveri, iar General Motors va reuşi să câştige frâiele grupului Peugeot-Citroen, americanii vor dori să închidă fabricile francezilor din ţara natală, pentru a reduce costurile. Guvernul francez se va opune categoric acestei măsuri, având în vedere că a susţinut financiar producătorul său.Decizia de a apela la GM, care deţine deja 7% din acţiunile companiei, vine după ce tratativele cu chinezii de la Dongfeng Motor Group au eşuat. În prezent, familia Peugeot deţine 25.4% din acţiunile concernului PSA şi controlează 38.1% din drepturile de vot.
Surse apropiate conducerii, citate de Reuters, au declarat că familia Peugeot s-a obişnuit deja cu ideea că va pierde controlul companiei. PSA va avea nevoie de un nou plan industrial pentru a obţine o majorare de capital, majorare ce ar putea veni acum doar de la GM.
Americanii sunt pregătiţi să injecteze mai mulţi bani dacă au garanţia că vor putea obţine controlul şi vor putea integra Opel şi Peugeot, raţionalizând totodată producţia. Tranzacţia este acum în terenul celor de la General Motors, care vor asigurări că au mână liberă pentru a disponibiliza oameni şi a închide uzine la un preţ rezonabil.
Preşedintele Holland şi echipa sa vor fi principalii oponenţi ai preluării, deşi este de la sine înţeles că fără ajutorul GM, cei de la PSA nu pot supravieţui. În prezent, Peugeot oferă loc de muncă pentru aproximativ 77.000 de francezi.
via reuters
Oricum,singura lor sansa se numeste GM.
Americanii trebuie sa faca curatenie in PSA,chiar daca asta inseamna pierderea locului de munca pentru multi angajati.
asta trece cu vederea grecu asta....
tz-tz-tz....vezi, ce insemna sa nu muncesti? n-ai cum pricepe....e inteles!
Cat despre PSA...sa se faca odata lumina si sa vad naibii ca isi revin ca oferta lor e de bun simt. Dar parca sunt batuti in cap de nu stiu sa-si administreze banutii. Despre asta e vorba @dan-grecu...nu despre taxele alea de care esti obsedat!
marci precum Peugeot si Citroen as vrea sa le vad apartinand 'Europei' insa situatia e cam delicata.......
daca PSA cade pe mana americanilor o mare parte din profiturile 'franceziilor' vor intra in curtea americanilor.......
Franta ar trebui sa intervina sasi salveze proprile compani ca pan la urma ce va face Franta fara industrie auto???????
oricum Franta si alte tarii sunt cam la marginea prapastiei.......si pierderea celor de la PSA ar fi picatura care umple paharu.......
Bai desteptule, doar unul ca tine batut in cap nu stie ce inseamna taxe mari atunci cand faci o afacere, daca esti un cersetor normal ca nu stii, socialistii nenorociti au adus Europa in starea in care e acum, vor doar bani de parca ar veni din cer, cu ce vrei sa plateasca cei 77 000, cu imprumuturi? ai avut o multime de comentarii in care ai latrat despre ce? Esti un frustrat care nu spune nimic, @dan_grc o fi el subiectiv cu Bmw-urile, dar stie ce spune, aia slabi nu au cum sa impuna regulile, daca Germania nu poate trai fara Europa, pai Franta nici atat, tu esti sau te faci, cred ca esti.
trebuie combatuti bine, altfel ajungem la sapa de lemn, mama lor de socialisti. Cum sa ieie ei banii de la germani si sa lea dea la nenorociti de franceji. Poate ca au ajuns o parte chiar si la japonejji. Mai stii?
mare dreptate ai vericule @mda, fara unu ca tine ne-am duce de rapa. Tu esti un fel de lumina a intelepciunii carpato-damboviteano-pontice. Io zic ca e pacat sa-ti pierzi vremea pe aici. Intra in politica, in aia mare...e pacat sa vii pe aici si sa se piarda asa o somitate ca a ta. Mare pacat.
O companie de nivelul asta are cheltuieli multiple si numai o parte destul de mica este directionata pe personal.
In general, daca lucrurile stau foarte rau, cele mai uzuale metode de a opri o cadere libera sunt cele de reducere a costurilor operationale si a costurilor de personal... adica inchizi o fabrica, dai afara oameni. Asta pentru ca efectul este direct si imediat.
(nu va ganditi ca oamenii aia pleaca cu buzunarele goale, ci cu pachete compensatorii generoase).
Din pacate o astfel de masura are rolul de a stabiliza compania numai temporar si trebuie urmata obligatoriu de o campanie de eficientizare, replanificare si convergenta.
Daca GM(sau cine o fi) repune pe picioare PSA sunt de parere ca o va face prin sinergie tehnologica si de productie. Se poarta aceasta abordare chiar si fara preluari gigant...
Ma vad nevoit sa repet si sa subliniez: General Motors Corporation nu mai exista de 4 ani! Ceea ce vedeti astazi inseamna doar o rearanjare a unor cioburi, dar conglomeratul care s-a acoperit de glorie in secolul trecut zace undeva pe fundul unui ocean de istorie......R.I.P. GM: 1908-2009.
In memoriam: www.youtube.com/watch?v=l-7ZmsBXBOk
pai io ce ziceam si ce ati inteles voi...Nu eu combateam impotriva socialistilor? si a PSA? Si il sustineam pe ...mda?
mmmm...ai frate, nu poti zice ceva ca sar ca in haita. asa la inghesuiala ca singuri sunt cu...mmmm...inus :D
La PSA au fost cateva probleme care s-au tinut in lant si au dus la pierderi de zeci de miliarde. Parerea mea e ca totul a inceput cu faptul ca nu si-au regandit gama de modele in timpul crizei si faptul ca au costat si costa in continuare mai mult decat concurenta, mai ales fata de cea care are renume mai bun, gen VW, Ford sau Opel. Iar garantia este una dintre cele mai mici din Europa.
Renault si VW au anticipat foarte bine lucrurile astea, motiv pentru care in fata lui Carlos Ghosn, Carlos Tavares dar si a lui Martin Winterkorn ma inclin.
Stiu ca totul e un business, dar se poate scoate si profi si altfel.
Stirea vine chiar de la francezi,nu de la americani.Si da,in prezent GM dispune de bani(bineinteles nu de aruncat pe fereastra)
Ramane de vazut daca gigantul american va prelua fraiele PSA..
deocamdata e zvon ... si tare ar fi pacat ... ca eu vad din invirteala asta inc-o disparitie : citroen !!!
nu-s' de ce nu "au povestit" (cei de la psa) cu "verii" de la renault ?!? ei au scos nissan din mocirla ... e drept, cu niste costuri (si nu tocmai usor de suportat !) ... parca au concediat 30% din personal ... si multe alte masuri, care au avut pina la urma un rezultat ! in felul asta s-ar salva oarecum si aparenta "fabrique en france" !
gm ... au interese ... au si ei nevoie de motorizari diesel ... designerii de la peugeot mi se par destul de inspirati si ar putea sa ii utilizeze in continuare ... dar inainte de astea cred ca vor mai mult "creierele" lor decit capacitatile de productie psa ... iar alea nu e nevoie sa le mute, pot sa ramina in franta ... in fine, vom vedea ce va urma.
eu sper totusi sa fie gasita o solutie la problema lor, chiar de nu-s admirator infocat de psa ...
@LauCalin ... de acord cu tine ... psa nu s-a extins pe alte continente, nici ca vinzator, nici ca producator, asa cum au facut cei de care spui tu ... asta i-a costat mult. ei nu s-au gindit la china si america (de nord in special dar si de sud). oricum, pt a penetra piata americana le-ar trebui - in primul rind - transmisii automate de calitate si o garantie serioasa !
drumuri bune s-aveti !
GM mai are o problema in europa Opel, dar nu ii învăț eu ce sa facă, dacă tranzacția le reuseste, va fii de departe cel mai mare producător pentru următorii 10 ani
In fine, daca vor fi preluati de GM nu-i vad bine deloc. Nu va spune nimic esecul GM-Fiat sau GM-Daimler? Doua marci, Peugeot si Citroen, nu cred ca-si vor gasi justificarea in ochii americanilor. Deci Citreon e in pericol. In plus, GM nu sta bine cu "multiculturalismul" . Ego-ul personal nu-i lasa. De ce credeti ca acum ceva vreme au incercat sa-l atraga la ei in echipa cu un CEC gras pe Carlos Ghosn? Carlos Ghosn ca outsider e echidistant , intelege si accepta alte culturi/filosofii. In consecinta angajatii din placere si pasiune vor ridica compania. Cum a fost cazul Nissan. Deci nu e vorba numai de a baga bani, e vba si de latura umana.
Ma tem ca PSA va deveni pentru GM o curte / anexa de "spare parts". Mai e o posibilitate sa vedem intre Peugeot si Opel aceeasi relatie ca intre Skoda si Seat in cadrul grupului vag. Cu Peugeot in rolul de oaie neagra precum Seat, bineinteles.
Pentru America de Nord poate ca GM i-ar putea ajuta pe cei de la PSA. Insa eu cred ca PSA nu va intra in America de Nord pentru ca ar fi un dezastru. Uita-te la Fiat. Renault a incercat sa intre in anii '70 cu Renault 30 si nu au rezistat mai mult de 3-4 ani. Nici nu a mai incercat de atunci. Poate ca GM i-ar ajuta pe cei de la PSA sa-si imbunatateasca imaginea si vanzarile in China, India sau America de Sud. Adica pe piete unde PSA nu misca in fata lui VW, Ford si Renault.
Eu nici pana acum nu am inteles ce a vrut sa faca Peugeot cu 206 sedan. Fata de Clio Symbol, Fiat Albea sau Chevrolet Kalos era si mai scumpa si mai proasta. Plus ca numai cand auzeai ca e facuta in Iran iti cam taia elanul si iti venea sa iesi din showroom. Si acesta este un simplu exemplu. Simpatitez masinile PSA, insa sunt de parere ca o masina low cost in "persoana" lui 206 sedan nu ar fi fost o ideea era, daca macar se ridica la calitatile impuse de concurenta. Hai sa nu le depaseasca, poate ca asta nu se putea. Dar totusi.
Si hai sa privim si altfel lucrurile. GM ar cam avea nevoie de PSA. Lansarea de modele comune cu Opel ar insemna o economie de bani si pentru GM si pentru PSA, in conditiile in care Opel nu este asa profitabil cum vrea GM. In plus GM ar avea acces tehnologie din niste masini bune, precum 208, 2008, 3008, 508 sau 5008. In plus 301 se pare ca ar fi o masina reusita. Ca sa nu mai spunem ca PSA stie sa faca un diesel foarte bun.
Mai mult, nu uitati ca in 2020 UE vrea ca automobilele sa nu emane mai mult de 95g/km. Unul din constructorii care au cele mai "curate" motoare sunt tocmai cei de la PSA. Deci chiar daca PSA este in galeata cu banii, nu inseamna ca sunt looser-ii industriei auto europene.
Pentru America de Nord poate ca GM i-ar putea ajuta pe cei de la PSA. Insa eu cred ca PSA nu va intra in America de Nord pentru ca ar fi un dezastru. Uita-te la Fiat. Renault a incercat sa intre in anii '70 cu Renault 30 si nu au rezistat mai mult de 3-4 ani. Nici nu a mai incercat de atunci. Poate ca GM i-ar ajuta pe cei de la PSA sa-si imbunatateasca imaginea si vanzarile in China, India sau America de Sud. Adica pe piete unde PSA nu misca in fata lui VW, Ford si Renault.
Eu nici pana acum nu am inteles ce a vrut sa faca Peugeot cu 206 sedan. Fata de Clio Symbol, Fiat Albea sau Chevrolet Kalos era si mai scumpa si mai proasta. Plus ca numai cand auzeai ca e facuta in Iran iti cam taia elanul si iti venea sa iesi din showroom. Si acesta este un simplu exemplu. Simpatitez masinile PSA, insa sunt de parere ca o masina low cost in "persoana" lui 206 sedan nu ar fi fost o ideea era, daca macar se ridica la calitatile impuse de concurenta. Hai sa nu le depaseasca, poate ca asta nu se putea. Dar totusi.
Si hai sa privim si altfel lucrurile. GM ar cam avea nevoie de PSA. Lansarea de modele comune cu Opel ar insemna o economie de bani si pentru GM si pentru PSA, in conditiile in care Opel nu este asa profitabil cum vrea GM. In plus GM ar avea acces tehnologie din niste masini bune, precum 208, 2008, 3008, 508 sau 5008. In plus 301 se pare ca ar fi o masina reusita. Ca sa nu mai spunem ca PSA stie sa faca un diesel foarte bun.
Mai mult, nu uitati ca in 2020 UE vrea ca automobilele sa nu emane mai mult de 95g/km. Unul din constructorii care au cele mai "curate" motoare sunt tocmai cei de la PSA. Deci chiar daca PSA este in galeata cu banii, nu inseamna ca sunt looser-ii industriei auto europene.
Cine ar putea fi cei 3 :
- PSA = P si C ?
- Lancia ?
- Seat ? - nu cred ca VAG va renunta la marca, mai ales ca trece prin schimbari pozitive si folosesc platforma noua de la Golf 7
- Opel ? - GM vinde la chinezi Opel/Vauxhall si cu jumatate din bani, preia PSA
- Lotus ?
- TVR ?
GM ar primi mocca de la PSA ( care au investit sute de mil / mld de euro ):
- Noul sistem de tractiune - Hybrid Air
- Noua platforma modulara EMP2 de la grupul PSA
- motoare fff bune diesel, de capacitati mici
- showroom-uri prin toata Europa
- rezultate bune de vanzari in China si America de Sud
GM :
- renunta la OPEL/Vauxhall si/sau Pontiac
- aduc BUICK in Europa, idem CHEVROLET/Cadillac, folosindu-se de fabricile PSA
Este destul de complicat..........
In realitate, faptul ca ai la dispozitie mai multe marci sub tutela este un avantaj extraordinar. Sa faci sa dispara o marca e nu numai absurd, dar si cotraproductiv.
A avea mai multe marci in portofoliu inseamna cota mai mare de piata per total. Daca le gestionezi a.i. sa nu se canibalizeze sau sa le pozitionezi geografic corespunzator (ex: concernul VAG vezi modul de adresare/pozitionare pe piata pentru skoda, seat, vw, audi) atunci poti acapara o cota si mai mare de piata => mai multi bani. Marele avantaj in genul asta de abordare este ca poti fii flexibil in functie de piata de desfacere. Ai la indemana parghiile necesare ca sa poti intra mai puternic pe o piata cu marcile care au succes mai mare, astfel distribuind mai bine sursele de profit.
Problema nu o reprezinta o marca in sine ci strategia/managementul grupului si gestiunea corecta a resurselor. Aici se pare ca VAG a avut o strategie foarte buna si un management competent.,,,
Ca sa aduci cele 2 marci pe linia de plutire, necesita investitii si dedicare de care sefii GM nu cred ca-s capabili.