Faptul că BMW sărbătorește astăzi 100 de ani nu mai este un secret pentru nimeni. Unul dintre cele mai respectate branduri auto ale lumii celebrează un secol de la momentul apariției pe piață a unei companii care a trecut în istoria ei de la motoare de avioane la motociclete și apoi la mașini, reușind să devină cel mai vândut brand auto premium în ultimii 10 ani consecutivi.
Pe lângă faptul că fanii mărcii au motive evidente de sărbătoare, unii dintre rivalii mărcii germane au ales să transmită mesaje amicale cu această ocazie. Iar cei de la Mercedes-Benz, principalii rivali ai mărcii bavareze pe piață la nivel de vânzări auto, au ieșit în evidență prin două gesturi de acest tip.
În primul rând, Mercedes-Benz a anunțat că toți angajații BMW care vor dori să viziteze muzeul Mercedes din Stuttgart timp de o săptămână în luna martie vor avea acces gratuit. Apoi, marca germană a postat pe pagina proprie de Facebook un film în care le mulțumește rivalilor din Munchen "pentru 100 de ani de rivalitate". Gesturi interesante care arată că în lumea auto poate exista fair play la nivel înalt, acolo unde alte mărci doar visează să ajungă.
Când atitudinea caustică strică mesajul
Pe de altă parte, Mercedes a reușit performanța de a strica ambele mesaje cu adăugiri care nu doar că nu-și au rostul, ci reușesc să strice mesajul inițial printr-o atitudine superioară și malițioasă.
În cazul invitației dedicate angajaților BMW, Mercedes-Benz a publicat un comunicat de presă în care rivalii sunt la un moment dat înțepați malițios: "Îi felicităm călduros pe cei de la BMW, o companie recunoscută la nivel global, și-i invităm pe toți angajații BMW AG să descopere istoria completă a automobilului la Muzeul Mercedes-Benz", spune Ralf Gasser, directorul de comunicare și marketing al Mercedes-Benz Classic. Evident, trimiterea oficialului Mercedes se referă la cei 30 de ani care au trecut între momentul în care Carl Benz și Gottlieb Daimler au depus patentul primei mașini motorizate, în 1886, și apariția mărcii BMW.Chiar dacă acest mic amănunt a părut că trece neobservat într-o mare de voci care lăudau aparentul fair-play al celor de la Mercedes, clipul publicat de Mercedes pe propria pagină de Facebook ridică orice îndoială asupra posibilității ca partea răutăcioasă a mesajului anterior să fi fost o scăpare. Astfel, pe lângă mesajul amical dedicat celor de la BMW, Mercedes continuă clipul afirmând caustic "Anteriorii 30 de ani au fost de fapt destul de plictisitori".
Happy 100th birthday, BMW! Here’s to another 100 years of competition.
Posted by Mercedes-Benz on Sunday, March 6, 2016
"O provocare șmecherească"
Atitudinea exagerată a celor de la Mercedes a fost observată, de altfel, și de alți jurnaliști ai lumii.
Automotive News, una dintre cele mai respectabile publicații auto dedicate profesioniștilor din industrie, notează faptul că mesajul Mercedes-Benz este "o provocare șmecherească". "După ce vor prezenta legitimația de angajat BMW, vizitatorii vor putea să se autoeduce cu privire la începuturile mașinilor de epocă modernă chiar de la compania care le-a inventat. Cu 30 de ani înainte ca BMW să existe. (...) Ca adaos special care va identifica vizitatorii BMW, cei care conduc o mașină a mărcii bavareze vor putea să parcheze gratuit într-o poziție vizibilă chiar în fața intrării principale. Probabil că angajații Mercedes îi vor pândi în secret în timp ce vor râde în hohote", notează Christiaan Hetzner, corespondentul german al Automotive News.Antecedente pozitive
Mesajele cu ocazii speciale nu sunt o premieră în lumea auto recentă. Chevrolet a reușit să-și atragă laudele întregii lumi auto în 2014, când a decis să-i transmită "La mulți ani" lui Ford Mustang, care tocmai împlinea 50 de ani, cu ajutorul unui Camaro. De asemenea, gestul prin care Ford a celebrat centenarul rivalilor de la General Motors a rămas în memoria colectivă a iubitorilor de mașini.
ideea era ca cei de la mescedes chiar un muzeu in care poti vedea cu adevarat cum a inceput totul...cu cei 3 titani...
ce nu intelegi tu este ca toti ceilalti au preluat niste patente pe care le-au interpretat...
in loc sa te duci la strand sa asculti manele,fa un drum -costisitor ce-i drept si poti vedea toate muzeele care conteaza-merc,porsche,audi si in cele din urma bmw
vei vedea diferenta-acolo se vede diferenta :la merc este istorie pura a automobilului,a motoarelor termice si in celelalte sunt niste expuneri ale unor modele care au facut ce-i drept istorie dar e doar comertz...
iti spun din experienta:am fost in vechiul muzeu merc,in cel actual,de vreo 5 ori in cel vechi de la porsche si in cel actual,la audi si renault( cel de la renault nu mai exista decat pentru salariati-se putea vizita pana la inceputul anilor 90)
deci revin la subiect ISTORIE PURA nu vezi decat la merc...
si daca vrei sa simti adevarata tehnologie,urca cu liftul acolo...cand se deschid usile nu vei sti ca ai urcat de fapt la cel mai inalt etaj...
Pentru o clipa m-am ingalbenit cand l-am citit pe Christiaan Hetzner. Abia pe urma am vazut ca era de la Automotive News si nu de la MB.
Desi nu sunt fan BMW, tin la ei, asa cum oamenii de munte tin unii la altii. Ce mi-e Bayern ce mi-e Zarnesti:):):) Suntem toti la fel cand suntem sus pe creasta. Dincolo de unde incepe si se termina Mercedes e un intreg univers pe care BMW il umple pe deplin. E loc pentru toata lumea sub soare si atata timp cat intelegem asta, Nu mi-ar place ca Mercedes sa faca ceea ce face BMW (sau Audi) si nici invers. Oh by the way ... sunt doar client de Mercedes, si nu fan Mercedes :) E o mare diferenta !!!
@lorinczi, o limba staina nu se traduce intotdeauna mot-a-mot. Aia 30 de ani se refereau la anii pana cand BMW a aparut pe piata.