Esential
381 | de cai putere dezvoltă noul diesel. |
4.7 | secunde îi sunt necesare noului M550d xDrive pentru a atinge 100 km/h. |
381 | de cai putere dezvoltă noul diesel. |
4.7 | secunde îi sunt necesare noului M550d xDrive pentru a atinge 100 km/h. |
Aşa cum a promis, BMW lansează o nouă gamă M Performance Automobiles, poziţionată între vehiculele de serie şi derivatele de performanţă M. Propulsia noilor modele va fi asigurată de un propulsor complet nou, dezvoltat de inginerii BMW cu ajutorul celor din atelierele M.
Este vorba despre unitatea diesel cu şase cilindri de 3.0 litri, care a primit un sistem de supraalimentare cu trei turbine, o premieră tehnologică pentru constructorul german. Dezvoltat în conformitate cu normele stricte Euro 6, propuse să intre în vigoare în 2014, motorul diesel se va regăsi pe versiunile M550d Touring, X5 M50d şi X6 M50d, primii trei reprezentanţi ai gamei M Performance Automobiles.
În cazul fiecărui model, caracteristicile propulsorului sunt aceleaşi, la fel de impresionante: 381 de cai putere oferiţi la 4000 de rotaţii şi 740 de Nm livraţi între 2000 şi 3000 rpm. O altă caracteristică a motorului este posibilitatea a urca acul turometrului până la 5400 rpm, o caracteristică nouă pentru o unitate diesel.
Sistemul de supraalimentare foloseşte trei turbine, dintre care două mai compacte şi una mai generoasă.
Această configuraţie permite o exploatare maximă la orice regim de turaţie. Cei şase cilindri sunt asistaţi numai de transmisia automată cu opt rapoarte, dar şi de sistemul xDrive şi de toate funcţiile tehnologiei Efficient Dynamics.Pe actualul Seria 5, dieselul este disponibil pe ambele variante de caroserie, sedan şi Touring. În varianta cu patru uşi, cei 381 de cai putere propulsează maşina de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde, o valoare înregistrată de generaţia trecută a modelului M5.
În cazul Touring-ului timpul creşte până la 4.9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic, pentru ambele variante, la 250 km/h. Chiar şi aşa, performanţele în materie de consum sunt uimitoare: 6.3 litri/100 de km pentru sedan şi 6.4 litri/100 de km pentru Touring. Emisiile se opresc la 165, respectiv 169 g/km.
În cazul fraţilor mai mari, performanţele sunt ceva mai pământeşti. X5 M50d accelerează de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde şi consumă 7.5 litri/100 de kilometri.
Celălalt produs al gamei M Performance Automobiles, X6 M50d, reuşeşte un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde şi un consum mediu de 7.5 litri/100 de km.
X5 se poziţionează sub limita de 200 g/km, iar X6 o depăşeşte uşor, cu doar 4 g/km. Ca şi în cazul lui M550d, viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.Alături de instalarea noului propulsor, experţii BMW M şi-au adus o contribuţie importantă şi la nivelul suspensiilor, amortizoarelor şi direcţiei, pentru a îmbunătăţi considerabil ţinuta de drum şi pentru a pune jos cât mai bine generosul cuplu motor.
O nouă gamă de vehicule nu putea veni fără o serie de modificări estetice. BMW a copiat look-ul fraţilor M pentru toate cele trei modele şi a instalat jantele sale speciale, de 19 pe Seria 5 şi de 20 de inch pe cele două X-uri.
BMW nu a ezitat să publice şi preţul noilor modele pe piaţa din Germania, deşi pentru unii valoarea ar putea părea puţin cam piperată. BMW M550d xDrive costă 80.800 de euro, în timp ce fratele său Touring ajunge la 82.300 de euro. În cazul lui X5 M50d valoarea urcă la 83.750 de euro, însă X6 M50d îşi asumă rolul de cel mai scump exponent al gamei, 85.800 de euro.
majoritatea constructorilor scot motoare mici cu puteri decente si consumuri mici si ei scot motoare de 5000...lasa ca e bine sa aiba cu se mandri peste 10-15 ani stapanii inelelor si toti anagramatii...
Citeste articolul cu atentie ! Scrie clar ca e vorba de un motor de 3 litri si nu unul de 5 l.
In alta ordine de idei, performantele motorului arata bine, prea bine pe foaie. :)
De asemenea sper sa fie un impuls si pentru Mercedes sa umble la dosarele prafuite din 1996 (wow, 16 ani!) si sa ne incante cu ceva similar. Chiar nu inteleg de ce au asteptat atat.
Pistolu' cu ventuze de la primul comentariu nu se dezminte. Vrea sa ne arate inca odata de ce a ramas ultimul in picioare dupa ce au jucat pac-pac in familie.
Acest motor va avea o viata scurta de folosinta.
Sarcinile la care metalul este expus vor duce la o uzura rapida.
150 - 200 de mii de km si schimbi masina sau ...... o vinzi la romani.
Stii tu la cate teste a fost supus motorul asta?
Preturile pot parea mari, unii considera ca nu se merita...
Pt marcile premium platesti f mult R&D ul (teste, cercetare, etc.)
Mai sunt si unii care habar n au cu ce se mananca productia si testele pana la intrarea in productie, dar vb sa n'adoarma..
De ce credeti ca produsele chinezesti sunt asa ieftine?
Pt ca cercetarea si testarea se rezuma doar la un copy & paste...
cat despre condusul super sportiv ...ai si unde in tara asta draga mai ales in buc....super sport!!
da' care motor e mai bun ma nene? Ia lumineaza ne tu?!!
Stii tu la cate teste a fost supus motorul asta?
Pai candva uni au facut motor diesel care mergea lejer 800 000 sau 1 000 000 de km si restul de firme au sarit in sus ca nu asa se fac $$$ si au trecut toti la motoare performante de scurta folosinta. Noroc ca am pus mana pe 3 masini cu acele motoare perfecte si inca 2 motoare sa fie.
Inca se fac dar doar pt camioanele mari.
Un motor diesel din aluminiu este pacaleala.
Fier trebuie sa fie.
Cimitirele de masini sunt pline de BMW.
De ce crezi ca ajung in romania?
funny șir de comentarii :)
interesant cum unii isi imagineaza aluminiul ca pe un material "moale" . . . dragii mei, doresc sa va indrept atentia catre :
http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy#Aluminium_alloys_versus_types_of_steel
cinestie cum aflati ceva nou :)
Apropo' de aflat lucruri noi - cand se proiecteaza ceva.. orice.. iar "tema" este ca acel "ceva" este supus uzurii datorate unui numar mare de puneri in tensiune (cam cum ar fi un arbore cotit... sau un bloc de aluminiu), acel "ceva" iese din "calcul" de cateva ori mai mare decat este necesar pentru un "ceva" supus la o actiune "statica". In ceea ce priveste blocul motor uzura datorata presiunilor din interiorul cilindrilor este aproximativ nula ... se uzeaza din cauza frecarii doar piesele in miscare si cele imediat adiacente lor .. in nici un caz "blocul" care este "langa" actiune ;)
Niciun motot nu a fost facut vreodata din otel.