Porsche este un simbol al sportivității, iar de-a lungul timpului, modelul 911 este cel care a reușit să pună logo-ul companiei în inimile tuturor pasionaților de automobile. Dar în ultimul deceniu, normele europene s-au modificat, iar producătorii au fost nevoiți să vină cu soluții care să scadă media emisiilor de CO2 pentru gama de modele.
Iar pentru a putea respecta aceste lucruri, cei mai mulți constructorilor au trecut la sisteme hibrid și plug-in hybrid de propulsie. Și Porsche a făcut acest lucru, iar sistemele PHEV gândite de germani au continuat să ofere performanțele cu care clienții erau obișnuiți.
Însă în toamna anului trecut, constructorul din Stuttgart a făcut un salt important și a lansat Taycan, primul model electric de serie din gama Porsche. Gândit după aceleași norme, Porsche Taycan propune nu doar performanțe de top, ci și valori bune de autonomie, acestea fiind unele dintre cele mai arzătoare subiecte în cercurile pasionaților de modele electrice.
Evenimentul de prezentare a avut loc în 4 septembrie 2019 și s-a desfășurat simultan în Germania, Canada și China. Ulterior, publicul a putut admira noul Taycan în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
Campania de promovare a primului model electric Porsche a început încă din 2018, iar până în momentul prezentării, nemții "au ținut fanii în priză" cu o mulțime de fotografii cu prototipurile camuflate sau cu imagini cu interiorul. Mai mult decât atât, chiar înaintea lansării oficiale, Porsche a anunțat că unul dintre prototipurile de teste a stabilit un record pe celebrul circuit de la Nurburgring. Cu pilotul Lars Kern în spatele volanului, Taycan a devenit cel mai rapid sedan electric de pe Iadul Verde. Iar toate aceste acțiuni de marketing au avut loc pentru ca Taycan să poată fi privit cu încredere chiar și de cei mai fanatici fani ai mărcii.
MISSION E, MUZA CARE A STAT LA BAZA LUI TAYCAN
Primul indiciu referitor la noul model electric dezvoltat de Porsche a venit în 2015 sub forma conceptului Mission E. Nemții puneau sub luminile standului aflat la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul unui sedan cu forme atractive.
Mission E a stat la baza lui Taycan, iar designerii nu au schimbat foarte multe elemente de caroserie atunci când au proiectat varianta de serie. Farurile sunt inspirate de cele ale actualului Panamera, însă au o formă specială, iar spoilerul frontal a fost desenat ținând cont de regulile aerodinamicii.
Privit din lateral, Taycan are silueta unui coupe cu patru portiere, iar în procesul de design au fost luate în calcul și elemente pe care nemții le-au folosit pe 918 Spyder și 919 Hybrid. În partea din spate, stopurile lui Taycan sunt unite printr-o bandă iluminată care subliniază și mai mult dimensiunile modelului electric.
În plus, coeficientul aerodinamic ajunge la 0.22 (în funcție de pachetele exterioare comandate), în condițiile în care oficialii Porsche au afirmat că în materie de design nu au fost făcute compromisuri. În partea din față, Taycan integrează un spațiu de depozitare de 81 de litri, în timp ce portbagajul convențional are un volum de 366 de litri.
INTERIOR CU PÂNĂ LA 5 ECRANE
Deși în gama Porsche exista Panamera, nemții au decis ca noul Taycan să propună un concept special în materie de interior. Alături de finisajele și materialele cu care deja clienții erau obișnuiți, Porsche a decis să pluseze în dreptul sistemelor moderne.
Așa s-a născut un interior plin de tehnologii cu elemente care pot stârni curiozitate tuturor pasionaților de gadgeturi. În spatele volanului se află un instrumentar digital de bord cu o diagonală de 16.8 inch, în timp ce în centrul planșei de bord a fost integrat un display cu o diagonală de 10.9 inch.
Opțional, Porsche oferă un ecran cu aceeași dimensiune și în dreptul pasagerului din dreapta.Pentru că avem în față o vitrină tehnologică, Porsche nu putea integra un sistem clasic de comandă pentru climatizare, iar în locul butoanelor fizice, nemții au optat pentru un ecran tactil. "Cercul" se închide cu un display de 5.9 inch amplasat în spate, cu ajutorul căruia pasagerii de pe banchetă vor putea controla și ei funcțiile climatizării.
TREI VERSIUNI DE MOTORIZARE DENUMITE ÎN MODUL TRADIȚIONAL PORSCHE
Porsche Taycan este disponibil în trei versiuni de motorizare denumite 4S, Turbo și Turbo S. Indiferent de varianta aleasă, nemții vor oferi un vehicul echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte.
Porsche Taycan 4S va fi disponibil în două configurații. Versiunea de bază va fi echipată cu o baterie cu o capacitate netă de 71 kWh (Performance Battery), iar autonomia anunțată de constructorul german este cuprinsă între 335 și 408 kilometri, valori calculate conform standardului WLTP. Pentru această variantă de baterie, sistemul de propulsie dezvoltă până la 435 de cai putere (530 de cai putere atunci când funcția Launch Control este activată).
A doua versiune de baterie propusă de Porsche se numește Performance Battery Plus și are o capacitate netă de 83.7 kWh. Puterea maximă a sistemului de propulsie este de 490 CP (571 CP cu Launch Control), iar autonomia comunicată de nemți este de cuprinsă între 389 și 464 de kilometri.
Indiferent de pachetul de acumulatori ales, Taycan 4S poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4 secunde, iar viteza de top este limitată la 250 km/h.
Porsche Taycan Turbo va fi echipat cu două motoare electrice care dezvoltă 625 de cai putere și 850 Nm. Atunci când este activată funcția Launch Control intervine și un mod Overboost care crește puterea sistemului electric până la 680 CP. Modelul nemților poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3.2 secunde, iar repriza 0-200 km/h se desfășoară în 10.6 secunde. Versiunea Taycan Turbo va fi echipată standard cu bateria de 83.7 kWh, iar autonomia comunicată de nemți este cuprinsă între 381 și 450 de kilometri.
Cea mai performantă versiune Taycan se numește Turbo S. Cele două motoare electrice oferă 625 CP și 1.050 Nm, iar în momentul activării funcției Launch Control, puterea maximă a sistemului de propulsie ajunge până la 761 CP. Pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, Taycan Turbo S are nevoie de 2.8 secunde, în timp ce pentru repriza 0-200 km/h sunt necesare 9.6 secunde. Viteza maximă comunicată de nemți pentru ambele versiuni este de 260 km/h. Și în cazul lui Taycan Turbo S, nemții oferă doar bateria de 83.7 kWh, ceea ce se traduce printr-o autonomie WLTP care variază între 388 și 412 kilometri.
100 DE KILOMETRI DE AUTONOMIE ÎN DOAR 5 MINUTE
Bateria de 71 kWh oferită de Porsche doar în cazul versiunii 4S poate fi încărcată la prize rapide, puterea maximă fiind de 225 kW. În cazul bateriei de 83.7 kWh, puterea maximă comunicată de nemți este de 270 kW.
În plus, Porsche menționează că noul Taycan poate înmagazina în 5 minute suficientă energie pentru a parcurge 100 de kilometri, atunci când este cuplat la o stație rapidă (270 kW cu tensiune de 800V). Pentru o reîncărcare de la 5 la 80% la o astfel de stație, clienții vor avea de așteptat 23 de minute. Pentru stațiile DC cu o putere de 50 kW și tensiune de 400V, Porsche anunță 28 de minute pentru o autonomie de 100 de kilometri, respectiv 93 de minute pentru o reîncărcare a bateriei de la 5 la 80%. Valorile se aplică versiunilor cu bateria de 83.7 kWh. În plus, Porsche oferă opțional un adaptor dedicat prizelor cu puteri mai mari de 50 kW și tensiune de 400V. Conform nemților acesta va funcționa cu puteri de până la 150 kW, însă nu specifică și timpii de încărcare. Adaptorul necesar acestui tip de stație a fost integrat și pe exemplarul cu care vor pleca în #ElectricRomânia 2020.
În acest moment, Porsche Taycan poate fi încărcat și la stații AC, puterea maximă fiind de 11 kW. Începând cu finalul anului curent, Porsche a anunțat că va introduce și un încărcător AC de 22 kW, astfel încât timpul petrecut la astfel de stații să scadă. Conform fișelor tehnice, versiunile Porsche Taycan 4S cu Performance Battery Plus, Taycan Turbo și Taycan Turbo S au nevoie de până la 9 ore pentru o încărcare de la 0 la 100% a bateriei. Versiunea Taycan 4S Performance Battery (71 kWh) are nevoie de 8 ore pentru încărcarea completă a bateriei la o priză AC de 11 kW.
DOTĂRI STANDARD PENTRU PRIMUL MODEL ELECTRIC PORSCHE
Porsche a pregătit un pachet generos de dotări standard pentru primul model electric al companiei. Versiunea de bază Taycan 4S va fi echipată cu suspensia pneumatică adaptivă, cu sistemul Porsche Traction Management (PTM) și cu tehnologia Porsche Stability Management (PSM). Jantele de 19 inch Taycan S Aero sunt și ele standard, iar sistemul de frânare include discuri de 360 de mm pe puntea față, respectiv 358 de mm pe puntea spate.
Echipamentul standard include și următoarele: oglinzi exterioare încălzite și reglabile electric, faruri cu LED echipate cu sistemul Porsche Dynamic Light System Plus, sistem de climatizare pe două zone, scaune față Confort reglabile electric, banchetă spate cu două scaune individuale, sistem de avertizare pentru păstrarea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere, cruise control adaptiv, sistem de frânare de urgență, ParkAssist, pornire fără cheie, instrumentar digital de bord de 16.8 inch și sistem Porsche Communication Management.
CUM SE INTEGREAZĂ PORSCHE TAYCAN ÎN PIAȚA DE MAȘINI ELECTRICE
În proiectul Electric România 2020 by Vitesco Technologies, jurnaliștii vor fi însoțiti de versiunea Taycan Turbo.
Varianta de bază Taycan 4S are un preț de pornire pe piața din România de 110.625 de euro. Dacă bifați bateria de 83.7 kWh, prețul celui mai "accesibil" Taycan pleacă de la 117.411 de euro.
Pentru varianta de mijloc Taycan Turbo, calculele încep de la 157.318 de euro, în timp ce Taycan Turbo S, actualul vârf de gamă, are un preț de pornire de 190.861 de euro. Pentru exemplarul din turul electric al României, au fost bifate și o serie de echipamente opționale, iar prețul final a fost de 189.376 de euro.
LISTĂ DE PREȚURI PORSCHE TAYCAN | |||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
||
MOTOR |
PUTERE MAXIMĂ (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
STANDARD |
Electric |
530 | 408 | 110.625 |
Electric 4S Performance Battery+ 360 kW Baterie 83.7 kWh |
571 | 464 | 117.411 |
Electric Turbo 460 kW Baterie 83.7 kWh |
680 | 450 | 157.318 |
Electric Turbo S 460 kW Baterie 83.7 kWh |
761 | 412 | 190.861 |
Porsche Taycan sosește într-un segment în care Tesla are un model bine întipărit în mentalul colectiv: Model S. Deși sedanul producătorului american a adunat un public numeros, Taycan speră să convingă publicul atât cu performanțele dinamice, cât și cu materialele și sistemele disponibile la interior.
FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN ELECTRIC ROMÂNIA 2020 BY VITESCO TECHNOLOGIES
a, si daca ar exista credite auto pe 200 de ani.
Daca stii ca nu te poti urca la mare inaltime, stai mai jos, nu-ti bati capul cu impozitul, asigurarile RCA si CASCO, intretinere, etc si (doar) te uiti....E gratis....si dormi mai linistit...
O zi excelenta sa aveti si sa visati la masini cat mai bune si accesibile, dupa portofel evident!!!!