Francezii de la Peugeot se numără printre constructorii europeni care au investit considerabil în mobilitatea electrică. În prezent, în gama electrificată a producătorului din Hexagon găsim modele precum e-208, e-2008, 508 Hybrid și 3008 Hybrid4.
Modelul e-2008 este primul SUV electric de la Peugeot și un concurent de luat în seamă la nivelul segmentului său. Mai ales în contextul în care europenii preferă din ce în ce mai mult SUV-urile, iar electricele de acest fel cresc în popularitate.
Noul e-2008 a fost prezentat la jumătatea anului trecut, odată cu noua generație a modelului 2008 și este produs în Spania, la uzina din Vigo a grupului PSA.
Cu o lungime de 4.3 metri și o lățime de 1.77 metri, a intrat în segmentul B alături de rivali precum Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro sau Opel Mokka-e.
DESIGN ATRĂGĂTOR ȘI TEHNOLOGII MODERNE
Din punct de vedere estetic, e-2008 a primit o înfățișare modernă, cu o grilă orinzontală și blocuri optice similare cu cele disponibile pe hatchback-ul 208 și traditionala semnătură a farurilor LED.
Interiorul este bine lucrat, cu materiale de bună calitate și multe spații de depozitare, cum este cazul lăcașului pentru telefon mobil, disponibil și cu încărcare prin inducție, ascuns în planșa de bord de o clapetă lucioasă. Există alte numeroase spații pe consola centrală și la nivelul portierelor.
Scaunele confortabile pot fi îmbrăcate în piele sau Alcantara, iar locurile din spate oferă mult loc la nivelul picioarelor și la nivelul capului.
Noul sistem i-Cockpit dedicat experienței de condus electrice oferă o ergonomie intuitivă, cu volanul său compact, ecranul HD tactic capacitiv de 10 inch și instrumentarul de bord digital 3D configurabil. Datele principale legate de rularea electrică sunt proiectate pe bordul digital 3D ca o hologramă.
În versiunea electrică, portbagajul lui e-2008 oferă 405 litri, cu 30 mai puțin decât pe modelul conventional, însă este mult mai încăpător decât în cazul rivalilor Soul Electric și Kona Electric.
UN SINGUR MOTOR ȘI O SINGURĂ BATERIE
Peugeot e-2008 este echipat cu un motor de 100 kW (136 de cai putere) și 260 Nm.
Energia electrică necesară funcționării acestuia este stocată într-un pachet de baterii cu capacitate netă utilizabilă de 45 kWh. Conform oficialilor producătorului francez, autonomia calculată conform standardului WLTP este de 320 kilometri.Bateria poate fi încărcată inclusiv la stații rapide cu puteri de 100 kW, caz în care o încărcare până la 80% durează 30 de minute. Alternativ, e-2008 suportă și încărcare la stații de 7.4 kW și 11 kW, caz în care încărcarea va dura 8 ore, respectiv 5 ore.
Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.3 secunde, iar viteza de top este limitată la 150 km/h.
CUM ARATĂ E-2008 ÎN PIAȚA DE MAȘINI ELECTRICE
Peugeot oferă noul e-2008 în patru versiuni de echipare, respectiv Active, Allure, GT Line și GT.
Nivelul de echipare Active va oferi, printre altele, următoarele dotări: sistem automat de climatizare, senzori de parcare spate, selector pentru modurile de rulare (Eco/Sport) sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inch, funcție Hill Assist, faruri cu aprindere automată, geamuri față și spate acționate electric, jante din aliaj cu diametrul de 16 inch, lumini de zi cu LED, oglinzi laterale reglabile electric și încălzite, sistem de frânare automată de urgență, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, cruise control, sistem pentru atenționarea șoferului cu privire la părăsirea benzii de rulare, alertă cu privire la o posibilă coliziune, sistem de pornire fără cheie, volan îmbrăcat în piele și vopsea metalizată Orange Fusion.
Versiunea Allure plusează cu bare longitudinale amplasate pe plafon, cameră pentru mersul cu spatele, instrumentar digital de bord 3D, jante din aliaj de 17 inch, sistem de iluminare zonă de acces, ornamente exterioare cromate, scaun pasager reglabil pe înălțime și tapițerie Mi-Tep.
În cazul echipării GT Line, găsim senzori de parcare față, faruri full LED, lunetă și geamuri laterale fumurii, sistem de iluminare ambientală cu LED, pachet exterior GT Line, pedale și praguri din aluminiu, plafon de culoare neagră, și proiectoare de ceață cu LED și funcție cornering.
Vârful de gamă va oferi în plus sistem pentru detectarea unghiului mort, jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, cruise control adaptiv, sistem de acces fără cheie, sistem de navigație și ecran central cu diagonala de 10 inch, scaune încălzite și tapițerie mixtă Alcantara/Mi Tep.
Pe piața din România, prețul de pornire al lui Peugeot e-2008 pentru echiparea Active este de 33.907 euro.
LISTĂ DE PREȚURI PEUGEOT E-2008 | ||||||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
|||||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
ACTIVE | ALLURE | GT LINE | GT |
Electric Baterie 50 kWh |
136 | 320 | 33.907 | 35.807 | 37.806 | 39.407 |
Fișa mașinii care ne va însoți în Electric România 2020 by Vitesco Technologies
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
Şi mai fiabile decât cele din VW / VAG !
Dar mi-a spus şi de tine că nu prea eşti doctor de nici o culoare.
Mda...
Hai noapte bună
La neuroni