Una dintre cele mai așteptate mașini electrice prezente în Electric România 2020 by Vitesco Technologies, turul României cu mașini electrice, vine din partea celor de la Hyundai. Versiunea electrică a SUV-ului Kona s-a lăsat puțin așteptată pe Bătrânul Continent: cererea inițială a fost atât de mare, încât Hyundai nu a reușit să onoreze toate comenzile la timp.
Producția modelului electric se face acum și în Europa, la uzina Hyundai de la Nosovice, Republica Cehă, iar timpii de așteptare pentru un exemplar nou s-au scurtat considerabil.
Europenii preferă din ce în ce mai mult SUV-urile, iar modelele electrice de acest tip cresc în popularitate. În plus, modelul Kona Electric a atras încă de la lansare prin capacitatea marea a bateriei, ceea ce se traduce și printr-o autonomie excelentă de 450 km (WLTP).
Hyundai a adăugat versiunea electrică în gama modelului Kona în luna martie 2018, iar în doar doi ani a reușit să depășească 100.000 de unități vândute.
Kona a atras atenția încă de la lansarea versiunii cu motor termic, designul specific cu linii fluide și blocuri optice înguste fiind apreciat de clienții europeni. Cu o lungime de 4.180 mm și lățime de 1.800 mm, Kona se află la limita dintre segmentul SUV-urilor subcompacte și cel al SUV-urilor compacte. Hyundai mai are în gamă două SUV-uri mai mari, Tucson și Santa Fe, dar acestea nu sunt oferite în variantă electrică.
Modelul Kona Electric se adresează familiilor tinere, dar și celor care vor să aleagă un model electric practic, dar cu un design atrăgător.
DESIGN MODERN
Apropo de design, chiar dacă Kona este o familie formată din trei modele diferențiate de modul de propulsie (motor termic, plug-in hybrid sau electric), designul versiunii electrice nu este chiar identic cu al celorlalte versiuni.
Kona Electric iese în evidență prin lipsa grilei radiatorului, de care nu mai are nevoie atunci când motorul nu cere o capacitate mare de răcire. Astfel, toată partea frontală devine mai aerodinamică și modernă, blocurile optice înguste potrivindu-se perfect cu grila "plină" a modelului electric. Apoi, modelul alimentat la priză are jante aero specifice, cu diametru de 17 inch.
Schimbările sunt vizibile și la interior.
Dacă modelele cu motor termic sub capotă au parte de un levier clasic pentru schimbătorul de viteze, Kona Electric a primit patru butoane prin intermediul cărora cel de la volan poate selecta direcția de mers.Volanul are padele, dar acestea sunt folosite pentru a doza decelerarea regenerativă. Planșa de bord este diferită, Kona Electric mizând pe un display digital în locul indicatoarelor analogice. Sistemul infotainment este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay.
Kona Electric oferă suficient spațiu la interior pentru până la cinci persoane. Volumul portbagajului este 332 litri, iar dacă rabatăm bancheta volumul crește de 1.114 litri.
DOUĂ VERSIUNI DE PUTERE - DOUĂ VARIANTE PENTRU BATERIE
Hyundai propune două versiuni de motorizare și baterie pentru modelul Kona Electric. Varianta de vază folosește un motor electric de 135 CP (99 kW), iar energia electrică este stocată într-o baterie de 39.2 kWh care-i oferă modelului din Coreea o autonomie de 300 km conform standardului de calcul WLTP.
A doua versiune, cea care ne va însoți în turul Electric România by Vitesco Technologies, este cea echipată cu motor electric de 204 CP (150 kW) și 395 Nm. Motorul este suficient de puternic pentru a oferi un sprint de la 0 la 100 km/oră în 7.6 secunde.
Varianta mai puternică are o baterie mai mare, de 64 kWh (capacitate netă), ceea ce se traduce prin o autonomie reală de 450 km. Modelul suportă încărcări rapide la stații cu curent continuu de până la 100 de kW, caz în care bateria se încarcă de la 0 la 80% în mai puțin de o oră. În cazul alimentării la o stație clasică AC, modelul se poate încărca cu maxim 11 kW și are nevoie de ceva mai mult de șase ore pentru o încărcare completă.
În ceea ce privește consumul de energie electrică, Hyundai Kona electric se bazează pe o cifră oficială mixtă de 17.5 kW/100 km.
SISTEME DE ASISTENȚĂ
Hyundai și-a echipat modelul electric cu cele mai noi sisteme pentru asistarea celui de la volan. Kona Electric poate detecta un impact iminent și frânează automat. Poate detecta și pietonii, își menține banda de rulare și avertizează la părăsirea accidentală a acesteia și monitorizează unghiul mort, precum și oboseala celui de la volan.
Mai există sistem pentru citirea semnelor de circulație și asistent pentru ieșirea cu spatele din parcare.
CUM SE INTEGREAZĂ HYUNDAI KONA ELECTRIC ÎN PIAȚA MODELELOR EV
Pe o piață cu din ce în ce mai multe SUV-uri electrice, Kona are avantajul unuia dintre primii veniți.
Coreenii au deja doi ani de experiență cu acest model și popularitatea lui se vede în cele peste 100.000 de unități vândute.Pe piața din România, Kona Electric este disponibil în trei versiuni de echipare: Highway, Highway+Navi și Luxury+.
Prețul de pornire, cu o promoție permanentă Hyundai inclusă, este de 33.772 euro pentru versiunea Kona Electric Highway cu motorul de 136 CP și baterie de 39.2 kWh. Pentru versiunea de 204 CP și baterie de 64 kWh, prețul de pornire este de 38.175 euro.
Mașina care ne va însoți în Electric România by Vitesco Technologies este un Hyundai Kona Electric în echiparea de top Luxury+. Aceesta are un preț de 42.935 euro la care se adaugă și prețul opțiunii pentru vopseaua metalizată Tangerine Orange.
LISTĂ DE PREȚURI HYUNDAI KONA ELECTRIC | |||||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
||||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
Highway | Highway + Navi | Luxury+ |
Electric 99 kW Baterie 39.2 kWh |
136 | 289 | 33.772 | - | - |
Electric 150 kW Baterie 64 kWh |
204 | 449 | 38.175 | 39.127 | 42.935 |
Hyundai Kona Electric concurează direct pe piață cu un model similar produs de Kia. Kia e-Niro este fratele de platformă al modelului Kona Electric și este disponibil în aceleași două variante de putere și două baterii. În cadrul Electric România vom putea vedea la treabă ambele automobile, Kia e-Niro făcând parte și el din lista de modele care ne vor însoți în tur.
FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN ELECTRIC ROMÂNIA 2020 BY VITESCO
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
O masina pur electrica cu autonomie destul de buna, la ora actuala, careia nu-i poti reprosa la aceasta ora decat:
- volumul cam mic al portbagajului (dar exista verisoara KIA e-Niro care are 451 litri) si
- pretul, destul de mare dar nu unul exagerat, sa fim seriosi...
Sunt tare curios cu ce pret se va pozitiona fata de cele doua modele de mai sus, in piata electricelor, modelul SKODA Enyaq luna viitoare....care va avea in plus si tractiune disponibila 4x4...
Noi avem la serviciu o flota de 4 Kone noi, conventionale si sunt incantat de ele va spun onest, sunt masini decente. Fata de ce am avut inainte (niste Ford mai noi si niste Citroen ceva mai vechi) , trecerea la Hyundai e un progres major, si total neasteptat pentru mine, nu ma asteptam ca aceasta marca obscura asiatica, din Corea, nici macar din Japonia, sa dea clasa unor marci mult mai vechi pe piata auto.
",60%din ea e din nichel,20%cobalt. "
The cells in the Kona Electric are made by LG and use a cathode chemistry known as NMC 622 which stands for a ratio of 60 percent nickel, 20 percent manganese, and 20 percent cobalt.
Doar catodul este format cu aceste metale, restul este Litiu şi Oxid de litiu (ca să prevină arderea, aprinderea) şi electrolit (care de obicei e gel)
Nu găsesc acum, dar catodul este doar o optime din greutatea bateriei deci acele procente sunt dar baţi câmpii.
Plus sunt în derulare cu free-cobalt baterii.
Au folosit fosfaţi... etc...
Versiunea de 64 kWh a Hyundai Kona Electric, produsă începând cu luna martie 2020 în Republica Cehă are o autonomie mai mare decât până acum, în ciuda capacității bateriei rămase aceeași.
Evaluarea WLTP este acum de 484 km (301 mile) – cu aproximativ 35 km sau aproape 8% mai mult decât anterior în versiunea europeană produsă în Coreea de Sud, care a fost evaluată la 449 km (279 mile).
"Au fost aduse modificări ale șasiului nespecificate și a unor noi anvelope Michelin cu rezistență scăzută la rulare, pentru a crește intervalul WLTP cotat oficial de la 279 mile la 301 mile. Pachetul de baterii rămâne neschimbat, la fel ca și valorile de ieșire și încărcare de 201 CP ale mașinii."
Acest lucru sună mai rezonabil și dovedește că EV-urile sunt departe de a atinge potențialul maxim dacă poți câștiga 8% doar pe partea mecanică / aerodinamică.
https://insideevs.com/news/405140/hyundai-kona-electric-range-boost/
Li(Ni0.6Mn0.2Co0.2)O2
Oau, va dati seama cum se recicleaza substanta asta? Si poate nici nu e cea mai nociva. Nu stim noi tote bucuriile chimice ce se ascund in baterie. Sunt curios cand vor incepe sa se caseza acestea cum va fi. Oare taxa de casare o va plati proprietarul sau cetateanul de rand cum face si acum cu bonusul? Bun businessul asta. Asta-i viitorul?
Masina arata foarte bine. As cumpara asa ceva daca ar fi la juma de pret. In rest nu merita.
Deci:
1. Normele sunt atît de stricte îcît nimeni nu aruncă bateriile la groapa de gunoi. Nu riscă numeni amenzi de îți falimentezi afacerea...
2. Exista mai multe tenologii pentru recuperare/reciclare. Au fost gîndite din momentul în care au apărut bateriile.
3. Cănd accesezi bonusul trebuie să prezinți tichetul de la service.
4. service-urile dezmembrează iar deseurile se sortează, inclusi bateriile. Nu se aruncă la groapa de gunoi.
In fine, discuția este mult mai lungă și mai complexă.
Ideea este că îninte de a vorbi ar trebui să vă informați. Că nu doare...
"exista metode și tehnologii" ca omul sa ajunga pe Marte, dar nu prea ajunge. In afara de niste platitudini gen "97% din oamenii de stiinta sunt de accord ca..." mai poti sa ne zici? Sa ne lamurim si noi cat de mare chinst esti. Nu de alta da poporul asta a mai avut o chimista de mare renume mondial care ne ghida impreuna cu sinistrul ei sot catre viitorul luminous.
In concluzie: daca eu acum imi casez Smartul electric care are bacteria praf, ce se intampla? Unde ajunge bacteria aia si ce se intampla cu ea? Poti sa-mi zici? Eu cred ca nu poti.
Si nu mai fi asa de iritat. Viata e frumoasa.
Bateriile Li-ion utilizate in industria electronica se recicleaza, chiar de la aparatia lor cu vreo 30 de ani in urma. Acumulatorii mari, cei utilizati in tractiunea rutiera, nu difera din punct de vedere al reciclarii de cei folositi pentru telefoane, laptopuri, etc. etc. decat prin variatiile de cantitate a compozitiei chimice utilizate.
Cat priveste metodele de recuperare sunt si astea vreo cateva:
Recuperarea(Extracția) cu ultrasunete a LiCoO2 din baterii(inca din 2014!)
Leșierea industrială cu ultrasunete
Pirometalurgie si Hidrometalurgie
https://www.hielscher.com/ro/ultrasonics-for-the-recycling-of-lithium-ion-batteries.htm
http://closeloop.fi/wp-content/uploads/2017/10/ReKokkola2017_Lundstr%C3%B6m.pdf
https://24auto.ro/2018/11/reciclarea-acumulatorilor-de-tractiune-o-afacere-rentabila-in-crestere-rapida/
https://24auto.ro/2018/11/cine-se-teme-de-electromobilitate-3-a-doua-viata-si-reciclarea-acumulatorilor/
2. Cand iti casezi Loganul, oare unde se duce bateria?
3. Confunzi marfa cu ambalajul, exista metode si tehnologii ca omul sa ajunga pe Marte. Da, dar in stadiul de proiect! Reciclarea bateriilor a trecut in stadiul practic. E altceva...
Hai, pune mana si citeste si mai discutam. Succes!
P.S.: chiar o sa mai interesez in legatura bonusul vs obligatie casare ,ca am pe cineva care a cumparat de curand o electrica si personal nu am avut motive suficiente sa profundez - ca nu inteleg ce vrei tu sa spui la pct.3 ,nu stiu la ce service te referi.
Oameni buni
1) bateriile viitoare vor avea o durată de viaţă de 1 milion km !!!
Asta înseamnă 104 ani de folosire zilnică, km medii, etc sau 52 ani utilizare intensivă !!!
Schimbi carcasa la maşină şi te ţine acelaşi set de baterii 2 maşini !
După aceşti ani, se pot folosi 10-20 de ani ca power wall (UPS?) la casă !!
2) există deja, azi, repet există deja o fabrică în SUA (nu Tesla) care recuperează 95% din toate metalele, materialele bateriilor din ansambul de baterii a MAŞINILOR !
Au un concasator în VID pentru ca litiu să nu se aprindă cu oxigenul) etc
Vor face şi una în UK
3) dar cele 53 MILIOANE DE PETROL ZILNIC EXTRASE DIN PĂMÂNT (ŞI DECI ARSE în decurs de 1-2 luni prin benzină, motorină, kerosen)
ŞI ARSE ÎN ATMOSFERĂ nu ziceţi nimic ?????
Ce dreak dom'le ...
barili....
Vă daţi seama.... mii şi mii de ani, dacă nu sute de mii de ani, omul a trăit în armonie cu natura, şi de DOAR 200 DE ANI o distrugem în aşa hal, de am ajuns să ARDEM 53 MILIOANE DE BARILI !
ZILNIC, ZI DE ZI, FĂRĂ OPRIRE !
Nu mai zic gaz metan (care cică este mai verde - o prostie, da, puţin mai verde, dar aceiaşi nenorocire)
şi cărbune !!!
Extragem milioane zi de zi şi ardem, în acelaşi atmosferă, în timp ce ŞI DEFRIŞĂM DE TÂMPIŢI KM PĂTRAŢI ŞI KM PĂTRAŢI DE PĂDURI - în Amazon, Indonezia, etc etc
şi noi, stăm şi ne prefacem că bacteriile litiu ion nu se reciclează
Deşi cele cu plumb se reciclează bine mersi şi au plumb, acid sulfuric, poate mai toxice decât amarât de litiu / oxid şi nichel / cobalt
Ce dreak dom'le....
Nu?
lasa-ne bai nene cu barilii aia ai tai, ca nu tu consumi mult. un avion de vanatoare in 10 minute de zbor la viteza maxima consuma cat consumi tu intr-un an intreg combustibil. un vapor tot asa etc. cifra aia de ai dat-o nu e doar pt automobile termice.
1. De fapt lumea o sa-si cumpere baterii pe viata (50 ani) la care doar o sa-si ataseze o carcasa cu 4 roti pe care-o schimba o data la..cat vrea ei !
2. Salvarea si linistea noastra , a astora maniaci cu reciclarea (dar nu ecofriendly- ca aia sunteti voi cei cu bateriile), vine de la o fabrica din SUA (huff..si eu credeam ca e prea departe de noi) si una care VA urma ..mai p-acilea prin UK ! Stiu..o sa spui ca vor fi peste tot..pai normal ca vor rasari ca ciupercile dupa ploaie dupa vreo 20 de ani ..ca vor activa pe banii nostri , cum sunt si actualele companii de colectare si reciclare !
3. 53 mil. de barili arsi zilnic...si tu crezi energia rezultata va fi inlocuita cu energie verde .Pai de unde ? Nu ai de unde sa inlocuiesti atata energie decat prin tehnologii cu impact necuantificabil pentru planeta si pentru societate. De ex. niste centrale nucleare..simplu nu ?..vin chinezii si ti le ridica in cativa ani..si apoi vine un dezaxat d-asta (ca sunt acuma cu miile printre noi) si le arunca in aer..asta daca nu da un cutremur intre timp..stiu,stiu ..exista norme...sa le spui si alora de pe langa Fukusima asta.
Dehh..asa sunt eu, mai prapastios. Stii p-aia cu "din doua rele alegi raul al mai mic"?..ei te invat eu alta .."din doua rele il alegi p-ala pe care-l cunosti deja daca ai posibilitatea".
p.s.: nu mai lua de bun tot ce citesti pe net, mai deunazi puneai pe aici niste linkuri cu/despre Tesla si le dadeai exemple...pe bune acuma?...nu stii sa deosebesti o reclama de un material documentat serios ? Haiosi protagonistii aia...daca nu ar fi fost si penibili in acelasi timp. Iar materialul in sine ..genial din punct de vedere economic, faci un material-reclama pt. care esti platit si mai faci o data o tona de bani din reclamele care apar in materialul-reclama..tare nu !?
PS 2 : sa nu crezi ca am ceva cu masinile electrice, din contra , abia astept ziua in care sa-mi iau una ,dar acum pentru mine clar nu este cazul : nu am incredere in tehnologii, nu am incredere in potentialul de reciclare, nu am unde incarca, in nici-un caz nu merita atatia bani si nu vreau sa ma simt tepuit de o droaie de companii de pe intreg lantul de exploatare ce abia asteapta sa se imbogateasca .
Daca ai impresia ca bateriile de BEV-ri sunt de acelasi tip cu cele de pornit ICE-urile atunci nu prea mai vad ce putem discuta. Te-ai descalificat singur. M-am lamurit ce specialist esti. Din ala de tastatura care inghite tot ce-i toarna altii pe net, nimic din cunostinte si expeienta personala. Exista mai multe "tehnologii" ca sa zic asa si fiecare firma face bateria diferit atat din punct de vedere chimic cat si ca forma si constructie fizica (asezarea si legarea modulelor, legarea rigidizarea lor prin lipire etc.) Chiar daca majoritatea firmelor folosesc tehnologia Li-ion detaliile difera mult de la una la alta. Substantele difera ca proportii si tip. Pana una alta linkurile pe care mi le-ai dat nu ma trimit decat la niste articole generaliste care spun ce s-ar putea intampla sau ce se doreste a se face. Problema mea simpla e ca pana acum primele 2 firme unde am vrut sa-mi casez Smartul electric m-au refuzat. Aici in Romania. Momentan bateria ma mai tine cca. 60km dar scade cu fiecare iarna ce trece. Probabil in 2-3 ani nu voi mai putea face nici macar naveta casa-servici de 20 km dus intors pe care o fac zilnic. Ce fac atunci? Imi ingrop masina?
Edik, poate ai dreptate. Bateriile mai noi fac milionul de km. Foarte fain. Dar ce te faci ca ti se duce caroseria inainte. Pe la 500000 cam orice caroserie fie ea si de merc. e cam coapta. Ce faci. Iti duci bateria in casa? Să ce? La tesla unde bateria e una cu caroseria, ce faci? Duci caroseria in casa? Sau decupezi doar ce-ti trebuie.
Atat ai inteles din exemplul cu bateria?
Ma rog, mă retrag din discutie căci pierd vremea. Voiam numai sa-ți spun ca pentru reciclarea Smart-ului te poti adresa Ministerului Mediului. Ar fi interesant de văzut răspunsul. Baftă!