Industria auto europeană traversează o perioadă plină de transformări, în care constructorii trebuie să se adapteze într-un interval scurt de timp la noile preferințe ale clienților și la noua legislație cu privire la emisii.
Pe de o parte, cota de piață a SUV-urilor a crescut exponențial în Europa: datele furnizate de Jato Dyamics arată că aproximativ 40% dintre mașinile înmatriculate în Uniunea Europeană în acest an au fost SUV-uri. Pe de altă parte, noile reguli pentru emisii care vor intra în vigoare în 1 ianuarie 2021 implică un efort din partea constructorilor pentru extinderea rapidă și eficientă a gamei de modele electrice.
Deloc surprinzător, Audi a decis să împace și capra, și varza. Strategia germanilor vizează lansarea unei game de 12 modele electrice până în anul 2025, iar primele două dintre ele sunt SUV-uri. Mai întâi a fost e-tron, un model prezentat spre finalul anului 2018 care ne-a însoțit în aventura primei ediții a evenimentului Electric România.
Acum, la cea de-a doua ediție, a venit rândul lui e-tron Sportback, o versiune cu alură de coupé a lui e-tron, care împrumută aproape toate caracteristicile sale, inclusiv platforma tehnică și dimensiunile, cu excepția plafonului plonjat. Prezentat oficial la Salonul Auto de la Los Angeles din toamna anului trecut, e-tron Sportback este disponibil pe piața din România de la sfârșitul lunii martie.
Cu o lungime de aproximativ 4.9 metri, e-tron Sportback este un SUV de segment mediu care se poziționează în gama completă Audi undeva între Q5 și Q7, modele cu care are în comun inclusiv platforma MLB Evo.
Prin urmare, publicul țintă este în mare parte același: e-tron Sportback se adresează inclusiv familiilor cu mai mulți copii care au nevoie de un spațiu generos la interior și doresc să elimine utilizarea carburanților tradiționali din ecuație.
DESIGN IMPUNĂTOR ȘI TEHNOLOGII MODERNE
Din punct de vedere estetic, e-tron Sportback păstrează principalele caracteristici ale modelelor Audi, inclusiv grila Singleframe cu elemente poziționate pe verticală.
SUV-ul coupe a fost primul model de serie cu faruri LED Digital Matrix, care au abilitatea de a lumina rapid secțiuni specifice ale drumului sau, dacă este nevoie, de a lumina zone din afara drumului. Acest lucru contribuie inclusiv la o siguranță mai mare pentru pietoni, întrucât șoferul îi poate observa mai repede în cazul în care sunt în imediata apropiere a unui drum slab iluminat.
Opțional, clienții pot alege camere video în locul oglinzilor laterale, caz în care acestea afișează imaginile pe două ecrane cu diagonala de 7 inch poziționate în partea din dreapta-sus a portierelor din față.
Standard, e-tron Sportback mizează pe jante cu diametrul de 20 inch, iar spatele iese în evidență prin stopurile de dimensiuni generoase care sunt conectate de o bandă luminoasă.
La interior, pe lângă cele două ecrane pentru imaginile preluate de la camerele video, SUV-ul coupe este echipat în versiunea de top cu încă trei ecrane.
Astfel, instrumentarul digital de bord Virtual Cockpit de 12.3 inch este standard, iar sistemul MMI include două ecrane: un ecran de 12.1 inch pentru controlul setărilor, sistemului de infotainment sau a navigației și un ecran de 8.6 inch poziționat mai jos care oferă în special control pentru setările sistemului de climă.
Pentru scaunele din față, clienții pot opta pentru designul standard sau pentru designul sport, alături de opțiuni suplimentare pentru ventilație și masaj.
În schimb, pasagerii din spate au un spațiu cu 20 mm mai mic decât în cazul lui e-tron, ca urmare a formei plonjate a plafonului.SUV-ul oferă în total un spațiu de stocare de 615 litri, în care sunt incluși însă și cei 60 de litri ai compartimentului de sub capotă dedicat cablului de încărcare și kit-ului de depanare. Tot opțional, proprietarul poate alege sistemul audio Bang & Olufsen Premium 3D, dar și sistemul de încărcare wireless pentru telefoane.
DOUĂ VERSIUNI PENTRU TOATE GUSTURILE
În prezent, e-tron Sportback este disponibil în două versiuni de motorizare. Prima dintre ele este 50 quattro, care mizează pe două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi tracțiune integrală. Acestea oferă în total 313 cai putere și un cuplu maxim de 540 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.8 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 190 km/h.
Această versiune utilizează o baterie cu o capacitate netă de 64.7 kWh, iar consumul mediu mixt menționat de producător pe baza standardului WLTP este de 21.6 kWh/100 de kilometri. Autonomia oficială a acestei versiuni este de 347 de kilometri.
Versiunea superioară este 55 quattro, în cazul căreia cele două motoare electrice generează în mod standard 360 de cai putere și un cuplu maxim de 561 Nm. De asemenea, această versiune beneficiază de un mod Boost prin care cele două motoare dezvoltă temporar în vârf de sarcină 408 cai putere și un cuplu de 664 Nm pentru un interval de timp de cel mult 10 secunde. Implicit timpul necesar pentru repriza de la 0 la 100 km/h este mai scurt, de 5.7 secunde, cu o viteză maximă de 200 km/h.
Chiar dacă motoarele sunt mai puternice, consumul mediu menționat de germani pentru această versiune este de 21.9 kWh/100 de kilometri. Chiar și așa, Audi a echipat varianta cu o baterie mai mare, cu o capacitate netă de 86.5 kWh, pentru o autonomie oficială de 446 de kilometri.
Comparativ cu e-tron, autonomia este cu 46 de kilometri mai mare, iar Audi explică progresul prin forma mai aerodinamică a caroseriei, cu coeficient aerodinamic de 0.25, dar și datorită utilizării farurilor LED Digital Matrix.
Indiferent de versiune, e-tron Sportback se încarcă cu viteze de până la 155 kW la stații de încărcare rapidă cu curent continuu (DC) prin intermediul unui conector CCS. În absența unei stații rapide, bateria poate fi încărcată și la stațiile cu curent alternativ (AC) cu până la 11 kW prin intermediul conectorului Type 2.
SISTEME DE ASISTENȚĂ PENTRU MAI MULT CONFORT
În mod natural, Audi e-tron Sportback este disponibil cu o gamă variată de sisteme de asistență și de siguranță, specifice segmentului premium. Standard, SUV-ul electric vine cu sisteme de siguranță Pre Sense Basic și Pre Sense Front, la care se adaugă pachetele suplimentare City și Tour.
Pachetul City este util în mediul urban și include sistemele Intersection Assist, Rear Cross Traffic Assist, Lane Change și Exit Warnings. În plus, include și sistemul Pre Sense 360, care anticipează producerea unor coliziuni și are ca rezultat frânarea automată și tensionarea centurilor de siguranță.
Pe drumuri naționale și autostrăzi, clienții vor aprecia pachetul Tour, care include Adaptive Cruise Assist, Traffic Sign Recognition, Turn Assist, Collision Avoidance Assist și Emergency Assist.
Pe lângă aceste funcții, Audi oferă și Park Assist, Night Vision Assist și camere care filmează la 360 de grade. În pachetul complet, e-tron Sportback poate fi echipat cu 5 senzori radar, 5 camere video și 12 senzori ultrasonici.CUM SE INTEGREAZĂ E-TRON SPORTBACK ÎN PIAȚA DE MAȘINI ELECTRICE
Audi oferă noul e-tron Sportback în trei versiuni de echipare, disponibile pentru fiecare dintre cele două motorizări: Base, Advanced și S-Line.
Pe piața din România, prețul de pornire al lui e-tron Sportback este de 73.349 de euro pentru versiunea 50 Quattro cu nivelul de echipare Base. În cadrul turului Electric România 2020, vom avea la dispoziție versiunea de top a modelului german: 55 Quattro S-Line, care are un preț de pornire de 89.889 de euro.
În plus, Audi a adăugat o serie de opțiuni, iar lista este una destul de lungă: culoare exterioară negru Mythos, jante din aliaj de 21 inch, faruri Matrix LED, oglinzi exterioare virtuale, scaune față sport S, tapițerie piele Valcona, pachet piele, Head-Up Display, sistem audio Bang & Olufsen Premium 3D Sound, pachetele de asistență City și Tour și trapă panoramică.
Prețul final al mașinii cu care mergem în Electric România 2020 este de 120.623 de euro.
LISTĂ DE PREȚURI AUDI E-TRON SPORTBACK | |||||
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (Preț în Euro, TVA inclus) |
||||
MOTOR |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
Base | Advanced | S-Line |
Electric 50 quattro Baterie 71 kWh |
313 | 347 | 73.349 | 75.066 | 76.845 |
Electric 55 quattro Baterie 95 kWh |
360 | 446 | 86.393 | 88.111 | 89.899 |
Audi e-tron Sportback are deja câțiva concurenți redutabili în segmentul SUV-urilor electrice de segment mediu, inclusiv de la rivalii tradiționali de la BMW și Mercedes-Benz.
Printre ei se numără și recent-lansatul BMW iX3, versiunea electrică a SUV-ului X3, care propune un motor electric mai puțin generos, de 286 de cai putere, și o baterie cu capacitate netă de 74 kWh, ușor mai mică decât cea disponibilă pe versiunea de top a lui e-tron Sportback.
Un alt rival este Mercedes-Benz EQC, care oferă două motoare electrice de 408 cai putere, însă cu costul unei autonomii ceva mai mici (416 kilometri comparativ cu 446 kilometri pentru e-tron Sportback) și la un preț de pornire cu aproximativ 3.000 de euro mai mare.
Nu în ultimul rând, în acest segment concurează și Jaguar I-Pace, primul SUV electric care a fost disponibil în România. Modelul britanic are 400 de cai putere și o autonomie de 480 de kilometri, însă prețul de pornire este cu circa 5.000 de euro mai mare.
FIȘA MAȘINII CARE NE VA ÎNSOȚI ÎN ELECTRIC ROMÂNIA 2020 BY VITESCO
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE: Vitesco Technologies
PARTENERI: Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
Bjorn Nyland a obtinut intr-un test, tot cu un model electric PORSCHE (Taycan 4S echipat cu bateria de 93 kWh si anvelope Hankook Ventus S1 evo 3 EV), in data de 22.08.2020, doua valoari excelenta ale autonomiei:
- la viteza medie de 90 km/h - 579 km autonomie electrica;
- la viteza medie de 120 km/h - 425 km autonomie electrica
Vezi:
https://insideevs.com/news/440424/porsche-taycan-4s-range-test-great-results/
Recorduri care subliniaza de fapt problema cea mai mare a masinilor electrice care nu e autonomia ci timpul de incarcare enorm de lung. Autonomia la masinile sport cu ICE nu e nici ea mare daca conduci extrem de sportiv (agresiv) insa faci plinul in 2 minute. La BEV stai cel putin 2 ore, asta daca gasesti o statie de mare putere libera.
O masina normala, cu motorizare 1.4 sau 1.6 benzina 120-140 CP:
- la viteza de 80-90 km/h consuma cca. 6 litri/100 km
- la. viteza de 180 km/h consuma chiar si 18 litri/100 km!!!
Doar soferii profesionisti alearga 800-1.000 km sau mai mult, zilnic.
Iar in ceea ce priveste autostrazile - le visam de ani de zile si apar, mai mult, pe hartie!!!!
Si ungurii si sarbii si bulgarii sunt in fata noastra atat cu autostrazile cat si cu statiile electrice de incarcare dar noi suntem zmei(i) Europei, cu cele mai multe accidente mortale/grave pe cap de locuitor!!!!
Cate masini de firme celebre circula pe strazi incaltate cu cauciucuri second hand, de doi bani dar scrasnesc din roti si pana la magazinul din colt aflat la 100 de metri - sa-i vada vecinii ca, deh....altfel nu se poate?!
Sunt foarte multe, luati aminte!!!!
Fudulie (prea) mare monser!!!
Trecand peste supararile proprii spune-ne ceva intelligent.
Romania are acum mai putin de 1.000 de statii electrice de incarcare pentru masinile electrificate si isi propune...nu se stie exact ce (sic?!) dar ne place sa ii criticam pe altii - mereu, ca fac ceva concret si departe de noi si foarte aproape de noi.
Unora ne place sa visam insa cu ochii deschisi ca avem masini de lux dar nu avem autostrazi si nici infrastructura rutiera si nici electrica, multi romani merg total aiurea pe strazi, cu rable care abia sunt minimum intretinute etc, dar de vina sunt mereu altii....si altii....
Sa (ne) construiasca infrastructura din Romania cine: norvegienii, olandezii, britanicii, portughezii, francezii?!....iar noi sa dormim cu cinzeaca la carciuma, cu salariu de 3.000 lei/luna si sa (ne) plangem ca nu ne da statul roman (si) mai mult ?!
- nu stiu sa foloseasca banda de accelerare a unei autostrazi. nu m-as mira sa aflu ca nici macar nu stiau ca exista o astfel de banda la intrarea pe autostrazi.
- nu stiu sa foloseasca sensul giratoriu, nu stiu sa tina banda in sens, nu stiu sa iasa din sens, de semnalizat corect nici nu mai pomenesc. chiar ieri sub geamul meu doi sumaheri se luasera la bataie dupa ce s-au atins in giratoriu si unul se alesese cu o oglinda sparta. animale...ce sa le ceri unor animale??
- avand in vedere cele de mai sus, orice comparatie cu popoarele amintite de tine, nu va fi posibila in vecii vecilor.
eu de ce-as fi troll, ca recunosc ca pute romania? si tu stii ca pute, dar nu vrei sa faci primul pas spre vindecare, sa recunosti macar ca pute. te-ai obisnuit cu mirosul si te-ai blazat, daca nu chiar a inceput sa-ti placa.... sunt absolut socat de ce standarde joase aveti unii...
daca nu eram legat de romania cu anumite chestii personale, eram demult zburat din aceasta mlastina. nu inseamna ca in europa de vest totul e perfect, ca nu este, dar diferentele sunt colosale.
pentru romania, solutii si constructii sa gaseasca nu eu, ci cei care sunt platiti din banii nostri sa faca asta si care au si cunostintele necesare si puterea de decizie. tot ce am eu la indemana e un vot si o sa-l folosesc. speranta moare ultima
Unui prieten ii spui ca face bine, cand face bine si ca face rau, cand face rau...Se supara pe tine - poate - de moment, dar ulterior realizeaza ca tii cu adevarat la el!!! Poate tu, NEnumitule - nu ai prieteni.
O data la 4 ani schimbam doar simbolul/sigla, la votare.
Ramanem in continuare cu aceeasi berbeci - care isi schimba doar parul.
Din acest motiv in Germania (avand o populatie de cca. 83 milioane de locuitori) sunt, de peste 6 ori mai multe statii electrice decat cele comparabile in raport cu populatia Romaniei (cca. 20 milioane persoane).
inghitim pe nemestecate anti-selectia tagmei politice fiindca e perfect mascata de circoteca falselor certuri dreapta-stanga.
in rezumat, la vremuri noi tot noi (hotii mai clar.)
Negativismul si neincrederea in nimeni si nimic contribuie la mersul rau al societatilor precum a noastra...la fel e si la sarbi... eu unul n-am intalnit nicaieri oameni mai refractari la ideea de a schimba ceva dovedit rau, mai anti-schimbare decat romanii si sarbii, pe care ii cunosc de asemenea bine, pentru ca ma trag din stramosi sarbi. Prefera asa...sa se complaca in mocirla calduta decat sa iasa afara sa faca un dus rece.
Spune-i unui olandez sau german ca n-ai cu cine vota, ca-s toti berbeci, o sa-i faci sa zambeasca.