Deși au trecut aproape doi ani de la debutul lui Fiat 500 facelift, italienii au întârziat cu modificările pentru fratele mai mare 500L. Abia acum, monovolumul primește o serie de îmbunătățiri, care nu afectează însă foarte tare aspectul vizual.
Chiar și așa, Fiat susține că noul 500L are 40% componente noi, însă cel mai probabil acestea se ascund sub caroseria modificată timid. O privire mai atentă observă însă forma ușor modificată a blocurilor optice față, luminile diurne cu LED sub forma cifrei 0 (ca o legătură cu numele 500), grila poziționată mai jos, inserțiile cromate, luminile de marșarier poziționate în spoiler și designul nou al stopurilor.
În spiritul Fiat, noul 500L păstrează o gamă largă de personalizări, cu 37 de combinații de culori de caroserie: trei pentru acoperiș, 10 pentru caroserie, inclusiv noul Bellagio Blue. Mopar, divizia de personalizare a grupului FCA, promite și ea alte 92 de elemente de personalizare.
La interior, clienții vor face cunoștință cu un volan nou, cu accente cromate, cu un alt instrumentar de bord în care a fost poziționat un computer de bord color de 3.5 inch, și cu un levier al schimbătorului de viteze amplasat ceva mai sus. Sistemul multimedia Uconnect vine cu suport pentru Apple Carplay și Android Auto. Pe lista de opționale se va afla și un sistem audio dezvoltat de Beats și capabil să ofere 520W.
Modificările se vor aplica și pentru varianta Fiat 500L Cross, care vine cu o gardă la sol cu 25 de mm mai înaltă, cu elemente de protecție pentru partea inferioară a caroseriei și cu un set de jante de 17 inch în două culori.
Gama de motorizări pornește de la o unitate pe benzină de 1.4 litri cu 95 de cai putere și continuă cu o versiune mai puternică, de 120 de cai putere. Există și agregatul TwinTurbo cu numai doi cilindri, care are o capacitate de 0.9 litri și oferă 105 cai putere. Cei care preferă dieselul primesc fie un Multijet de 1.3 litri și 95 de cai putere, fie unul de 1.6 litri și 120 de cai putere.
Daca imbunatateau directia moale si imprecisa si ofereau o cutie de viteza automata moderna era un hit.
Motor 1.3 MJT foarte economic.
Design semnat Roberto Giolito (Multipla, 500).
Dar si asa, cu o concurenta timida este cel mai vandut model MPV de clasa mica in Europa (cca un sfert din vanzari).
http://carsalesbase.com/european-sales-2016-small-mpv-segment/
Masina e simpatica, atat la interior cat si la exterior si ca fiabilitate e ok. A avut niste chestii minore in 3 ani si le-a schimbat in garantie (care e de 5 ani). Antifonarea sau/si motorizarile sunt zgomotoase, intr-adevar, si aici ar fi trebuit sa umble un pic - desi cred ca nu au facut-o.
Vad ca au marit ecranul principal si acum pare sa aiba o rezolutie buna (cel vechi de 5'' arata mai ca prin 2008-2010) si au introdus si unul nou de 3.5'' in instrumentarul de bord. Sunt plusuri binevenite pentru 2017.
@Lucci De distributie chiar nu stiu, insa sincer 60.000 km sau 4 ani mi se pare putin, probabil ca e pe curea. La cele pe lant ai 100-120.000 km sau 10 ani garantia...