Facelift mai degrabă tehnic: Mazda3 primește o față cu modificări minore, dar schimbări tehnice și tehnologice interesante

de Mircea Meşter
Joi, 14.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Unul dintre cele mai iubite modele japoneze se împrospătează în această toamnă. Clienții vor avea la dispoziție o mașină aproape identică estetic, dar superioară la nivelul ținutei de drum și al tehnologiilor puse la dispoziție de Mazda.

La trei ani de la lansarea noii generații, Mazda3 primește un facelift estetic minor dublat de o serie de update-uri tehnologice care aliniază compacta japoneză la cerințele actuale ale pieței. Modificările sunt valabile pentru ambele versiuni de caroserie, hatchback și sedan.

Schimbările estetice sunt mai degrabă sumare, cea mai vizibilă fiind apariția unui spoiler frontal nou care iese în evidență prin zona cromată care leagă blocurile optice de grilă. Și spoilerul spate este ușor modificat, însă un ochi neantrenat nu va face niciodată diferența dintre versiunea pre- și post-facelift. La interior, schimbările sunt și ele mai degrabă subtile: în afară de un volan nou, câteva inserții pe bord, frână de mână electronică pe versiunile de top și de sistemul Head-Up Display color îmbunătățit, lucrurile rămân nemodificate.

Mai mult dinamism în viraje

Cea mai importantă adăugire vine în zona tehnică, Mazda anunțând că Mazda3 facelift va beneficia de apariția sistemului G-Vectoring Control (GVC), un sistem care utilizează un computer pentru a coordona unghiul direcției cu nivelul de cuplu transmis roților la rularea sportivă în viraje, mașina reușind astfel să controleze mai bine forțele laterale care apasă asupra sa.

Pe scurt, GVC simulează o distribuție mai bună a maselor la virare, limitând cuplul trimis roților motrice și așezând astfel greutatea pe roțile din față.

Mașina realizează astfel imperceptibil, în 50 de milisecunde, ceea ce șoferul poate face doar scoțând piciorul din pedala de accelerație. Mazda spune că a lucrat 8 ani la acest pachet care îmbunătățește comportamentul dinamic al mașinii.

Alte schimbări tehnice

Alte îmbunătățiri tehnice implică adoptarea unui pachet avansat de frânare automată în oraș, sistemul Mazda fiind acum capabil să opereze între 4 și 80 de kilometri pe oră (segmentul anterior era 4-30 km/h). Mai mult, pachetul denumit oficial Smart City Brake Support recunoaște și pietonii și poate frâna automat în caz de necesitate.

Luminile lui Mazda3 facelift au primit și ele o îmbunătățire majoră, farurile LED adaptive care ajustează automat cele patru segmente care formează fasciculul frontal pentru ca mașinile din față să nu fie deranjate. 

La nivel de motorizări, gama Skyactiv-G pe benzină (1.5 de 100 CP și 2.0 de 120 și 165 CP) sau dieselul Skyactiv-D de 2.2 litri și 150 CP vor fi ajutate de apariția unui diesel de 1.5 litri care dezvoltă 105 CP și care și-a făcut încălzirea până acum pe frații mai mici Mazda2 și CX-3.

Debutul european al noului Mazda3 facelift va avea loc în toamna acestui an, după ce mașina va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris. 

Comentarii (22)

  • urata in poza, pacat. zici ca e sicriu bmw combinat cu kia. si ce frumoase erau inainte..
    14 70
  • Ai dreptate, chiar ''urate cu spume'' . Doar VW este un maestru al designului ;)
    30 9
  • @Seat

    Atunci un seat este sicriu de VW combinat cu skoda.
    26 2
  • Cu mult peste ragalia de Renault Megan sedan proaspat lansat acum 2 zile. Dar sub, VW Jetta ( ma refer la varianta sedan ) si Golf 7 ( la varianta hatch )
    6 42
  • PS: Nu mai zic ca VW este profesorul in materie de motoare performante si economice. Daca nu gresesc, mai fiabile ca Mazda .
    4 46
  • Desi fata arata mai bine, nu inteleg de ce nu renunta la inghesuitul degeaba al placutei de inmatriculare, e oribil si strica tot.
    2 11
  • starlea
    :))) sa-l opreasca cineva pe Florian.Anghelescu...... Pe toate articolele se chinuie sa convinga lumea cat de incredibile si "premium" sunt volkswagenurile :)) Altceva nu mai stie saracu..
    31 5
  • @ Florian.Anghelescu

    Ori esti spalat pe creier ca un corporatist, ori esti frustrat ca n-ai avut un VW in viata ta si aspiri la el......:) Cititi naiba internetul, forumurile, intrebati oameni avizati.....dreaq, mitul german e mort de mult, dar lumea crede prosteste in el no matter what.....dieselgate, lanturi cazute, turbine defectate....etc....
    24 11
  • starlea

    VW are : Phaeton , Touareg v6 TDI , Passat CC, Passat B8 BI-TDI si Golf 7 care asa cum s-a referit un oficial, Golf 7 ofera calitatea unui Mercedes E class ( subiect automarket ) . Adica calitate premium la pret de volum. Numai daca intri in Golf si pipai elementele diverse ti se scufunda degetele in materiale moi de buna calitate.


    alex

    Dragul meu, am avut VW B5 Passat cu motorul W8 de 275CP un model superior unui Mercedes c ddin acelasi an de fabricatie cu el.
    5 24
  • @Florian Cred ca tu ai orgasm mai rapid cand pipai un VW mai degraba sa pipai o femeie :)).

    Profesorul in motoare economice si performante si fiabile? Phahaha, ce m-ai facut sa rad.

    Vise taica, vise.
    18 3
  • Nelu

    Tu ai auzit de tehnologia CR ? Documenteaza-te cine a inventat-o. De 1.9 TDI ai auzit ? Motorul ala e prezent pe multe masini ale grupului si au fara probleme 400.000 km , abia si-au dat drumul la motor cum s-ar zice de catre proprietari. In traducere libera : motorul se simte ca in prima zi de achizitie cand avea 0 km.
    1 17
  • @ Florian
    1.9 TDI s-a oprit la golf 5, cu alte cuvinte vorbesti de ceva de acum 10 ani, iti trebuie un update de soft omule, suntem in 2016 maine poimaine 2017, aici se vorbeste de prezent, unul in care tu nu prea traiesti dar cum tu ai avut " VW B5 Passat cu motorul W8 de 275CP" inseamna ca iti permiti sa-ti schimbi masina din 6 in 6 luni sau orice problema e banala pentru tine.....insa nu toata lumea e nevoita sa gandeasca ca tine.
    18 2
  • Tocmai asta e si ideea, ca nu exista probleme la VW . Probabil ai vrut sa spui ca se schimba din 6 in 6 ani pentru alta mai performanta si mai economica. VW este un exemplu greu de urmat la acest capitol. Ei ofera si performante mai bune decat orice competitor de pe piata , chiar si decat cei premium gen BMW 325d care nu se compara la performante cu Passat BI -TDI 2.0 chiar avand aceeasi putere . Iar cutia de viteze DSG este cea mai iute cutie de viteze automata, schimba cu cateva zeci de milisecunde mai repede decat orice alta cutie automata. Fii sigur ca si cele actuale sunt tot pe atat de fiabile, economice si puternice precum fostul 1.9 TDI. Am fost angajat la o firma de taxi 4 ani in care am condus o Bora cu 1.9 TDI , si care pe langa toate bulinele albe mai avea una : silentiozitatea premium asemanatoare cu un CDI de la Mercedes. Asadar pot spune ca am condus acasa VW iar la servici tot VW . Deci am cu ce sa ma laud spre deosebire de unii dintre voi care tanjiti dupa un Passat sau Golf ;) . Sper sa aveti si voi norocul sa achizitionati unul macar in rate ;) . Atunci poate iti vei da seama ca masinile lor sunt cu adevarat premium, si poate peste cativa ani vor canibaliza Audi intrand in zona de lux acolo un Phaetom a definit standardele.
    1 28
  • Pana acum sunt 13 comentarii.Articolul este despre mazda. 12 comentarii sunt despre vw. Mie , mi s-a sters un comentariu in care am spus ca automarket are nevoie din nou de trafic.Pentru ca scazut foarte mult.Obsedatul mafiot a disparut, iar odata cu el , a disparut si un numar mare de comentarii.Nu-i nimic, acum avem alt obsedat, iar traficul a inceput sa creasca din nou. Dreptul de exprimare este liber. Bullshit!
    Dati-i apa la moara narodului!
    Narod inseamna popor. E cuvant rusesc.
    9 1
  • Mai baieti, nu va da-ti seama ca Florian ii defapt Mafia aka. Madalescu si milioanele de alte pseudonime sub care posteaza. Acum se preface ca-i fan obsedat VW si va troleaza pe toti. Don't feed the troll guys! Cel mai bine este sa-l ignorati in nebunia lui. Asta o sa-l infurie cel mai tare. Daca nu va mai atrage atentia.
    8 4
  • Sam93


    Faptul ca mai sunt si altii care aprecieaza VW nu inseamna ca sunt aceeasi. Ceea ce am zis nu-i nici o prefacatorie , e un caz real.

    VW castiga inca de ani buni Engine Of The Year

    http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-a-castigat-motorul-anului-2009-22026.html

    http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-devine-prima-masina-non-nipona-care-castiga-titlul-masina-54182.html


    Vw a fost primul constructor care a introdus platforma modulara ( MQB )

    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

    Mai vrei inovatii ?
    Tehnologia CR dezvoltata in premiera de catre VW

    Tehnologia downsizingului dezvoltata de VW
    1 9
  • Vw a fost primul constructor care a introdus platforma modulara ( MQB ) - pe bune? Cu asta speri sa rupi in doua totul pe aici? Este platforma lor interna, cui sau pe unde ai vrea sa o impuna? Acasa la tine?
    Le-as lua pe rand sa iti demonstrez ca esti pe langa fenomenul auto, dar are sens? Esti capabil sa intelegi?
    @Automarket: WTF? Va doriti ce? Puteti edita comentariul meu, dar chiar aveti o problema!
    Si totul, la un articol despre Mazda! Care a pus 2 turbine pe diesel de ceva timp, care a egalizat rapoartele de compresie intre diesel si benzina, care nu foloseste ad-blue pentru a obtine Euro6 pentru motoarele sale, etc. Si care nu arata ca o papusa matrioshka. Te uiti la un model de la 100m si nu stii care este!
    8 0
  • @Florian Anghelescu:

    "VW are : Phaeton , Touareg v6 TDI , Passat CC, Passat B8 BI-TDI si Golf 7 care asa cum s-a referit un oficial, Golf 7 ofera calitatea unui Mercedes E class ( subiect automarket ) . Adica calitate premium la pret de volum. Numai daca intri in Golf si pipai elementele diverse ti se scufunda degetele in materiale moi de buna calitate."

    Lucrez intr-un domeniu care se ocupa cu dezvoltarea si productia de piese interioare ale unor masini începând de la C class, seria 3, a4 pana la Maybach sau Veyron, precum si masini gen bmw i3.

    Calitatea lui vw golf 7 comparabila cu E class este doar in închipuirea dumneavoastra.

    The quality of feel pe care trebuie sa o ofere aceste componente nici in ruptul capului nu se compara vw si audi cu mercedes.


    Am condus masini din 2015-2016 de la bmw , mercedes, audi, vw cat si i3. La diesel mercedes si bmw da lectii dure celor de la vw, si audi (putere, rafinament si capacitatea de a tura aproape ca un benzinar la mercedes si bmw). Audi si vw din interior cu geamurile inchise suna ca niste tractorase, masini de 2015!!!! Aproape noi cu sub 20000 km.

    Stabilitate pe autostrada bmw si mercedes din nou pe plus.

    Si totusi sunt fan japoneze. :)

    O zi buna. :)
    6 0
  • Au modificat si forma blocurilor optice frontale, acestea apar mai inguste si mai scurte si nu mai ajung pana la grila frontala. Iar ornamentul cromat din grila nu se mai prelungeste in zona blocurilor optice frontale ca la modelul lansat in urma cu trei ani.
    De asemenea, in blocurile optice spate lampa pentru marsarier de pe partea soferului a devenit lampa de semnalizare in conditii de ceata, in sensul ca aceasta este acum de culoare rosie.

    Per total, un hatchback foarte reusit si placut de privit, cu motorizari ce continua sa fie foarte interesante.
    6 0
  • bai cand aveati troll japonez sareati cu minusurile, acum aveti troll neamt si la fel faceti? pai hotarati-va odata
    3 1
  • @Automarket

    Se practica stergerea comentariilor? din cate stiu nu am jignit in ceea ce am scris.
    2 1
  • @thomas, este acelasi troll. A schimbat toyota cu vw.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru