Esential
180 | de cai putere oferă versiunea 1.6T, introdusă pe Saab 9-5. |
4.5 | litri/100 de kilometri consumă în ciclu mediu Saab 9-3 cu motorul diesel 1.9 TTiD. |
180 | de cai putere oferă versiunea 1.6T, introdusă pe Saab 9-5. |
4.5 | litri/100 de kilometri consumă în ciclu mediu Saab 9-3 cu motorul diesel 1.9 TTiD. |
Pentru că vor mai trece cel puţin doi ani până când publicul va primi noua generaţie 9-3, Saab s-a gândit să menţină interesul publicului pentru actualul model. Drept urmare, Salonul Auto de la Paris va fi ocazia potrivită pentru a introduce un facelift în gama mezinului.
Constructorul scandinav a preferat doar un retuş discret, care nu alterează cu nimic designul modelului. Singurele diferenţe sunt făcute de noul spoiler frontal, cu prize de aer redesenate, pentru a modifica aerodinamica. Cu toate acestea, faceliftul aduce şi un set de jante cu trei raze, de 16 respectiv 18 inch, al căror design reprezintă o evocare a trecutului.
Principalele modificări se ascund însă sub capotă, acolo unde întreaga gamă de motorizări pe benzină şi-a îmbunătăţit performanţele de consum cu 7%. Nici dieselul 1.9 TTiD nu a fost uitat, faceliftul aducându-i motorului de 180 de cai un consum mediu de numai 4.5 litri şi emisii de doar 119 g/km, o reducere considerabilă, de la 5.6 litri/100 de km şi 149 g/km.
Versiunile diesel de 120 şi 150 de cai putere au fost înlocuite cu mai noile alternative de 130 şi 160 de cai putere, ce oferă valori ale consumului şi emisiilor identice cu cele ale dieselului de top. Gama de motorizări diesel şi benzină va putea fi asistată de o nouă transmisie automată cu şase rapoarte.
Saab a revizuit şi lista de dotări a modelului scandinav, oferind acum scaune anterioare încălzite standard, conexiune Bluetooth şi un indicator pentru schimbarea treptei de viteză.
Constructorul cumpărat recent de Spyker va introduce în această toamnă şi două versiuni noi ale actualului 9-5. Sedanul primeşte un motor diesel 2.0 TTiD de 190 de cai şi o unitate pe benzină 1.6T de 180 de cai putere. Dieselul poate propulsa modelul până la 100 de km/h în mai puţin de nouă secunde şi promite un consum mediu de 6 litri la 100 de kilometri, cu emisii de 159 g/km.
De cealaltă parte, unitatea pe benzină oferă 230 de Nm pe o plajă de turaţii generoasă, între 2200 şi 5300 de rpm, şi promite în acelaşi timp un consum mediu de 7.8 litri/100 de kilometri, cu emisii de 179 g/km. Odată cu noile motorizări, Saab 9-5 oferă clienţilor săi şi o paletă de culori ceva mai generoasă, cu 11 nuanţe, dar şi sistemul Adaptive Cruise Control.
În România motorizările sunt deja disponibile, eticheta de preţ fiind fixată la 28.690 de euro fără TVA, pentru diesel, şi la 27.490 de euro fără TVA, pentru benzina de 1.6 litri.
Vreau sa mai punctez un aspect deloc de neglijat.Pe la inceputul anului,cand SAAB traversa cel mai tulburator moment al evolutiei sale istorice,cineva mai mult sau mai putin bineintentionat ne apostrofa pe acest forum cum ca urlam ca din gura de sarpe ca marca noastra iubita urma sa fie distrusa efectiv de dictatura nesabuita a GM,ca ne dadeam de ceasul mortii sa sugeram solutii care mai de care mai protectioniste,dar ca de fapt ne dovedeam niste imensi demagogi din simplul si "elocventul" motiv ca noi,romanii,nu ne-am fi raliat trup si suflet curentului global febril al acelor clipe delicate intitulat expresiv "Save SAAB"...Nu stiu daca autorul respectivei critici oarecum intemeiate (spre rusinea noastra cumplita,este adevarat,sa ne recunoastem barbateste pacatele atunci cand este clar ca laserul ca le comitem!) urmareste aceste randuri umile ale mele,dar mi-as asuma totusi curajul de a-l aborda frontal intr-un context oarecum similar: pai prietene,ACUM de ce nu initiezi tu insuti o noua si cu ecouri planetare misiune umanitara intitulata fix tot "Save SAAB" in legatura cu deja evidenta intentie draconica a ageamiilor notorii de la Spyker nu de a ignora sau desfiinta marca precum GM,ci de a o transforma in mod socant si batjocoritor intr-un hibrid ridicol umplut pana la refuz cu mecanica BMW precum neispravitii aia de Muller,Jonsson si ai lor?! ACUM nu te mai vad nicicum cu iesirea guturala la rampa si cu biciuirile etice...sau situatia ti se pare din cale afara de normala?!? Ei vedeti,boala noastra comuna fara leac: pe unii ii socotim ciuma (in speta GM) ,dar pe altii ii primim ca muma (Spyker)...Auzi dumneata la dansii imaginatie deplasata spre neant: carevasazica SAAB se preconizeaza sa revina in forta in lumea raliului mondial in 2014,dar uzand de motorul BMW de 1.6 cum credeti?....tineti-va strasnic: "turbocharged" !?...Poftim?Adica suedezii au experienta cu duiumul in tehnologia turbo,au capatat o stiinta deosebita in acest domeniu,dar hodoronc-tronc nu-i duce mintea decat sa imprumute motoare turbo pe benzina de la altii,eventual rivali pe piata auto!!! Incredibila atata impostura cata zace in creierele incleiate ale lui Muller si ciracilor lui.Si uluirea nu se opreste aici: cica tot Muller "cauta parteneri de incredere" pentru a proiecta "impreuna" mult trambitatul model istoric revigorat SAAB 92...Pai mai taica,de ce are musai nevoie staff-ul tehnic al lui SAAB de "coordonari experte" sau "ajutor milos" din partea cuiva,oricat de bun constructor,ca sa-si puna mintea la contributie sa imagineze in mod inspirat,prolific si aerodinamic un model care a facut valva la timpul lui consacrat si care,de dragul evitarii vreunui esec neprevazut,ar fi bine pentru toata lumea sa ramana doar o legenda vesnic... inoperabila.In plus,prin aceasta asociere silnica( zvoneste-se ca tot cu BMW) s-ar demonstra fara putere de tagada ca designerii proprii ai lui SAAB ar fi ori incompetenti,ori lipsiti de imaginatie,ori manipulabili! Ei,problema cea mai spinoasa se pune in maniera urmatoare: unde esti tu,domnule critic de valoare,sa te mai ratoiesti ca habar n-avem sa ne aparam pasiunea si cine te-ar impiedica sa ridici tu insuti drapelul protestului de rang global precum cei mai osardiosi din ianuarie 2010 de pe alte meleaguri,pe care i-ai laudat noua,dar mai mult ca sigur cu profunda gaunosenie din moment ce ACUM,cand soarta SAAB pare mult mai primejduita decat atunci si cand inima noastra automobilistica sta sa se sfasie de amaraciune,taci ca mormantul! Asta e,stim de minune sa reprosam altora "La placinte inainte,la razboi inapoi" ,dar,cand ne trezim si noi,la randul nostru,in plin cosmar pe front,o stergem englezeste cu tot cu dicton legat de coada...