Acum cinci ani, Opel lansa pe piață noua generație a monovolumului său reprezentativ pentru gama de autoturisme. Noutatea absolută era legată de faptul că familistul german își schimba ușor numele și devenea Zafira Tourer, pentru ca vechea generație, care rămânea în vânzare, să păstreze numele simplu Zafira. Ei bine, primăvara lui 2016 aduce un facelift pentru monovolumul german, iar odată cu acesta Zafira Tourer redevine Zafira și atât.
Scopul primar al modificărilor estetice și tehnologice aduse de Opel la nivelul lui Zafira are la bază de legătura de segment cu noul Opel Astra, pe care monovolumul compact încearcă să-l "imite". Dispar, astfel, farurile de tip bumerang, care sunt înlocuite cu blocuri optice inspirate din cele ale fratelui compact hatch și care înglobează faruri full-LED adaptive de ultimă generație. Spoilerele și linia generală frontală și posterioară sunt și ele inspirate din cele ale lui Opel Astra.
Interiorul modificat și modul în care sunt așezate comenzile fac parte, de asemenea, din "meniul" pe care-l vor avea la dispoziție clienții noului Zafira facelift.
Display-ul de 7 inch încorporează majoritatea comenzilor care pe modelul anterior erau butoane fizice, astfel că planșa de bord este mult mai curată și mai simplă. Zafira evoluează mult din acest punct de vedere, chiar dacă spațiul interior și cel dedicat bagajelor rămâne neschimbat: 1860 de litri în versiunea maximă a portbagajului, una dintre valorile de vârf în segmentul din ce în ce mai rarefiat al monovolumelor de clasă compactă care oferă 7 locuri.Opel nu scoate nicio vorbă legată de motoarele pe care le vom regăsi pe Zafira începând cu această toamnă, însă ne așteptăm ca gama de motorizări să fie transplantată fără prea multe modificări de la același Astra. Foarte interesant este faptul că Zafira și noua generație Renault Grand Scenic vor apărea în showroom-urile europene în același timp, ceea ce ne garantează un duel care poate fi comparat foarte ușor la nivel de vânzări.
--------------------------------
mai mult imi plac fostele faruri, acum par cam mainstream, nu car s-ar vinde masina cine stie, dar parca era mai atragator prefaceliftul
interiorul e un salt imens totusi
Am condus Zafira pre-face cu motorisca de 1.4 turbo 120 CP. O masina formidabila de famile, cu calitate interioara decenta, dar cand sa urca o bordura a trebuit sa turez motorul asta constipat pana la 4.500rpm ca sa urce .
@ Sergiu.Andrei nu ştiu dacă este net inferioară Toyotei Verso, dar despre modelul Grandis nu am auzit la firma japoneză...
Concluzia, nu stii sa urci borduri :))
La faza cu bordurile te cred pe cuvant ! Multe masini de volum au problema asta....daca se poate numi problema !