Fabricile BMW și BYD din Ungaria vor începe producția în 2025

de Silvian Irimia
Vineri, 15.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uzinele auto aflate în construcție de BYD și BMW în Ungaria sunt așteptate să înceapă producția în a doua jumătate a anului 2025, ceea ce ar putea ajuta la creșterea economiei țării, a declarat șeful de cabinet al prim-ministrului Viktor Orban.

Fabrica BMW din Debrecen va produce noua generație de mașini electrice pe platforma Neue Klasse, în timp ce BYD își va deschide prima fabrică europeană la Szeged.

BYD va construi vehicule complet electrice și hibride plug-in pentru clienții europeni. Producătorul chinez a început să vândă vehicule electrice importate în Europa în 2022 și a deschis 250 de reprezentanțe în 19 țări europene.

Producția în Europa va ajuta compania să evite o creștere semnificativă a taxelor de import pe care Uniunea Europeană le impune producătorilor chinezi de automobile. BYD trebuie să plătească o taxă de 17% pentru mașinile complet electrice pe care le exportă în Europa din China, pe lângă o taxă existentă de 10%.

Ungaria a devenit un partener important pentru comerț și investiții pentru China, în contrast cu alte state membre ale UE care iau în considerare reducerea dependenței de a doua cea mai mare economie din lume.

În Europa, Germania este principalul partener comercial al Ungariei, având deja mai multe fabrici auto în țară.

Deja mărcile germane premium consacrate precum BMW, Audi și Mercedes-Benz, construiesc mașini în Ungaria. Premierul Orban a condus, de asemenea, o inițiativă de atragere a fabricilor chineze de producție de vehicule electrice și baterii în Ungaria.

CATL, unul dintre cei mai mari investitori chinezi în Ungaria, construiește o uzină uriașă de baterii în valoare de 7.3 miliarde de euro în Debrecen, care va furniza baterii producătorilor europeni.

Uzina va avea o capacitate de producție de 100 de gigawați-oră, suficient pentru a alimenta peste 1 milion de mașini.

via Reuters

Comentarii (22)

  • Să ne explice comunistul cum vine asta cu fabrica noua bmw, pentru electrice. Ca cică România depinde de fabricile de diesel bmw. Plus ca fac piese de schimb pentru "jaful" lui.
    8 11
  • @Matei
    Daca tot iti place sa faci "bulying" pe net, macar explica mai clar ce zici, poate multi nu cunosc contextul, ca nu citesc sau nu retin toate aberatiile din comentarii
    9 2
  • Asta in timp ce romanii importa troacele obosite diesel de la germani.
    Deci ungurii pot face afaceri cu chinezii si se dezvolta, iar romanii fac gargara.
    Fiecare cu ce poate atunci.
    7 10
  • @Mihai
    Romanii de la conducere. Eram si noi pe shortlist pt fabrica BMW, au castigat ungurii. Noi nu avem de oferit infrastructura, cerem salarii prea mari, taxe imprevizibile (desi si la unguri e cam la fel) si probabil spagi pt cei cativa care decid...
    3 1
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Comunistul o să-ți explice ca el vrea doar piese made in Germany.
    Degeaba ești sărac dacă nu ești și snob, ce nu înțelegi?
    3 9
  • Cum adica romanii de la conducere???
    Pai pe aia cine ii aleg si sustin???
    E ca si cum vrei sa zici ca BMW nu e marca cocalarilor, cand vezi mereu stiri cu retarzi care pierd controlul volanului, depasesc constant limitele de viteza si fac accidente.
    Nu mai dati vina pe cei ce
    3 10
  • https://hotnews.ro/alegeri-parlamentare-2024-un-nou-sondaj-da-aur-pe-locul-doi-dupa-psd-partidul-lui-sosoaca-trece-pragul-electoral-1835915
    Atat timp cat romanii voteaza prost, atunci sa nu aveti pretentii sa traiti bine.
    Votati coruptii, atunci meritati sa fiti furati!
    Gradul de prostie mare se vede si in preferentele romanilor cand aleg masini.
    1 7
  • Românii votează așa cum își aleg mașinile, păi Dacia este pe primul loc, grohaitorule, deci care este concluzia ? Că ești foarte deștept .

    Fabricile Bmw unde se produce și diesel nu se închid, unele pentru electrice, gen Audi, se mai închid, dar aerul îmbâcsit din iukey provoacă efecte adverse .
    6 2
  • Îmbâcsitule, deschide geamul sa intre oxigen. Aerul din iukey e mult mai curat decât cel din România.

    https://www.theguardian.com/environment/ng-interactive/2023/sep/20/europes-pollution-divide-see-how-your-area-compares

    https://www.iqair.com/gb/air-quality-map

    https://aqicn.org/station/romania-sector-1-strada-nuvelei/#/z/4

    Cât despre bmw... N-ai înțeles aluzia. "deci care este concluzia ? Că ești foarte deștept ."
    1 6
  • Nu am exact data când au început BMW construcția (îmi este lene să caut), dar se pare ca BYD o “fac” în jumate din timp. Chiar și McDonalds poate lua lecții. Chiar am realizat că, chinezii au introdus junk cars-urile.
    Restul a fost pomenit de focile spălate pe creier. Au primit textul, link-uri… indubitabil știu tot.
    La orice știre o bagă pe aia cu dieselul, obositor!!!
    7 1
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    In orice comentariu o bagi pe aia cu foca spălată pe creier. Obositor!!!

    P.S. tot analfabet ești.
    1 6
  • Al Bundy
    Mă bucur enorm pentru cei de la BYD care construiesc o fabrică de automobile in special pentru a evita taxele aberante impuse de U.E.
    Sa vedem ce mai găsesc cei de la Bruxelles pentru a împiedica vânzarea fara taxe a mașinilor BYD.
    Ce mă interesează pe mine ca si client că mașina e produsa in China?
    Daca e mai buna si mult mai ieftină decât cele din Europa, o cumpăr.
    4 0
  • @matei_cel_trist
    Se referea la altfel de imbacseala, dar n-ai cum sa te prinzi, salam alecu, curcubeul sa fie cu tine
    8 1
  • Aaaa, se referea la atmosfera plina ce încuiați frustrați din coada Europei. Bine că mi-ai explicat, porumbelule.

    După brexit s-a mai aerisit in UK, au zburat înapoi porumbeii.
    2 5
  • @@dan_grc
    La BMW se face economie la centuri de siguranta. Si soferii sunt asa de meseriasi ca nu are cum sa li se intample lor ceva.
    Iti e si frica sa mai treci pe verde la semafor din cauza lor, ca ei cand isi iau masina, le da BMW si strada, circula cum vor.
    1 5
  • @dan_grc
    In tarile civilizate se aplica niste reguli:
    https://www.auto123.com/en/news/big-fine-dangerous-driving-switzerland-bmw/71819/
    Deci un retardat, cica avocat, ar fi incercat el sa conviga juratii ca BMW e super masina si ca are super frane si caracteristici sportive, dar aia nu prea s-au lasat impresionati de ce au auzit.
    Probabil ca mai multi handicapati cu BMW-uri au facut multe accidente in care au dovedit cat de sportive sunt aceste masini deosebite alese de toti prostii care nu stiu sa conduca si nu pastreaza distanta regulamentara pentru ca sunt ei mai smecheri si stiu ei sa conduca.
    Pacat ca si-a luat doar amenda. Ar fi trebuit puscarie cu executare pentru tentativa de omor, iar masina casata pe loc.
    1 6
  • @Matei
    Dupa Brexit au plecat porumbeii si-au venit ciorile, stim asta, UK are un viitor luminos .
    5 0
  • @Matei
    Cred ca incerci sa explici ceva ce nu prea poate fi inteles despre calitatea aerului.
    Daca specimelele ii apara pe cocalarii cu BMW-uri si isi iau toate troacele obosite, cum sa le zici tu de calitate?
    Si in plus Danut are o troaca dizal sh, iar Dutz considera ca Volvo nu e marca premium :))
    Le poti da milioane de exemple din tari mai evoluate care isi exporta troacele obosite in Europa de est, ca ei degeaba.
    Daca ne uitam la niste rapoarte, vedem ca olandezii sunt primii la numarul de km facuti anual, in medie aproape 30000 km/an. Si daca ne uitam la cifrele de vanzari pe anul asta (ianuarie -octombrie 2024 inclusiv), in primele 20 de pozitii la cele mai vandute masini nu apare niciun model BMW!!! In primele 20 deci. Dar avem Volvo EX30, Volvo XC40, Volvo Xc60, Volvo V60 inaintea primului BMW din lista (pozitia 23 abia).
    Deci avand in vedere experienta lor cu masinile si puterea de cumparare, jos palaria. Iar la ei Volvo este brand premium net superior celor din Germania. Volvo duce mai multi km si cu mentenanta mai mica.
    Deci, nu te mai chinui, ca nu ai cu cine. Ei "este" toti destepti si merita BMW-uri, ca e marca pentru nivelul lor cocalaresc. Fac economie ca le iau fara semnalizare si centuri de siguranta, ca nu au nevoie ei de asa ceva.
    1 5
  • @Matei
    Aerul din Bucuresti este poluat pentru ca stau smecherii cu vapoarele pornite la semafor. Si mai sunt altii care fac liniute cu avioanele prin oras.
    Nu are nicio legatura cu putoarea diesel de la cocalari.
    De vina sunt vapoarele si avioanele prin orase.
    De aia BMW tocmai ce a lansat noul seria 5 DIZAL la doar 95000 euro, masina care nu emite nimic, chiar curata aerul cand trece pe undeva. Banuiesc ca la 95000 Euro are vreun filtru special care parfumeaza.
    Acolo unde sunt prosti multi, e grele!
    1 5
  • @hateru
    Sa crezi ca Bucuresti e poluat doar de la masini inseamna sa fii foarte superficial si modest la cap, in pandemie cand nu era niciun trafic noaptea de ce era fumalau ca ceata ? Particulele periculoase sunt si de la praf, arderi ilegale, cumulate cu reducerea spatiului verde de la an la an, logic nu este in regula, cate masini ati vazut voi acum in bucuresti care scot fum ca in alte vremuri ? Poate alea de la primarii, camioane obosite, autobuze vechi prin alte orase, taceti naibii de ipocriti si demagogi
    6 2
  • E bine ca ai idei și teorii dar poluarea se măsoară exact, pe componente. NOx nu are treaba cu praful și spațiul verde și detectoarele arata o concentrație de câteva ori peste limita permisă.
    2 2
  • @@hateru
    Pai ia si masoara tu poluarea pe langa strazile circulate si sa ne explici cum sta treaba.
    Normal ca sunt si alti factori dar PRINCIPALUL, adica majoritatea poluarii vine de la trafic.
    Un update pentru cocalarii retardati:
    Ponderea vanzarilor auto pe Europa arata ca Diesel mai are un market share de vreo 10% in timp ce BEV (full electrice) e de 17%, daca mai punem si PHEV (majoritatea cu benzinare) de vreo 7%, inseamna ca Diesel e vai mama lui, in coma si suportat de tarile sarace si cu multi limitati.
    Exista notiunea de prost pasiv, adica daca petreci mult timp pe langa prosti, devii ca ei.
    Ai grija hatere ca deja sunteti multi. Te poti lua de manuta cu Danut si Dutz, sa va bagati in troaca lui Danut, sa va inchideti intr-un garaj si lasati motorul pornit, ca sa ne ajutati sa intelegem cum e cu poluarea. Puteti face si un film sa il postati on-line sa le aratati altora ce efecte are Diesel asupra oamenilor.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru