Fabricile BMW și BYD din Ungaria vor începe producția în 2025

de Silvian Irimia
Vineri, 15.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uzinele auto aflate în construcție de BYD și BMW în Ungaria sunt așteptate să înceapă producția în a doua jumătate a anului 2025, ceea ce ar putea ajuta la creșterea economiei țării, a declarat șeful de cabinet al prim-ministrului Viktor Orban.

Fabrica BMW din Debrecen va produce noua generație de mașini electrice pe platforma Neue Klasse, în timp ce BYD își va deschide prima fabrică europeană la Szeged.

BYD va construi vehicule complet electrice și hibride plug-in pentru clienții europeni. Producătorul chinez a început să vândă vehicule electrice importate în Europa în 2022 și a deschis 250 de reprezentanțe în 19 țări europene.

Producția în Europa va ajuta compania să evite o creștere semnificativă a taxelor de import pe care Uniunea Europeană le impune producătorilor chinezi de automobile. BYD trebuie să plătească o taxă de 17% pentru mașinile complet electrice pe care le exportă în Europa din China, pe lângă o taxă existentă de 10%.

Ungaria a devenit un partener important pentru comerț și investiții pentru China, în contrast cu alte state membre ale UE care iau în considerare reducerea dependenței de a doua cea mai mare economie din lume.

În Europa, Germania este principalul partener comercial al Ungariei, având deja mai multe fabrici auto în țară.

Deja mărcile germane premium consacrate precum BMW, Audi și Mercedes-Benz, construiesc mașini în Ungaria. Premierul Orban a condus, de asemenea, o inițiativă de atragere a fabricilor chineze de producție de vehicule electrice și baterii în Ungaria.

CATL, unul dintre cei mai mari investitori chinezi în Ungaria, construiește o uzină uriașă de baterii în valoare de 7.3 miliarde de euro în Debrecen, care va furniza baterii producătorilor europeni.

Uzina va avea o capacitate de producție de 100 de gigawați-oră, suficient pentru a alimenta peste 1 milion de mașini.

via Reuters

Comentarii (6)

  • Să ne explice comunistul cum vine asta cu fabrica noua bmw, pentru electrice. Ca cică România depinde de fabricile de diesel bmw. Plus ca fac piese de schimb pentru "jaful" lui.
    7 1
  • @Matei
    Daca tot iti place sa faci "bulying" pe net, macar explica mai clar ce zici, poate multi nu cunosc contextul, ca nu citesc sau nu retin toate aberatiile din comentarii
    0 0
  • Asta in timp ce romanii importa troacele obosite diesel de la germani.
    Deci ungurii pot face afaceri cu chinezii si se dezvolta, iar romanii fac gargara.
    Fiecare cu ce poate atunci.
    4 0
  • @Mihai
    Romanii de la conducere. Eram si noi pe shortlist pt fabrica BMW, au castigat ungurii. Noi nu avem de oferit infrastructura, cerem salarii prea mari, taxe imprevizibile (desi si la unguri e cam la fel) si probabil spagi pt cei cativa care decid...
    0 0
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Comunistul o să-ți explice ca el vrea doar piese made in Germany.
    Degeaba ești sărac dacă nu ești și snob, ce nu înțelegi?
    3 0
  • Cum adica romanii de la conducere???
    Pai pe aia cine ii aleg si sustin???
    E ca si cum vrei sa zici ca BMW nu e marca cocalarilor, cand vezi mereu stiri cu retarzi care pierd controlul volanului, depasesc constant limitele de viteza si fac accidente.
    Nu mai dati vina pe cei ce
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru