Strategia Ford de a produce la Craiova modelul B-Max începând din vara anului 2012 a fost una controversată, ca urmare a faptului că monovolumele nu s-au bucurat niciodată de un succes major în ţara noastră.
În plus, pe măsură ce interesul pentru SUV-uri de mici dimensiuni a crescut, vânzările lui Ford B-Max au scăzut şi mai mult, iar ultimul raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) prezintă o imagine sumbră.
În primele 6 luni ale anului, Ford a produs 25.740 de unităţi B-Max, din care a exportat 25.737, astfel că numai 3 unităţi au fost comercializate pe piaţa din România, adică una la două luni. În plus, pe parcursul celor 4 ani în care a fost produs la Craiova, B-Max a atras doar 371 de clienţi din România, adică mai puţin de 100 pe an, iar aproape jumătate dintre unităţi au fost accesate prin programul Rabla.
Oficialii Ford admit însă că se aşteptau la un astfel de scenariu într-o ţară care apreciază mai mult sedanurile şi SUV-urile şi că obiectivul principal a fost exportul în pieţele vest-europene.
"Piaţa din România este în principal o piaţă pentru autoturisme cu 4 uşi şi SUV-uri. Odată cu lansarea B-Max în România, Ford a creat practic o zonă complet nouă în segment, iar peste 70% din vânzările de pe piaţa locală vizează clienţii de flote. Pieţele principale pentru B-Max au fost întotdeauna cele din Europa Occidentală, precum Marea Britanie, Germania, Italia, Franţa şi Spania", spun oficialii Ford România.De altfel, segmentul monovolumelor este în scădere în întreaga Europă, motiv pentru care Ford a anunţat deja că, începând din toamnă anului 2017, va produce la Craiova şi SUV-ul de mici dimensiuni Ecosport.
Via Economica
"Ford B-Max a creat o zona noua in segment"
Asa este: a creat multimea vida! :)
Dar na, marketingul e marketing, si Ford ca grup, cu toate brandurile actuale (Ford, Lincoln) si decedate (Mercury, Edsel) e concurentul istoric al GM.
P.S. Pana si C3 Picasso aparuse cu 4 ani inaintea B-Max-ului...
vezi
http://left-lane.com/european-sales-2016-first-half-small-mpv-segment/
Atata timp cand in Europa se vand cca 400 000 monovolume pe an nu e un segment de lepadat.....dar conteaza ce felie din "prajitura " ia fiecare marca....
B-Max incepe de la 14.200 euro si se termina la 17.200 euro;
Focus HB incepe de la 16.000 euro si se termina la 22.000 euro;
Mai exista optionale, care insa cresc preturile cu aceleasi procentaje, deci diferentele se mentin.
Da, e mai scump ca Fiesta cu 5 usi care are preturi intre 11.800 euro si 15.800 euro, insa ai si mai mult spatiu interior si un pic in plus la portbagaj. La urma urmelor vorbim de monovolum subcompact vs. subcompacta simpla.
ingerulol, problema e ca de multe ori masinutele de genul B-Max-ului nu au sau au oferte foarte mici, in comparatie cu suratele mai mari din clasa compacta. Eu acum patru ani ma uitam la Meriva (imi placea la nebunie mai ales faza cu usile - suicide doors), insa oferta era cu o reducere de doar 1.000 de euro, in conditiile in care Astra avea reduceri de cateva mii. Valabil si la Peugeot cu C3 Picasso - 308.
In cazul B-Max-ului oferta cu reduceri si Remat e 10.800 euro (nu 13.000 euro cum ai zis tu), in timp ce la Focus e de 12.000 de euro (nu 12.000 euro). Un calcul simplu si vedem ca B-Max are 3.400 euro reducere (32%), in timp ce Focus are 4.000 euro reducere (34%).
Asta e o ciolanie a reprezentantelor care stiu ca si reduse, compactele costa oricum mai mult ca monovolumele din clasa mica. Mai multi bani pentru ei :-).
Pentru o femeie care o foloseste pentru naveta si dus copiii la scoala e super ok masina.
Cand mi-am schimbat masina am luat-o in calcul, insa m-am hotarat la un Focus Wagon. Se pliaza mai bine pe nevoile mele.
Intr-adevar pretul cred ca e cam mare.