Ford a anunțat cu aproape un an în urmă că va produce SUV-ul Ecosport și la uzina de la Craiova începând din toamna lui 2017, iar constructorul american a început să se pregătească pentru acest eveniment.
În această iarnă au loc schimbări majore în cadrul fabricii din România, în special în cadrul secției Caroserii. Aici vor fi instalați încă 190 de roboți multifuncționali, pe lângă cei 320 de roboți deja existenți care sprijineau până acum doar producția monovolumului B-Max. În plus, au loc schimbări majore inclusiv la secția de Montaj General, unde sunt implementate noi stații de lucru pentru fabricarea lui Ecosport.
"Suntem la zi cu tot ceea ce ține de procesul de transformare a fabricii de la Craiova, care este din ce în ce mai mai aproape să primească noul model EcoSport pe liniile sale de producție. Echipele noastre sunt pe deplin dedicate să asigure o lansare excelentă a produsului, cu atât mai mult cu cât vrem să arătăm că fabrica de la Craiova este "căminul" potrivit pentru noul EcoSport datorită oamenilor și operațiunilor excelente de care Ford dispune aici”, spune John Oldham, președintele Ford România.
Anterior, Ford a anunțat investiții de 200 de milioane de euro pentru adaptarea fabricii în care lucrează în prezent 2.630 de oameni, iar aproape jumătate din suma a fost alocată doar pentru secția de Caroserii.Ford EcoSport a primit un facelift la jumătatea lunii noiembrie a anului trecut, care a vizat în principal o grilă uşor înălţată şi o formă mai angulară a blocurilor optice faţă.
Oficialii americani afirmă că Ecosport este un model "foarte important" pentru a revitaliza vânzările de SUV-uri mici în Europa.Via Ford
Masina arata mai ok, interiorul este dragut. Sa speram ca va face si cifre la export.
Imi place cum se deschide portbagajul. Nu stiu cat de ok e sistemul ales dar imi place ca idee.
Nu-s antipatriot, stirea in sine e imbucuratoare, dar ramin la parerea ca actualul model nu poate fi salvat nici cu mama facelift-urilor si va fi in continuare lanterna rosie a vanzarilor de SUV-uri (in Europa zic, fiindca-n Brazilia sau India se vinde OK.)
P.S. Solutia "usitzei'" in loc de hayon pare comoda, insa poate fi si- un cui in talpa celor care parcheaza in spatii limitate (nu-s multi ce-i drept, daoar 90% din soferi poate. :-))
Ca tot re-intrai p-acilea insa: dezbaterile pe tema "locurilor de munca cu orice pretz... si cu orice salarii" e f. nuantzata in contextul globalizarii actuale, dar si al colonizarii Romaniei - dar nu numai.
Mai utila pe termen lung mi s-ar parea oricum o resuscitare a cercetarii si productiei romanesti originale, inclusiv pe linia proiectarii / industrializarii auto, desi pare o perspectiva de domeniul SF.
...Fiindca nici macar marca Dacia nu-i romaneasca decit cu numele in substantza ei ultima (vb. de conceptia atit a modelelor, cit si-a uzinarii lor).
Intr-o tara care are peste 20 000 de doctorate in ultimii 20 ani, înseamnă ca se cercetează intens!? La ce ne mai trebuie.
Doctorii ingineri dețin întâietate la numărul de doctorate!
Am avut 30 interviuri pentru angajare anul trecut, ultimele 2 generații 89/90 sunt "super", știu ce vor, știu sa se prezinte, dar o sa-i pierdem in următorii 2 ani. Majoritatea vin din Maramureș, Botoșani, Vrancea din familii care trăiau puțin peste limita existatei (cei care sunt sub sunt pierduți pentru societate)
Buba la ce spui tu este calitatea învățământului, ei au reușit, pentru ca au investit timp in ei si familia a făcut eforturi imense ca sa-i ajute. Școala i-a ajutat cu absolut nimic si vorbesc de la cls1 + liceu + facultate + masterat (nici unul nu a înțeles la ce folosește)
Nu.
Fabrica de la Craiova, datorită condițiilor de costuri, permite producția unor modele de nișă care se vând în cantități mici, care, altfel, nu s-ar pute aproduce sustenabil din punct de vedere financiar. Punct.
Ăsta e rolul fabricii de la Craiova. Să producă motoare și modele de nișă. Cine a crezut că e altă Dacia se înșală.