F1 Canada: din nou Alonso!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso a mai facut un pas spre castigarea celui de-al doilea titlu mondial consecutiv in Marele Premiu al Canadei, pe care l-a castigat fara emotii.
O evolutie stralucitoare a lui
Fernando Alonso i-a permis acestuia sa bifeze inca o victorie in
Campionatul Mondial de Formula 1, de aceasta data in Marele Premiu al
Canadei. Chiar daca a doua pozitie parea a fi acontata de Kimi
Raikkonen, Michael Schumacher a reusit sa ii sufle finlandezului in
extremis al doilea loc pe podium, dupa ce Safety Car-ul a intrat pe
pista cu sapte tururi inainte de final si dupa ce pilotul de la McLaren
a gresit intrun viraj in ultimul tur.
Cursa a inceput sub un soare arzator pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal, scena Marelui Premiu al Canadei. Principalele evenimente ale startului au fost retrogradarea lui David Coulthard pe ultima pozitie a grilei din cauza schimbarii motorului si faptul ca Giancarlo Fisichella a pornit inaintea aprinderii luminlor verzi, ceea ce i-a adus o trecere pe la standuri care ii stergea acestuia orice sansa la victorie.
In timp ce in fruntea cursei avea loc un duel apropiat intre Kimi Raikkonen si Fernando Alonso, cea mai spectaculoasa batalie se dadea pentru locul al 4-lea, intre Montoya si Nico Rosberg. Razboiul germano-columbian a lasat urme adanci in conditiile in care Nico Rosberg a fost silit sa abandoneze dupa ce a facut cunostinta cu un zid de beton iar Juan Pablo Montoya a trecut pe la standuri pentru a-si schima nasul masinii. Cele doua moniposturi Midland s-au acrosat si ele in acul de par Casino, eveniment care a adus pe pista, pentru prima oara, Safety Car-ul. Intre timp, Montoya incepea sa recupereze timpul pierdut la standuri depasindu-l pe Coulthard. Dupa ce Fisichella si-a ispasit penalizarea, locul al 3-lea ramanea in grija lui Jarno Trulli, care era talonat de aproape de Michael Schumacher.
Dupa 10 tururi, deja se dinstingeau doua grupuri: Alonso si Raikkonen pe de o parte si restul lumii pe de alta parte. Raikkonen a avut chiar tentativa de depasire asupra campionului mondial en-titre, nereusita insa, in acelasi timp in care Montoya atingea faimosul zid din Quebec, ceea ce i-a provocat abandonul. Masinile care au pornit din coada grilei de start au fost primele care au intrat la realimentare, in turul al 15-lea. In turul 20, cei doi piloti din fata aveau deja 20 de secunde avans, adica o medie de o secunda pe tur pusa in diferenta fata de Jarno Trulli, care se afla atunci pe locul al treilea.
Cand toata lumea astepta cu interes intrarile celor doi piloti din frunte, Michael Schumacher reusea sa il depaseasca pe Trulli. Echipa de mecanici ai lui Raikkonen a dezamagit din nou, acestia nereusind sa ii schimbe un pneu, finlandezul pierzand pana la urma 6 secunde in duelul cu Alonso. Michael Schumacher a intrat a boxe de abia la mijlocul cursei, inaintea pilotilor BMW-Sauber si a lui Massa, care a incheiat seria realimentarilor.
Au inceput apoi episoade amuzante, toti pilotii avand probleme cu franele, fiecare “reusind” – mai grav sau mai putin grav - sa iasa de pe pista sau sa taie sicanele din Montreal. Raikkonen a pierdut in aceasta perioada foarte mult timp, Alonso sprintand spre o victorie care nu a fost pusa in niciun moment la indoiala. In aceste conditii, finlandezul de la McLaren si-a permis sa se relaxeze, gresind de cateva ori, fapt care l-a apropiat pe Michael Schumacher, germanul sperand la a doua pozitie.
Surpriza a venit cu opt tururi inainte de final, cand o neatentie a lui Villeneuve l-a facut pe acesta sa isi parcheze masina intr-un zid, resturile monopostului sau determinand aparitia pe pista a Safety Car-ului. Ecarturile dintre primii trei clasati au disparut astfel. Depasirile nu au intarziat sa apara. Daca prima i-a avut in rolurile principale pe Button si pe Coulthard, care reusea astfel sa prinda ultima pozitie in puncte, a doua a fost mult mai importanta, Michael Schumacher profitand dupa o greseala a lui Kimi Raikkonen pentru a termina pe locul al doilea, imediat dupa Fernando Alonso, care a dat impresia ca a stapanit fara emotii intreaga cursa.
Iata rezultatele complete ale cursei de astazi si clasamentele la zi.
CLASAMENT MP AL CANADEI
CLASAMENT PILOTI
CLASAMENT ECHIPE
Cursa a inceput sub un soare arzator pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal, scena Marelui Premiu al Canadei. Principalele evenimente ale startului au fost retrogradarea lui David Coulthard pe ultima pozitie a grilei din cauza schimbarii motorului si faptul ca Giancarlo Fisichella a pornit inaintea aprinderii luminlor verzi, ceea ce i-a adus o trecere pe la standuri care ii stergea acestuia orice sansa la victorie.
In timp ce in fruntea cursei avea loc un duel apropiat intre Kimi Raikkonen si Fernando Alonso, cea mai spectaculoasa batalie se dadea pentru locul al 4-lea, intre Montoya si Nico Rosberg. Razboiul germano-columbian a lasat urme adanci in conditiile in care Nico Rosberg a fost silit sa abandoneze dupa ce a facut cunostinta cu un zid de beton iar Juan Pablo Montoya a trecut pe la standuri pentru a-si schima nasul masinii. Cele doua moniposturi Midland s-au acrosat si ele in acul de par Casino, eveniment care a adus pe pista, pentru prima oara, Safety Car-ul. Intre timp, Montoya incepea sa recupereze timpul pierdut la standuri depasindu-l pe Coulthard. Dupa ce Fisichella si-a ispasit penalizarea, locul al 3-lea ramanea in grija lui Jarno Trulli, care era talonat de aproape de Michael Schumacher.
Dupa 10 tururi, deja se dinstingeau doua grupuri: Alonso si Raikkonen pe de o parte si restul lumii pe de alta parte. Raikkonen a avut chiar tentativa de depasire asupra campionului mondial en-titre, nereusita insa, in acelasi timp in care Montoya atingea faimosul zid din Quebec, ceea ce i-a provocat abandonul. Masinile care au pornit din coada grilei de start au fost primele care au intrat la realimentare, in turul al 15-lea. In turul 20, cei doi piloti din fata aveau deja 20 de secunde avans, adica o medie de o secunda pe tur pusa in diferenta fata de Jarno Trulli, care se afla atunci pe locul al treilea.
Cand toata lumea astepta cu interes intrarile celor doi piloti din frunte, Michael Schumacher reusea sa il depaseasca pe Trulli. Echipa de mecanici ai lui Raikkonen a dezamagit din nou, acestia nereusind sa ii schimbe un pneu, finlandezul pierzand pana la urma 6 secunde in duelul cu Alonso. Michael Schumacher a intrat a boxe de abia la mijlocul cursei, inaintea pilotilor BMW-Sauber si a lui Massa, care a incheiat seria realimentarilor.
Au inceput apoi episoade amuzante, toti pilotii avand probleme cu franele, fiecare “reusind” – mai grav sau mai putin grav - sa iasa de pe pista sau sa taie sicanele din Montreal. Raikkonen a pierdut in aceasta perioada foarte mult timp, Alonso sprintand spre o victorie care nu a fost pusa in niciun moment la indoiala. In aceste conditii, finlandezul de la McLaren si-a permis sa se relaxeze, gresind de cateva ori, fapt care l-a apropiat pe Michael Schumacher, germanul sperand la a doua pozitie.
Surpriza a venit cu opt tururi inainte de final, cand o neatentie a lui Villeneuve l-a facut pe acesta sa isi parcheze masina intr-un zid, resturile monopostului sau determinand aparitia pe pista a Safety Car-ului. Ecarturile dintre primii trei clasati au disparut astfel. Depasirile nu au intarziat sa apara. Daca prima i-a avut in rolurile principale pe Button si pe Coulthard, care reusea astfel sa prinda ultima pozitie in puncte, a doua a fost mult mai importanta, Michael Schumacher profitand dupa o greseala a lui Kimi Raikkonen pentru a termina pe locul al doilea, imediat dupa Fernando Alonso, care a dat impresia ca a stapanit fara emotii intreaga cursa.
Iata rezultatele complete ale cursei de astazi si clasamentele la zi.
CLASAMENT MP AL CANADEI
Poz | Pilot | Nat | Echipa | Timp | Obs |
1. | Fernando Alonso | Spa | Renault | 34:37.308 | |
2. | Michael Schumacher | Ger | Ferrari | 2.111 | |
3. | Kimi Raikkonen | Fin | McLaren-Mercedes | 8.813 | |
4. | Giancarlo Fisichella | Ita | Renault | 15.679 | |
5. | Felipe Massa | Bra | Ferrari | 25.172 | |
6. | Jarno Trulli | Ita | Toyota | -1 tur | |
7. | Nick Heidfeld | Ger | BMW | -1 tur |
|
8. | David Coulthard | MBr | Red Bull-Ferrari | -1 tur |
|
9. | Jenson Button | MBr |
Honda | -1 tur |
|
10. | Scott Speed | SUA | Toro Rosso-Cosworth | -1 tur |
|
11. | Christian Klien | Aut | Red Bull-Ferrari | -1 tur |
|
12. | Mark Webber | Aus | Williams-Cosworth | -1 tur |
|
13. | Vitantonio Liuzzi | Ita | Toro Rosso-Cosworth | -2 tururi |
|
14. | Tiago Monteiro | Por | MF1-Toyota | -4 tururi |
|
15. | Takuma Sato | Jap | Super Aguri-Honda | -6 tururi |
|
Aband. | Jacques Villeneuve | Can | BMW | turul 12 | Accident |
Aband. |
Ralf Schumacher | Ger | Toyota | turul 12 | |
Aband. |
Juan Pablo Montoya | Col | McLaren-Mercedes | turul 57 | Accident |
Aband. |
Rubens Barrichello | Bra | Honda | turul 59 | Motor |
Aband. |
Franck Montagny | Fra | Super Aguri-Honda | turul 68 | Motor |
Aband. |
Nico Rosberg | Ger | Williams-Cosworth | turul 69 | Accident |
Aband. |
Christijan Albers | Hol | MF1-Toyota | turul 70 | Acrosaj |
CLASAMENT PILOTI
Poz | Pilot | Nat |
Echipa |
Puncte |
1. | Fernando Alonso | Spa | Renault | 84 |
2. | Michael Schumacher | Ger | Ferrari | 59 |
3. | Kimi Raikkonen | Fin | McLaren-Mercedes | 39 |
4. | Giancarlo Fisichella | Ita | Renault | 37 |
5. | Juan Pablo Montoya | Col | McLaren-Mercedes | 26 |
6. | Felipe Massa | MBr | Ferrari | 28 |
7. | Jenson Button | MBr |
Honda | 16 |
8. | Rubens Barrichello | Bra |
Honda | 13 |
CLASAMENT ECHIPE
Poz | Echipa | Nat | Puncte |
1. | Renault | Fra | 121 |
2. | Ferrari | Ita | 96 |
3. | McLaren-Mercedes | MBr | 66 |
4. | Honda | Jap | 29 |
5. | BMW | Ger |
19 |
6. | Toyota | Jap |
11 |
7. | Williams-Cosworth | MBr |
10 |
8. | Red Bull-Ferrari | MBr |
9 |
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (0)