Mai mulți constructori auto mizează pe dezvoltarea puternică a segmentului de mașini electrice alimentate cu hidrogen, în special datorită faptului că alimentarea cu hidrogen durează la fel de mult ca alimentarea cu carburanți clasici, comparativ cu timpii mai mari necesari pentru încărcarea bateriilor.
Cu toate acestea, o explozie care a avut loc luni la o stație de alimentare cu hidrogen din Norvegia a scos la iveală o serie de probleme logistice cu care se confruntă acest segment, în contextul în care numărul stațiilor de încărcare este limitat.
Pentru moment, cauza exploziei nu este cunoscută, motiv pentru care operatorul a decis să închidă temporar toate stațiile de alimentare cu hidrogen din țară. "Este prea devreme să speculăm care este cauza. Prioritatea noastră este siguranța statiilor. Ca măsură de precauție, am suspendat activitatea la celelalte 10 stații până aflăm mai multe informații", au anunțat reprezentanții companiei Nel Hydrogen, care administrează rețeaua.
În plus, în urma acestei decizii, Toyota a suspendat vânzările modelului electric alimentat cu hidrogen Mirai, iar o măsură similară a fost adoptată și de Hyundai pentru modelul Nexo.
Decizia are la bază atât o măsură de siguranță, cât mai ales faptul că noii propritari nu ar avea practic unde să încarce mașinile. Între timp, actualii proprietari de Toyota Mirai vor primi la schimb alte mașini.În ciuda acestor probleme, oficialii Toyota insistă că tehnologia mașinilor electrice alimentate cu hidrogen este sigură.
"Asta nu schimbă opinia noastră despre hidrogen și este important să scoatem în evidență că mașinile alimentate cu hidrogen sunt la fel de sigure ca mașinile obișnuite. Rezervoarele de hidrogen sunt atât de robuste încât rezista și la gloanțe", menționează oficialii constructorului japonez.
Via Electrek
Va inchipuiti cat de "SIGUR" este hidrogenul.....
Sa te fereasca sfintii, sa ai drum pe-acolo....
nu-mi place sa repet clisee, dar masinile pe hidrogen sunt adevarate bombe pe roti...si ce bombe, nu jucarie
În schimb când vine vorba de gaze (hidrogen, GPL, GNC) prejudecățile omoară neuronii mai ceva decât accidentele din diferite cauze.
PS: Orele la-ncărcat, prizele ocupate sau autonomia înjumătățită la frig sunt ”mici neajunsuri”. Tare.
Hidrogenul este la fel de inflamabil ca si benzina. Si ce sa vezi, in industrie hidrogenul este folosit deja de zeci de ani, pentru ca tehnologia s-a dezvoltat astfel incat acesta sa poata fi produs, transportat si stocat in siguranta. Si culmea, in unele situatii hidrogenul nu este la fel de periculos precum combustibilii fosili, deoarece fiind cel mai usor element chimic, in cazul unei scurgeri, acesta pur si simplu se disipeaza in atmosfera.
Sunt foarte multe preconceptii legate de folosirea hidrogenului, dar la fel cum normele de productie, transport si stocare al benzinei si motorinei sunt foarte stricte, la fel este si cazul hidrogenului.
Hidrogenul este combustibilul viitorului, iar masinile electrice sunt doar un pas intermediar pana la perfectarea tehnologiilor auto cu hidrogen.
Serios acu: H2-ul și-a câștigat (parțial) nemeritatul renume de pe vremea dirijabilului Hindenburg, dar de câteva decenii bune e un produs cu nimic mai periculos în utilizare / manipulare ca altele.
P.S. Observ la unii o admirație necondiționată pentru *Brave New World*-ul norvegian.
Zic asta fiindcă-n zona aia se derulează experimente sociale aparent stranii, care-s de fapt studii pe viu ale viitorului nostru total controlat.
Și metisat (am întânit p-acolo zone mai... colorate ca Maghrebul). :-p
Mai clar (ca să nu deviem de la profilul site-ului): societatea cashless, cu copii crescuți de Stat (Barnevernet someone?). cipuită, dar și cu mobilitate e-autonomizată.
Dacă vă entuziasmează toate astea, n-am nimic împotrivă. Îmi rezerv totuși dreptul să mă bucur că n-o să mai apuc vremurile astea -- cel puțin p-aici.
@raduvlase/Kap : nu e vorba de ipocrizie sau NEdocumentare , eu personal (ca nu stiu la cine va referiti) am exprimat doar o stare de fapt. Asta e marea temere a oamenilor si acest accident din pacate o va amplifica. Nu are nimeni nimic cu aceasta tehnologie ,teoretic suna "paradisiac" sa iei un mijloc de transport si sa-l introduci in circuitul apei in natura. Dar practic...au trecut cred ca mai bine de 50 ani de cand se tot incearca . Nu intru in detalii. Dar de la a fi folosit in unele industrii unde siguranta stocarii/transportarii/folosirii este strict supravegheata si pana la a fi folosit la scara larga ( zeci de milioane de masini ) e drum inca foarte lung , asa de "perfectarea" acestor tehnologii nu cred ca o sa beneficiem noi (sau voi ,oricat de tineri ati fi ). Cred ca esti bine intentionat , dar nu trebuie sa omiti si alte lucruri cand faci afirmatii de gen "e la fel de inflamabil ca benzina". Comparatia dintre cele doua nu trebuie redusa la atat si cred ca stii foarte bine asta.
Stima..
De exemplu masinile alimentate cu gaz nu sunt permise in spatiile inchise, cum ar fi parcarile subterane.
Niste benzina scursa pe jos nu-i la fel de periculoasa cu niste gaz scurs in spatii inchise, acumulat undeva prin pod si care poate exploada de la o simplă scînteie, fie si de la un banal intrerupator de lumina
Hidrogenul explodeaza / ia foc in concentratie mic in aer (daca nu ma insel sub 10%) sau in concentratii foarte mari ?(peste 80%)
Molecula de hidrogen, deoarece atomul de hidrogen are diametru mic, trece prin multe materiale, trece usor prin fisuri sau neetanseitati. De aceea rigorile pentru producerea si depozitarea sunt foarte mari.
Cu alte cuvinte atata timp cat materiale folosite pentru sistemul de stocare si sistemul de circulatie a hidrogenului sunt in parametri nu sunt probleme. Problemele apar odata cu uzura materialelor.
Atata timp cat preturile per asamblu sunt mai mici decat la alte sisteme va avea sansa sa se raspandeasca si bine inteles securitatea in folosirea lui va fi buna.
Tenologia pe hidrogen nu este VERDE se produce din petrol cu vapori de apă...
Şi atunci prefer clar o maşină PHEV pe CNG decât una pe hidrogen.
Când e vorba de alt combustibil, toți sar, gata hidrogenul e periculos..
Mașini Tesla nu au luat foc în trafic ? Să fim serioși.
Dar așa e omul în general, mai ales românul dacă vede un incident de genul, gata, aruncă cu pietre ca și cum l-ar vedea pe dracul.
Spune la toată lumea ca nu care cumva să-și cumpere o astfel de mașină.
Ca și cu instalațiile GPL, la fel a fost și încă este tipărită în mentalitatea românului că ar fi mai periculoase, ca o mașină normală.
Calmați-vă, acel incident se putea întâmpla la orice benzinărie, la orice stație de încărcare electrică
GPL-u nu e bun, hidrogenul nu este bun, electricul scump de produs și limitat, dieselul vai că poluează, benzina vai că și aia poluează, dar construițivă fraților mașini din alea cu vele și unde bate vântul acolo să vă ducă.
Atâtea figuri numai la români vezi.