Finalul anului 2016 a adus inaugurarea primului segment de șosea din lume acoperit cu panouri fotovoltaice. Construit pe lungimea unui kilometru în localitatea franceză Tourouvre-au-Perche, drumul botezat "Wattway" are o suprafață totală de 2800 de metri pătrați și a costat cinci milioane de euro, sumă acoperită complet de statul francez în cadrul unui proiect-pilot care vizează identificarea unor surse alternative de generare a energiei electrice.
Conform planului publicat de Ministerul Mediului din Franța, șoseaua inedită ar trebui să fie primul pas în construcția a 1000 de kilometri "solari" la nivelul întregii țări.
Primul kilometru al Wattway a fost construit printr-o tehnică complexă care integrează celule fotovoltaice de 15 pe 15 centimetri în asfaltul deja existent, acestea fiind apoi acoperite cu două straturi de protecție și cu o suparafață superioară aderentă, toate transparente. Șoseaua permite transportul vehiculelor de mare tonaj și ar fi îndeajuns de capabil pentru a furniza energie electrică de care are nevoie imulinatul public, mobilierul urban și chiar clădirile adminsitrative din localitate.
"Un gadget la suprapreț"
Deși pare o soluție inginerească revoluționară, șoseaua Wattway a fost primită cu pesimism de specialiștii în dezvoltarea parcurilor fotovoltaice, care susțin că vorbim mai degrabă de "un gadget la suprapreț" decât despre un concept funcțional care să se poată susțină tehnologic și practic.
Astfel, deși autoritățile din Franța susțin că acest tip de șosea ar putea fi o soluție excelentă pe autostrăzi, în centrele de vacanță sau în zonele izolate care nu sunt racordate la rețeaua electrică, specialiștii susțin că acoperirea unei șosele cu panouri fotovoltaice se află la limita inferioară din punctul de vedere al eficienței.
"Nu știm care este durata de viață a acestui produs și ce cantitate de energie va produce atunci când șoseaua se va murdări, va fi acoperită de zăpadă, de praf sau va fi umbrită pur și simplu de vehiculele care trec pe ea.
Însă cel mai mare semn de întrebare este legat de prețul enorm al acestei investiții, bani care puteau acoperit dezvoltarea unui parc votovoltaic net superior ca eficiență și dimensiuni", declară Jean-Louis Bal, președintele Sindicatului Energiei Regenerabile din Franța.
mai de mult si automobilul era un experiment. speranta este ca intr-un viitor apropiat dupa fiecare iesire cu masina, sa ne intre niste bani in cont.
Drumul din articol e o stupizenie de tip socialist: l-au facut ca sa bifeze si asta si sa zica ca-s primii. Sunt o groaza de articole/filme pe net care explica de ce tehnologia respectiva nu e fezabila.
Plus ca vorbim de tara care produce aproape 80% din electricitate cu ajutorul centralelor nucleare - cel mai mult din lume ca procentaj. Prin comparatie, Germania, produce 45 % din energie in stilul cel mai poluant posibil: carbunele...
Cine vrea sa se amuze bine poate sa caute pe youtube videouri facute de userul thunderf00t unde ideea asta cretina este complet busted cu matematica si fizica de baza
https://www.youtube.com/watch?v=3pIfo1Dynjg
Nu vă impacientați așa!
Orice drum începe cu un pas. Dacă ne-am baza doar pe teorie și pe experințe virtuale (simulări), ne-am învârti într-un cerc vicios. Este nevoie și de experiențe adevărate, la scară reală, pentru a observa și pentru a dezvolta ceva. Chiar dacă e scump, există șanse ca un astfel de experiment să ducă la succesul unei noi tehnologii revoluționare. Dacă este un eșec, asta e, mai pierzi, mai câștigi... Așa-i jocul. Creativitatea și joaca fac parte din natura umană. Sunt convins că mulți oameni se întreabă de ce se cheltuie sume uriașe în cercetare. CERN este unul din exemple.
Revenind la articol, de unde știm noi că această tehnologie nu va deveni fezabilă în următoarele cincinale? Preferați să se acopere terenuri agricole sau forestiere cu astfel de panouri? Bănuiesc că nu. Mai bine am acoperi construcțiile existente cu astfel de panouri.