Apariția mașinilor electrice cu autonomie de 160, apoi 200, apoi 300 de kilometri a dus la discuții interminabile între cei care urmăresc dezvoltarea industriei auto. "Poate o mașină electrică să ofere autonomia necesară în oraș?", "Cât poate să iasă din orașe?", "Care e timpul de încărcare?" sau "Cât costă încărcarea?" par să fie întrebările-cheie pe care trebuie să le descurce industria auto pentru ca încrederea clienților în aceste tehnologii să devină mainstream.
În acest context, încăpățânarea celor de la Toyota de a miza pe hibrizi simpli și hibrizi plug-in (cu încărcare la priză) în propria gamă poate părea ușor retrogradă. Pionieri ai acestor tehnologii, cei de la Toyota au dezvoltat și lansat anul trecut noua generație Prius, oferind o viziune evoluționară asupra hibridului lor prin excelență, care rămâne o mașină cu sistem de propulsie mixt benzină-electric. Cu o autonomie maximă de circa 50 de kilometri după o încărcare completă a bateriei, Prius Plug-in încearcă să le ofere în continuare clienților confortul psihic că va exista întotdeauna varianta alimentării cu benzină în condițiile în care aceștia pot circula în oraș fără probleme în modul electric atât timp cât încarcă bateria cu o capacitate totală de 8.8 kWh.
Experimentul italian
hibrid care au fost nevoiți să conducă dimineața, după-amiază și seara pe un traseu prestabilit prin Roma și împrejurimi.
Ei bine, Toyota Italia a încercat să afle pe cifre ce înseamnă utilizarea unui astfel de model în traficul aglomerat din Roma și a inițiat un test realizat cu ajutorul Universității din capitala italiană. Proiectul a implicat 20 de șoferi - 10 femei și 10 bărbați - cu background amestecat în ceea ce privește experiența cu un Acesta a avut în total 37 de kilometri, majoritatea în peisaj urban, iar mașina utilizată a fost un Prius standard cu jante de 17 inch care a funcționat pe modul Eco și cu climatizarea oprită.După 2200 de kilometri realizați în total de șoferii care au participat la acest experiment, concluziile sunt foarte interesante. Aflăm că Prius a petrecut în medie 73.2% din timp (62.5% din distanța totală) rulând 100% electric și producând în acest timp zero emisii. Dacă studiul se restrânge exclusiv la partea urbană a traseului, cifrele sunt și mai bune, pentru că în 79.4% din timp (76.3% din distanța totală) Prius Plug-in a rulat electric.
Interesant este faptul că 34.3% din energia electrică totală utilizată de mașină în cadrul experimentului a fost reprezentată de energie cinetică recuperată la frânare și transformată în electrică. Altfel spus, o treime din timpul petrecut de Prius Plug-in pe rularea full-electrică a fost motorizată cu ajutorul energiei captate la frânare.
via Toyota Italia
Cat de mult s-ar reduce autonomia in acest caz?
Cum poate fi relevant un astfel de test?
Unii au timp de experimente, alții au timp de comentarii pe AM. Așa e alcătuită lumea, ce să-i faci?
A zis ca-si vrea stopurile de Civic inapoi...
Oamenii astia nu mai au pic de imaginatie!
Asa ceva...
Probabil distantele sunt parcurse in modul full-electric, dar nu ele insele sunt electrice...
Ma mir ca nu insinuati ca au si airbag de la Takata ca si Honda.