EXPERIMENT: Cum să îţi laşi vara geamurile întredeschise la maşină
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vă întrebaţi cum ar fi mai bine să lăsaţi geamurile maşinii atunci când faceţi o oprire scurtă într-o zi caldă de vară? Doi americani au făcut un experiment pentru a afla dacă este mai bine să deschizi geamurile un centimetru înainte să cobori din maşină pentru a permite circulaţia aerului sau dacă este indicat să ai toate geamurile închise pentru a păstra o temperatură cât mai scăzută la interior.
Cum a decurs experimentul?
Echipa a luat două maşini identice şi le-a plasat într-o parcare îndreptate spre nord. Soarele "bătea" înspre vest, iar testul a început la ora 15:45 şi a durat 30 de minute. Faza pregătitoare a implicat pornirea sistemului de aer condiţionat la maximum pentru a răci interioarele celor două vehicule şi amplasarea unui termometru digital la interior pentru monitorizarea temperaturii din vehicul de la exterior.
Care maşină se încălzeşte mai repede?
Deşi vehiculul cu geamurile deschise – marcat în diagramă cu albastru – a pornit de la o temperatură înterioară mai scăzută cu două grade Celsius, acesta a recuperat diferenţa extrem de repede, în timp ce vehiculul cu geamurile închise s-a încălzit ceva mai lent.
În primele 15 minute, vehiculul cu geamurile deschise a avut o temperatură interioară mai ridicată decât cea a vehicului cu geamurile închise, după care maşina marcată cu roşu a prezentat o temperatură mai mare la interior.Cât de mare este diferenţa dintre cele două variante testate?
*Legendă:
- Punctele albastre - maşina cu geamurile întredeschise
-Punctele roşii - maşina cu geamurile închise
În timp ce în primele 5 minute vehiculul cu geamurile deschise cu 1 centimetru prezintă o rată de încălzire accelerată, diferenţa dintre cele două maşini devine insignifiată dup 12-13 minute, ca apoi să se distanţeze vehiculul care a avut geamurile închise, lucru care se întâmplă după aproximativ 18 minute de stat în soare. Cea mai mare diferenţî dintre cele două maşini se vede după 27 de minute, cât putem observa o „distanţă” de două grade Celisus între cele două maşini.
Cum e mai bine să laşi maşina la o staţionare scurtă?
În cazul în care veţi staţiona mai puţin de cinci minute, este indicat să ţineţi geamurile închise.
Dacă veţi staţiona între 10 şi 15 minute diferenţa este destul de mică în favoarea deschiderii geamurilor cu un centimetru, pe când o staţionare de peste 25 de minute favorizează deschiderea geamurilor cu 1 cm.Trebuie să vă remintim că nu este indicat să lăsaţi maşina nesupravegheată cu geamurile întredeschise la noi în ţară din cauza riscului de furt la care vă supuneţi. Americanii nu au prezentat diferenţa dintre o maşină căreia i-au fost aplicate parasolare pe geamuri şi una căreia nu i-au fost aplicate aceste instrumente, dar vă putem asigura că interiorul vehiculului cu parasolare va fi mai protejat de efectul dezastruos al razelor solare şi elementele necesare şoferului vor fi mai reci dacă nu vor fi expuse direct razelor solare.
Via | ScienceBlogs
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
:))))))))))