Constructorii auto încep să analizeze din ce în ce mai des posibilitatea de a dezvolta o tehnologie care să permită mașinilor electrice să stocheze și apoi să returneze energia electrică în rețea, tehnologie cunoscută oficial drept Vehicle to Home (H2H).
Cel mai recent exemplu este oferit de Audi, care a anunțat lansarea unui astfel de experiment cu SUV-ul electric e-tron. Germanii au folosit un wallbox DC de 12 kW pentru a încărca e-tron și o unitate de stocare a energiei cu capacitatea de 9 kWh.
Audi susține că soluția este una sigură și eficientă, însă un studiu realizat în urmă cu doi ani de Universitatea din Hawaii a scos în evidență că sistemul de returnare a energiei electrice în rețea poate accelera degradarea bateriei.
O astfel de tehnologie ar fi utilă în special pentru proprietarii care locuiesc la casă și au panouri solare, întrucât aceștia ar putea reintroduce energie electrică în rețea atunci când cerul este înnorat, iar eficiența panourilor solare este redusă.
"Încărcarea bidirecțională acasă are potențialul de a reduce costurile cu energia electrică și de a crește stabilitatea rețelei.
Împreună cu o unitate de stocare a energiei este posibil să atingi o independență aproape completă și o securitate suplimentară în cazul unei pene", menționează Audi.Nissan dezvoltă o tehnologie asemănătoare începând din 2017 și a demarat proiecte pilot în acest sens în Danemarca și Marea Britanie, în timp ce Renault a făcut un astfel de experient în 2019.
Via Audi
Acest lucru - evident -scurteaza din ciclul normal de viata al acestora - cu operatiuni mai mult sau mai putin necesare (dar avantajoase dpdv financiar pentru proprietar).
Daca vor apare (comercial), cat mai curand si baterii de acumulatoare care sa reziste la 3-4-5.000 de cicluri de incarcare-descarcare - ar fi cu totul alt lucru...
cel puţin nu cu bateriile din generaţiile de azi